Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kleine krasjes in zwarte lak

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Kleine krasjes in zwarte lak

Ik ben gisteren tot de minder aangename verrassing gekomen dat ik een aantal krasjes in mijn lak heb. Deze zijn voornamelijk aan de koffer/achterlichten.

Ik vind het heel erg jammer want de wagen is nog maar een goed halfjaar oud, maar de vele km's en verschillende plaatsen owv mijn werk zijn de oorzaak vrees ik.

Het is niet zo erg dat ik door de bovenste laag van de lak zit. (dat is maar bij 1 kras van 0.5 cm wat door men horloge kwam ) Het zijn voornamelijk kleinere/lichtere krasjes en helemaal niet diep. Doordat de wagen zwart is, vind ik wel dat deze opvallen (natuurlijk ook gewoon omdat ik weet waar ze staan).

Er zijn er 2-3 korte en dat maakt me niet zo veel uit, maar er is 1 grote kras (volgens mij 11 cm, iemand gewoon langs afgeschuurd met zijn tas/jas).

Nu is mijn vraag, is hier een goedkope (tijdelijke) oplossing voor? Werkt zo'n brol-bijwerk-pen?
    That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
    28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
    28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

een foto zou wonderen doen
    www.peugeotforum.be

Comment

Een foto doet idd veel.
      In tegenstelling tot zo'n pen.

.
      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Hij is vuil, het is donker en ik lig ziek in bed Maar ik zal een foto posten binnenkort.
        That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

Comment

Kan je de krassen voelen met uw nagel ? Indien ja: allicht zal je enkel een perfect resultaat met herspuiten krijgen. Zo'n stiftje kan ook al wonderen doen.
          Indien nee: meestal kan je dan nog een heel goed resultaat behalen met te (laten) polieren. Zo'n setje zou ook wonderen doen. Heb er zelf (nog) geen ervaringen mee, dus hoor graag wat andere er van vinden. http://www.carclean.nl/product/Turtl..._FG6354_101788

Comment

herspuiten ja, maar daarom niet heel het onderdeel.

Ik gebruik fijn airbrush pistool bij diepere krassen en vul die netjes op met 2K vernis. Dat doe je natuurlijk niet in 1 keer. Ik schuur daarna nat met verschillende soorten schuurpapier tot het gewenste resultaat en polijst daarna met rotatiemachien tot de glans er is. Afwerken met een dual action.
            www.peugeotforum.be

Comment

Nee je voelt het niet met je nagel (buiten die ene). Het is ook erg licht.

Herspuiten is sowieso teveel van het goed, zo erg is het niet. Als ik dat zou laten doen, is het pas over 3 jaar.

Ik heb indertijd nog serieus getwijfeld om hem te laten behandelen bij wax-IT, net om dit soort bullsh*t te voorkomen

Comment

Polijsten zal dan wel helpen

.
                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Working...
                X