Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe maak ik plastic trims en raamrubbers weer zwart?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hoe maak ik plastic trims en raamrubbers weer zwart?

Hallo,
    ik heb een bmw e30 uit 1991 en na al die dienstjaren beginnen de raamrubbers en plastic trims lichter te worden en krijgen een
    witachtige schijn. Hoe krijg ik die nu weer echt zwart? Ik heb iemand horen vertellen dat hij ze gewoon had geverft met een zwarte spuitbus en ik heb al over producten gehoord die de trim weer zwart maken maar dit blijft maar een week ofzo en ik wil dit niet elke week doen? Suggesties?
    Alvast bedankt

Het lijkt een beetje op de linkerkant van deze foto.

Heeft een E30 van dat jaar normaalgezien niet al meegespoten spiegels?

Ik had destijds een bumper black product van Turtle Wax gebruikt daarvoor.

E30SHOP.be
    - Alles voor uw BMW E30.
    Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
    En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
      Heeft een E30 van dat jaar normaalgezien niet al meegespoten spiegels?

Ik had destijds een bumper black product van Turtle Wax gebruikt daarvoor.

De spiegels zijn meegespoten maar de raamrubbers en luchtinlaten aan de ruitenwissers zijn helemaal afgegaan. Hoelang blijft het 'zwart' als je dat product gebruikt?

Comment

Denk een maand of 3, weet het niet meer juist. Maar voor raamrubbers zal dat niet helpen vrees ik. Eventueel kan je wel Auto Finess Rejuvenate gebruiken voor die rubbers. Op de spiegels van m'n Benz S124 zit er ook wat rubber, en was daar ook eens overgegaan met AF Rejuvenate, hoe lang het zal houden weet ik wel niet.

Maar als de rubbers echt helemaal droog of uitgehard zijn, is het misschien beter om ze te vervangen?

Die luchtinlaten kan je misschien het best spuiten, want eenmaal ze afgeschenen zijn, is het erg moeilijk om ze terug donker te krijgen. De vorige eigenaar van mijn E30 heeft dit ook gedaan, en het is nog altijd mooi zwart (is wel niet 100% goed gedaan, want je ziet nog een beetje schuur sporen). Wel plastic primer als grondverf gebruiken ipv gewone primer.

E30SHOP.be
        - Alles voor uw BMW E30.
        Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
        En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Er bestaat een product dat trim restore heet, merk ben ik vergeten. Is een redelijk vettig goedje die zo'n plastic voedt. Kan eventueel een oplossing zijn.

Comment

Autofinesse Revive heb je nodig.

.
            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

of gloss it TRV. eerst goed reinigen met APC en nadien inwrijven en direct afwrijven.
              Maar alles is tijdelijk natuurlijk... Zal je elke 3 maanden kunnen herhalen.
              2013- Volvo V60 D3 R-Design
              2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Ik doe dat twee keer per jaar, maar de twee wagens zijn recent.
                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

dit ga ik ook volgen. Heb ook afgetrokken plastics op de Avy
                  Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                  Motoren & Tjeurisme

Comment

zitten er witte vlekken in de zwarte plastiek dan is het niet meer mogelijk om met die 'dressings' het plastiek terug deftig zwart te krijgen

motip verkoopt speciale spuitbussen waarmee je een bumper terug mooi zwart kan zetten

andere mogelijkheden zijn met warmtepistool over de plastiek gaan tot die gaat zweten en dat met een doek uitwrijven

beste wat ik ooit gevonden heb waren de doekjes van Armor Guard om plastiek onderdelen mee te reinigen. Ik heb die gebruikt op de plastieken wielkast verbreders van een Defender die er erg slecht aan toe waren. Nadien GS27 plastiek voeder op gespoten en die kreeg de eigenaar erna heel makkelijk terug proper na een ritje brakken in de modder. Eigenlijk niets meer teruggevonden sindsdien dat zulk een goed resultaat gaf.
                    www.peugeotforum.be

Comment

't is armor all
                      www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                        andere mogelijkheden zijn met warmtepistool over de plastiek gaan tot die gaat zweten en dat met een doek uitwrijven
                        Lijkt mij idd de beste oplossing , de plastic is toch al zo "broos" dat het niks uitmaakt of je die nu nog warm maakt of niet....

enkel dat opwrijven hoeft niet volgens mij , het zou van zichzelf moeten veranderen van kleur en dat doe je enkel met zo'n hete-luchtpistool vanop een afstandje en je gezond verstand om op tijd te stoppen als je verandering ziet...

Comment

Met pindakaas, die zonder de grotere brokken nootjes

Comment

dit is met gloss it TRV gedaan.
                            eerste foto is een voor/na van dakrail.

hier een wagen van 10 jaar oud die er erg aantoe was, spiegels waren helemaal dof geworden, hier 2 lagen gloss it TRV en als nieuw.

Comment

hoe lang?
                              www.peugeotforum.be

Comment

hoe lang?
                                Dat is ook mijn vraag, ik wil dat ook wel is doen op de mijne bij zijn jaarlijkse wasbeurt maar niet als het na 3 maand weg is :p
                                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                                  Lijkt mij idd de beste oplossing , de plastic is toch al zo "broos" dat het niks uitmaakt of je die nu nog warm maakt of niet....

enkel dat opwrijven hoeft niet volgens mij , het zou van zichzelf moeten veranderen van kleur en dat doe je enkel met zo'n hete-luchtpistool vanop een afstandje en je gezond verstand om op tijd te stoppen als je verandering ziet...
                                  Is dit niet gevaarlijk voor de lak? en bij de raamrubbers lijkt me dat geen goed idee maar voor spiegels enzo wel

Comment

Als je iets wil dat extreem lang standhoud zeker eens de Nanolex Trim rejuvenator bekijken. Trim rejuvenator gaat ook deels reinigen waardoor hij polish of wax resten gaat verwijderen.

Voor de rest sluit ik mij aan bij de vorige posts ivm Revive en TRV

Comment

hoe lang?
                                      product verloor bij ons zijn werking na ongeveer een maand of 3. is afhankelijk hoeveel het regent, aantal km en de wasbeurten natuurlijk.
                                      Maar het is ook geen product dat er plots af is, gaat heel geleidelijk aan verminderen in gradatie. Bij die blauwe is het nu dik jaar geleden en ondertussen zou het wel eens mogen herdaan worden, maar het is nog steeds beter dan voor de applicatie een jaar geleden.

Comment

de armor all doekjes waarover ik het had, heb ik ook getest op een blauwe plastieken tuintafel. Die zag na continu te hebben buitengestaan wit ipv blauw. Met een doekje heb ik een stuk terug mooi blauw gekregen en het jaar erop toen ik de tafel terugzag was dat nog steeds het geval. Ik schrok er zelf van toen ik het zag.
                                        Ze worden jammer genoeg niet meer verkocht want de oxidatie van de plastiek werd er echt mee aangepakt en niet tijdelijk gemaskeerd zoals de ziljoen andere producten die veel beloven maar uiteindelijk geen resultaat geven. En ja die van autofinesse heb ik ook al geprobeerd met hetzelfde povere resultaat tot gevolg.
                                        www.peugeotforum.be

Comment

Working...
                                        X