Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Krasjes Dacia Stepway waar voor redelijke prijs te regelen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Krasjes Dacia Stepway waar voor redelijke prijs te regelen?

Kan iemand mij aub adviseren waar ik voor een redelijke prijs krasjes in mijn pas gekochte Dacia Sandero stepway zou kunnen laten maken? Meeste krasjes zijn oppervlakkig, vrij veel swirls ook. Mijn grootste probleem is dat ik alleenstaande mama ben van 5 kids én nog's het zelf niet kan nadat ik in een ongeval grotendeels gebruik van ene pols verloor

Neemt niet weg dat ik graag mijn wagen netjes zou willen zien en die krasjes storen mij mateloos. Het is een donkergrijze wagen en ze vallen voor mij erg op.

Ik heb geen ervaring met detailing, maar naar ik me liet wijsmaken heeft Dacia zachte lak en is het een goed idee mij erin te verdiepen gezien mijn wheels buiten moeten slapen (wel op eigen terrein weg van openbare weg). Ik laat me dus gewillig adviseren! Ik kocht al een caraubawax die men bij Lidl aanbied momenteel. Hopelijk geen gigantische flater ... 3c.jpg 5c.jpg 7c.jpg 6c.jpg

Mijn velgen hebben drie van de vier ook flinke stoepschade (groeven), vorige chauffeur was helaas een kluns blijkbaar, nu lijk ik de kluns wel ... ! Auto is pas 31 maart ingeschreven op mijn naam

Ik ben van regio Kortrijk.

PS EXCUSES voor de stoffige auto, wegenwerken ...

Velgenschade is niet weg te werken vrees ik, misschien wel beetje te verdoezelen. Die krassen in de laatste foto zien er wit uit, zijn dus door de lak. Hier is er ook niet echt veel meer aan te doen. Eventueel bijwerken met zo een lakstiftje (met een tandenstokertje de krassen wat opvullen) en erna dan polieren evt. De rest van de wagen gaat ook gepolierd moeten worden.

Komt er dus op neer dat je bij een professional niet gaat terecht kunnen vrees ik, toch niet voor die redelijke prijs die je vermeldt. Misschien is er hier wel iemand op het forum die het wil doen voor een prijsje Professionals zijn er wel genoeg, maar ik ben niet op de hoogte van de prijzen, anderen hier kunnen daar misschien een beeld over scheppen.

Comment

Hummm lakstiftjes - gevaarlijk "speelgoed" klodders smeren zelfs met dunne tandenstokertjes klieder je al snel een end weg als je er geen ervaring in hebt. Een liefhebber op de regio die zou kunnen helpen? Ik ga alvast de lokale renaultgarage langs om zo'n stiftje te gaan bestellen, binnenin de rand van de deur zit ook een kale plek van een gordel waarvan de terugloop geblokkeerd zat, daar alleen heeft het al nut sowieso (gordel is al gemaakt, openmaken en gevouwen stuk gordel terug netjes gelegd klaar).

Velgen heb ik contact genomen met firma Deboosere van Ingelmunster, zou tot 60 euro de velg kosten plus demontage en montage van de banden zelf ... Nu zijn de velgen zelf minder "dringend", de lakschade lijkt mij groter risico te zijn.
      Last edited by ; 06/04/2015, 21:36.

Comment

Bij Deboosere zit je in elk geval goed.

De krassen bij het slot zijn m.i. door de lak. Met wax of zelfs door polijsten krijg je dat niet goed. Opvullen met lakstiftje, wetsanden (tot korrel 2500/3000), en dan machinaal de glans terug brengen. Geen werk voor een beginner, en met de hand quasi ondoenbaar.
        De wax van de Lidl gaat dit misschien eventjes wat beter laten uitzien. Die wax zal alleszins zorgen dat er beschermlaagje op je wagen ligt (tegen al dat stof ). Lang zal die niet blijven zitten, maar alles beter dan een onbeschermde lak.
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Iemand die je kan adviseren die me zou kunnen helpen hiermee? Of toch carrosserier en laten overspuiten? Die plek bij 't slot zit 't diepst ingekrast en zelfs chipje eraf daar, rest is minder buiten die net onder het voorruit en andere deur ook een chipje, maar dat zit niet zo prominent in't zicht allemaal)? Ook daar kan je maar beter geïnformeerd zijn welke carrosserieboer een goeie is, heb al echt brolwerk gezien in 't verleden ... Capot heeft ook paar krassen maar gelukkig minder diep daar. Moet een serieuse lomperik met die auto gereden hebben voor mij.

Kreeg prijs van Yves van Firma Detailed voor 't geheel, iemand ervaring met deze? SSR belgium is bijna dubbel zo duur prijs die ik kreeg (zelfde foto's gestuurd) ... Of eventuele andere die aanrader is? Neem aan dat zij ook mits aanleveren correcte kleur die diepere krasjes zou fixen?

Comment

grandscenicman van het forum hier, woont in Deurne? Is een zeer goeie! Is wel een afstand voor u..

Comment

Goh als dat geen "overnachting" inhoud vind ik dat zo erg eigenlijk niet - da's bij Antwerpen dacht ik toch? Uh, ken wel de werking van dit forum nog niet echt, hoe "lok" ik 'm naar hier? LOL Goed werk moet je wat voor overhebben, liever eindje rijden dan brielpotteritis, daar krijg ik alleen maar spijt van achteraf en je centen steken er ook in!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sonjabelgium Bekijk Berichten
                Goh als dat geen "overnachting" inhoud vind ik dat zo erg eigenlijk niet - da's bij Antwerpen dacht ik toch? Uh, ken wel de werking van dit forum nog niet echt, hoe "lok" ik 'm naar hier?
                Momenteel geen tijd wegens verbouwingen én andere (grote) plannen.....maar in de zomervakantie kan er misschien wel eens iets "geregeld" worden in omgeving Deurne-Antwerpen-Wijnegem...........ik stel voor dat je dan een half dagje Wijnegem-shoppincenter voorziet om te winkelen terwijl wij ( = ik en dochter van 16 dan ondertussen...) je auto onder handen nemen......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                  Momenteel geen tijd wegens verbouwingen én andere (grote) plannen.....maar in de zomervakantie kan er misschien wel eens iets "geregeld" worden in omgeving Deurne-Antwerpen-Wijnegem...........ik stel voor dat je dan een half dagje Wijnegem-shoppincenter voorziet om te winkelen terwijl wij ( = ik en dochter van 16 dan ondertussen...) je auto onder handen nemen......
                  Als ge van de duivel spreekt alles goed?! Lang geleden.

Comment

als je het echt goed en volledig wilt aanpakken zal je er niet zijn op 1 dag hoor...
                    normaal reken ik voor zo'n werk 2 volle dagen uit.
                    je kan ook enkel de lak gaan polieren maar staat hem echt niet vind ik persoonlijk. Vuile rubbers, velgen, binnenkant nog vuil, etc. maar dan wel propere lak...
                    2013- Volvo V60 D3 R-Design
                    2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Je kunt ook eens informeren bij Michael van Dforce-carcleaning. Zit hier ook op het forum, maar niet zo veel. De zaak zit in de Kozakstraat in Wevelgem, dus vlakbij voor jou.
                      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

In de buurt heb je nog Pieterjan van Pole Position- echt goed! D-force ook zoals gezegd of Hans van Quality Car Cleaning (Otegem) kan je ook helpen. Of Gino van van J.D.S. in Zwevegem als er nog wat carrosserie/spuitwerk bij moet komen.

Comment

Dank je Grandscenicman! Ik heb 'r op zich geen probleem mee om even geduld te oefenen. Geduld is een schone zaak als het het beste terug naar boven kan brengen

Bumper werd herspoten voor aankoop door de garage, die had een parkeer"wonde". Zal wel niemand van schrikken hier denk ik als je de rest ziet
                          Ik wil gerust wel dagje Wijnegem doen, mijn dochter heeft zelfs een vriendin vrij dicht daarbij. Willen ook blijven helpen ook (lees clandistiene school volgen) Velgen ga ik later mee naar Deboosere gaan, volgens dat ik begrijp kan het hersteld worden door hun en prijs valt heel goed mee, maar de groeven zouden te diep zijn om "zo" te kunnen voor het oog herstellen, betwijfel of het stoeprandschade is eigenlijk. Drie van de vier zijn gezet.
                          Die vuile rubbers enzo vallen best mee hoor Garage Vandecasteele heeft 'm vrij netjes gezet. Het is geen totaal-drama vanbinnen (ongetwijfeld vinden jullie 'm enorm dramatisch als "kenners" van detailing ). Niet nieuw maar dat weet je van moment dat je garage verlaat is een nieuwe al niet meer nieuw hé, deze gekocht met 67800 km op de teller en 4,5 jaar oud Zitten wel wat krassen op binnenkant deuren en kunststof enzo (klinken en grepen enzo - zit een metalic grijze laag op die blijkbaar toch eraf kan komen?), je kan oneindig ver gaan lijkt me, stuur herbekleden want die heeft ook de lederlooklaag die gaten vertoond, de kunststofverf hier en daar onderbroken, krasjes, sticker ene kant "stepway" ontbreekt, zetels voor wollen een beetje enz ... Ik persoonlijk hecht nu hoogste belang aan die lak "dichtgooien" gezien"gaten" daar roest kunnen veroorzaken en je beter dat voorkomt dan oplapt want roestschade is altijd kwaliteitsverlies van je metaal. Neemt niet weg dat ik zeer graag 's zou willen ergens een "detailing" zien of mijn bolide graag als voorbeeldexemplaar beschikbaar wil stellen Ik heb 'r 0 ervaring mee maar wil het wel graag leren.
                          Ik zocht gewoon een zuinige auto (heb véél meer km's dan "gemiddelde 10k-burger), 5 deurs met royale koffer (groot gezin), en liever iets hoger op de poten met zo min mogelijk computerzooi erin et voila Vandecasteele had die staan net binnengekomen en gaf wél nog een deftige overname voor mijn C3 met +160 000 km (1100 benzine met hoop kosten aan) - want ging in eerste instantie voor een Kia Rio ecodieseltje naar falingsverkoper VDM cars in Avelgem maar die was zelfs te beroerd om mijn "oudje" te bekijken stond ik daar ... dan ben ik te beroerd te kopen en ben ik dus elders gegaan

Dforce gecontacteerd samen met de andere maar kreeg ik geen reactie van. Hummm die anderen ben ik nergens tegengekomen Simoni - of ik zoek fout? Werk aan de winkel of zitten ze op het forum hier? Mij maakt het echt niet uit wie of wat want eerlijk - ik ken 'r niet veel van, zie wel of 't goed is of niet en ben een enorme detailist (ik doe aan detailfotografie - dus misschien nuttig voor iemand om detailbeelden in macro van veranderingen te zien?) en wat geduld hebben heb ik al evenmin bezwaar tegen, je moet dankbaar zijn dat iemand tijd voor je wil en kan maken, kwestie dat de "boel" mooi gesloten te maken terug en dat die beschermd is. Vanzelfsprekend krijgt de helpende held eeuwige dankbaarheid dat die krassen weg zijn, mijn kids vinden me een mierenneuker maar mij storen ze
                          Last edited by ; 08/04/2015, 13:10.

Comment

Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat je graag zou willen dat iemand dit gratis voor jou zal oplossen, ik vrees dat voor niets de zon opgaat hoor. Maar proberen kan geen kwaad zeker. Maar als je het deftig wil doen ben je minstens halve dag werk eraan bezig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Intred Bekijk Berichten
                              Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat je graag zou willen dat iemand dit gratis voor jou zal oplossen, ik vrees dat voor niets de zon opgaat hoor. Maar proberen kan geen kwaad zeker. Maar als je het deftig wil doen ben je minstens halve dag werk eraan bezig.
                              Ach, Kortrijkzanen...
                              't is een ras appart

Comment

JDS: https://www.facebook.com/JDSspotrepair
                                QCC: https://www.facebook.com/pages/Quali...875557?fref=ts
                                Pole Position: http://www.pole-position.be/nl/over-ons-1.htm

2 seconden via google op naam + locatie.

Comment

Check pm.
                                  sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sonjabelgium Bekijk Berichten

Dforce gecontacteerd samen met de andere maar kreeg ik geen reactie van.
                                    Heb je dit inmiddels kunnen oplossen?
                                    Ik heb nog even onze mailbox doorkruist, maar heb helaas geen bericht of vraag kunnen terugvinden,
                                    via welke weg had je ons gecontacteerd?

Ik moet hier dringend wat vaker langskomen

Comment

Working...
                                    X