Ik zit met volgende vraag, telkens ik mijn auto heb gewassen zitten er van die vervelende pluizen op de ruiten, en als de zon er op zit is dat vervelend, ik gebruik de oranje droogdoeken die telkens gewassen worden, nu heb ik al vanalles geprobeerd op de ruiten, window waffle doek, gewone microvezel, zeemvel,blauw papier,krantenpapier, andere raamdoeken, niets helpt, iets aan te verhelpen of leren mee leven??
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Vervelende pluizen op voorruit
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenWat bedoel je precies met die pluizen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk BerichtenKoop u een sealant en leg gewoon een laagje wax ( die sealant dus ) op de ruit en opblinken als een wax....
Elke synthetische wax kan je daarvoor aanwenden...
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenkoop pluisvrije wegwerpdoeken die carrossiers gebruiken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door heidfeld Bekijk BerichtenEr werd mij als een aangeraden om van dat garage papier papier ye gebruiken, werkt voor geen meter net als kranten papier
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk BerichtenKoop u een sealant en leg gewoon een laagje wax ( die sealant dus ) op de ruit en opblinken als een wax....
Elke synthetische wax kan je daarvoor aanwenden...
Geeft dat geen plekken als het regent?
Sent from hereden borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Ik heb ceriglass staan, een soort raampolijstmiddel, zou dat ook helpen? Maar glass sealer heb ik niet, er is ook zoveel aanbod en keuze
Oorspronkelijk geplaatst door Detailer_Limburg Bekijk BerichtenMisschien eens een idee om uw ruit te kleien, lijkt me eerder aan je ruit te liggen dan de doeken die je gebruikt. Afwerken met een glas sealer :-)
Gr
Nico
Comment
-
Die kleine haartjes zijn meestal afkomstig van je microfiber doeken. Soms komen ze in de doeken terecht door ze samen te wassen met lage kwaliteit doeken en dan komen die vezels los de volgende keer dat je ze gebruikt.
Gebruik daarom op je glas enkel speciale glas doeken (meestal kleine wafeldoeken).
Om het nu op te lossen gebruik je dus best een verse doek met een cleaner, maar als het probleem te ernstig is moet je waarschijnlijk even met een glas polish gaan werken.
Comment
-
[QUOTE=Wax-it.be;5565081]Die kleine haartjes zijn meestal afkomstig van je microfiber doeken. Soms komen ze in de doeken terecht door ze samen te wassen met lage kwaliteit doeken en dan komen die vezels los de volgende keer dat je ze gebruikt.
Gebruik daarom op je glas enkel speciale glas doeken (meestal kleine wafeldoeken).
Om het nu op te lossen gebruik je dus best een verse doek met een cleaner, maar als het probleem te ernstig is moet je waarschijnlijk even met een glas polish gaan werken.
[/QUOTE
ik heb de groene wafeldoek van dodo juice, en ceriglass , is dat okee?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door heidfeld Bekijk BerichtenMag je op ruiten sealant zetten eigenlijk? Ik heb ex van poorboys
Al zeker niet op de voorruit waar het bij het gebruik van de ruitenwissers meteen zal verdwenen zijn.
Maar je mag het dus zeker doen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door heidfeld Bekijk Berichtenik heb de groene wafeldoek van dodo juice, en ceriglass , is dat okee?
Weet wel dat ls je een glas polish gebruikt hebt met een bepaald doekje, je dat doekje niet meer op de lak mag gebruiken!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenDat kan zeker en zal ook goed werken. Enkel zal een sealant die er niet voor gemaakt is niet zolang houden als een echte glas sealant.
Al zeker niet op de voorruit waar het bij het gebruik van de ruitenwissers meteen zal verdwenen zijn.
Maar je mag het dus zeker doen
Comment
-
Nu Heb ik hem vandaag gewassen, ruiten gedroogd, dodo waffle doek apart uitgewassen, ruiten met waffle doek en auto finesse binnen en buiten gekuist, nog altijd die vervelende in de zon blinkende pluizen, bah, zal er moeten over zien, niks aan te doen dus
Comment
Comment