Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vervelende pluizen op voorruit

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vervelende pluizen op voorruit

Ik zit met volgende vraag, telkens ik mijn auto heb gewassen zitten er van die vervelende pluizen op de ruiten, en als de zon er op zit is dat vervelend, ik gebruik de oranje droogdoeken die telkens gewassen worden, nu heb ik al vanalles geprobeerd op de ruiten, window waffle doek, gewone microvezel, zeemvel,blauw papier,krantenpapier, andere raamdoeken, niets helpt, iets aan te verhelpen of leren mee leven??

Wat bedoel je precies met die pluizen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
      Wat bedoel je precies met die pluizen?
      Hoe moet ik het verwoorden, precies stofvegen van doeken, en als de zon er op schijnt blinkt het,

Comment

Koop u een sealant en leg gewoon een laagje wax ( die sealant dus ) op de ruit en opblinken als een wax....

Elke synthetische wax kan je daarvoor aanwenden...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
          Koop u een sealant en leg gewoon een laagje wax ( die sealant dus ) op de ruit en opblinken als een wax....

Ik heb sealant maar is dat goed voor een autoruit?

Comment

koop pluisvrije wegwerpdoeken die carrossiers gebruiken
            www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
              koop pluisvrije wegwerpdoeken die carrossiers gebruiken
              Er werd mij als een aangeraden om van dat garage papier papier ye gebruiken, werkt voor geen meter net als kranten papier

Comment

Misschien eens een idee om uw ruit te kleien, lijkt me eerder aan je ruit te liggen dan de doeken die je gebruikt. Afwerken met een glas sealer :-)

Gr

Nico

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heidfeld Bekijk Berichten
                  Er werd mij als een aangeraden om van dat garage papier papier ye gebruiken, werkt voor geen meter net als kranten papier
                  de doekjes die ik gebruik zit katoenvezel door. heel zacht en toch pluisvrij. Niet bepaald goedkoop maar hun geld wel degelijk waard. Ik heb die gekocht bij ok cars in geel.
                  www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten

Wat is het verdere nut daarvan?
                    Geeft dat geen plekken als het regent?

Sent from here
                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Ik heb ceriglass staan, een soort raampolijstmiddel, zou dat ook helpen? Maar glass sealer heb ik niet, er is ook zoveel aanbod en keuze

Oorspronkelijk geplaatst door Detailer_Limburg Bekijk Berichten
                      Misschien eens een idee om uw ruit te kleien, lijkt me eerder aan je ruit te liggen dan de doeken die je gebruikt. Afwerken met een glas sealer :-)

Gr

Nico

Comment

Die kleine haartjes zijn meestal afkomstig van je microfiber doeken. Soms komen ze in de doeken terecht door ze samen te wassen met lage kwaliteit doeken en dan komen die vezels los de volgende keer dat je ze gebruikt.

Gebruik daarom op je glas enkel speciale glas doeken (meestal kleine wafeldoeken).

Om het nu op te lossen gebruik je dus best een verse doek met een cleaner, maar als het probleem te ernstig is moet je waarschijnlijk even met een glas polish gaan werken.

Comment

[QUOTE=Wax-it.be;5565081]Die kleine haartjes zijn meestal afkomstig van je microfiber doeken. Soms komen ze in de doeken terecht door ze samen te wassen met lage kwaliteit doeken en dan komen die vezels los de volgende keer dat je ze gebruikt.

Gebruik daarom op je glas enkel speciale glas doeken (meestal kleine wafeldoeken).

Om het nu op te lossen gebruik je dus best een verse doek met een cleaner, maar als het probleem te ernstig is moet je waarschijnlijk even met een glas polish gaan werken.

[/QUOTE

ik heb de groene wafeldoek van dodo juice, en ceriglass , is dat okee?

Comment

Mag je op ruiten sealant zetten eigenlijk? Ik heb ex van poorboys

Comment

Mag je op ruiten sealant zetten eigenlijk? Ik heb ex van poorboys
                              Dat kan zeker en zal ook goed werken. Enkel zal een sealant die er niet voor gemaakt is niet zolang houden als een echte glas sealant.
                              Al zeker niet op de voorruit waar het bij het gebruik van de ruitenwissers meteen zal verdwenen zijn.

Maar je mag het dus zeker doen

Comment

ik heb de groene wafeldoek van dodo juice, en ceriglass , is dat okee?
                                Ik ken het gamma van Dodo niet zo goed, maar ik vermoed dat als het een wafeldoek is het wel ok zal zijn.

Weet wel dat ls je een glas polish gebruikt hebt met een bepaald doekje, je dat doekje niet meer op de lak mag gebruiken!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                  Dat kan zeker en zal ook goed werken. Enkel zal een sealant die er niet voor gemaakt is niet zolang houden als een echte glas sealant.
                                  Al zeker niet op de voorruit waar het bij het gebruik van de ruitenwissers meteen zal verdwenen zijn.

Maar je mag het dus zeker doen
                                  Welke sealant zou je aanraden ipv ex? En is ceriglass en dodo waffledoek goed?

Comment

Nu Heb ik hem vandaag gewassen, ruiten gedroogd, dodo waffle doek apart uitgewassen, ruiten met waffle doek en auto finesse binnen en buiten gekuist, nog altijd die vervelende in de zon blinkende pluizen, bah, zal er moeten over zien, niks aan te doen dus

Comment

Doe eens een testje.

Ruit grondig wassen met een sopje water/ Dreft -> degelijk ontvetten.
                                      Niet drogen met doek maar achtergebleven water verwijderen met een ruitaftrekker.
                                      Last edited by taiko; 12/04/2015, 20:11.

Comment

Is uw ruit niet te statisch momenteel?

Kontakt Chemie Antistatik 100 - Antistatische Spray - 200ml

Comment

Working...
                                        X