Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vervelende pluizen op voorruit

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
    Doe eens een testje.

Ruit grondig wassen met een sopje water/ Dreft -> degelijk ontvetten.
    Niet drogen met doek maar achtergebleven water verwijderen met een ruitaftrekker.
    Hoe te doen aan de binnenkant?

Comment

Whats the point om ruiten te drogen en idem voor de wagen . Wat maken die paar vlekjes nu uit. Het regent toch om de haverklap in Belgie .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
        Whats the point om ruiten te drogen en idem voor de wagen . Wat maken die paar vlekjes nu uit. Het regent toch om de haverklap in Belgie .
        Ik droog mijn auto's ook nooit...
        Ik was ze elke week met spons of in de selfcarwash, maar een auto afdrogen doe ik nooit.
        In mijn ogen is de auto dan proper zeker als ik vergelijk met de meeste andere auto's, namelijk zij die niet elke week, of helemaal nooit gepoetst worden.
        De detailers zien dit vast anders, maar ik vind een rappe poetsbeurt elke week meer dan genoeg. Ik heb nog genoeg andere dingen waar werk aan is..

Comment

Hier ben ik bijna verplicht om te drogen na het kuisen.
          Teveel kalk in het leidingwater waardoor er na het drogen witte plekjes achterblijven.
          Vooral voor de ruiten moet je hiermee opletten.

Opgepompt grondwater is nu redelijk goed van kwaliteit, ik gebruik nu dit water ( wegens geen regenput).

Kalk is moeilijk te verwijderen naderhand, enkel bepaalde zuren of basische vloeistoffen klaren die klus.
          Azijn is best goed, is ook een natuurproduct.

Dreft wordt veel gebruikt door prof. glazenwassers.
          Degelijk ontvet en geen achterblijvende 'waas'.
          Wegens agressief enkel voor de ruiten, niet voor de lak.

Vroeger met een scheutje ammoniak.
          Nu niet meer ( uitdrogende handen + milieu ).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
            Hier ben ik bijna verplicht om te drogen na het kuisen.
            Teveel kalk in het leidingwater waardoor er na het drogen witte plekjes achterblijven.
            Vooral voor de ruiten moet je hiermee opletten.

Opgepompt grondwater is nu redelijk goed van kwaliteit, ik gebruik nu dit water ( wegens geen regenput).

Kalk is moeilijk te verwijderen naderhand, enkel bepaalde zuren of basische vloeistoffen klaren die klus.
            Azijn is best goed, is ook een natuurproduct.

Dreft wordt veel gebruikt door prof. glazenwassers.
            Degelijk ontvet en geen achterblijvende 'waas'.
            Wegens agressief enkel voor de ruiten, niet voor de lak.

Vroeger met een scheutje ammoniak.
            Nu niet meer ( uitdrogende handen + milieu ).
            De quick detailer van Nanolex (Final finish) is kalk neutraliserend. Werkt echt schitterend, zelf op "oude" kalkvlekken

Comment

probeer eens met een goede glass polish. Properder zal je ze niet krijgen.
              Vroeger gebruikte ik prime strong voor de ruiten proper te krijgen. Werkte super
              2013- Volvo V60 D3 R-Design
              2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Gebruik je spray en wipe tijdens het drogen? Nooit pluisjes hier.

Comment

Het probleem is opgelost , goede window waffle

Comment

Mag ik dan even het topic pikken? Wat doen jullie voor ingebrande spikkeltjes uit je velgen te krijgen? Je weet wel, die zwarte puntjes die je maar moeilijk wegkrijgt. Een superzure velgenreiniger heb ik hier, of een scratchverwijderaar?

Comment

de-ironizer kopen

ge hebt er veel en wat er typisch is dat ze de vervuiling paars laten kleuren

bekendste is wel iron-x
                      www.peugeotforum.be

Comment

En dat paarse spoel je dan af? En moet je erg schrobben? Of gewoon de hoge druk erop? Zal eens googlen want zal wel iets zijn dat je online moet kopen (nog nergens een produkt gezien om zulke dingen aan te pakken, altijd de gewone velgenreinigers). Is raar dat 1 wiel er meer van heeft, niet enorm, maar het stoort me toch.

Comment

Paarse spoel je af met HDreiniger.
                          IronX van Carpro is de bekendste, Wolfs Deironizer, Autofinesse Iron Out zijn alternatieven.
                          Ze murren allemaal even erg.
                          De beste zijn die in gel-vorm. Die blijven langer zitten. Even inborstelen (vooral in de hoekjes) boost de werking.

Let wel: dit is geen vervanger van een velgenreiniger, maar een aanvulling. Eerst gewoon kuisen, dan pas de ijzerverwijderaar gebruiken.

.
                          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                            En dat paarse spoel je dan af? En moet je erg schrobben? Of gewoon de hoge druk erop? Zal eens googlen want zal wel iets zijn dat je online moet kopen (nog nergens een produkt gezien om zulke dingen aan te pakken, altijd de gewone velgenreinigers). Is raar dat 1 wiel er meer van heeft, niet enorm, maar het stoort me toch.

+

iron x, maar die waren van naam veranderd dacht ik?

Comment

nope, maar dat wordt niet meer aangeboden op carclean

www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                nope, maar dat wordt niet meer aangeboden op carclean

http://www.carcareproducts.be/produc...d=2035&merk=26
                                thx voor de link binnenkort nog eens bestellen want de mijne is op

Comment

ik heb de gel nog staan, maar als die op is moet ik ook via die site gaan

da's dan al de vierde site waar ik producten bestel
                                  www.peugeotforum.be

Comment

Idem hier... ook nog maar is shoppinglijstje opstellen voor Bjorn.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Comment

Flappy, heb ik dan nog iets nodig? Velgenreiniger heb ik (krachtige)... Niet de bedoeling dat ik ga detaillen want ik kan dat niet meer, maar gewoon netjes en ik ben al blij

Comment

juist nog een borstelke om het product wat in te wrijven in de vuiligheid

best zo'n ronde verfborstel pakken, maar dan volledig van plastiek (dus geen ijzer ter hoogte van de haren) om geen krassen te maken op uw velgen.

koop er dan misschien ineens een product bij om uw banden terug mooi zwart te maken. Als de velgen proper zijn en de banden mooi zwart dan toont uw auto al zoveel beter, zelfs al is de lak vuil.
                                        www.peugeotforum.be

Comment

Ok, ga dat straks bestellen. heb hier nog een speciale velgenborstel liggen ergens. Bedankt he!

Comment

Working...
                                          X