Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kras op nieuwe wagen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Kras op nieuwe wagen

    Net een maandje mijn nieuwe Mazda6 Jet black, zie ik vanmorgen een kras (+/-10cm) aan de rechterzijde van voor. Het is volgens mij redelijk diep, ik zie het wit onder de lak, en als ik erover ga met mijn nagel voel ik de groef. Dikke kak dus.

    Nu is mijn vraag kan ik hiervoor een product kopen en dat zelf wegwerken? Ik hoop het wel. Heb gelezen dat zo een pen goed werkt op zwarte wagens maar wil het natuurlijk niet erger maken. Iemand een idee?

  • #2
    lakstiftje en laagjesgewijs opvullen met tandenstoker.
    per laag lang genoeg laten drogen.
    eens de kras opgevuld is nat schuren en polieren.

    job done!

    Comment


    • #3
      Merci Per laag een dag laten drogen? Of hoe lang juist? Ik ken er namelijk niets van.

      Comment


      • #4
        Dan zou ik er af blijven, en ergens een spotrepair laten doen.
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

        Comment


        • #5
          Misschien iemand best adviseren of men dit kan doen als men hier totaal geen ervaring mee heeft?

          Er is heel wat wat je zelf kan doen zonder dat het kwaad kan qua behandeling van kleine krassen.

          Maar eens je begint te schuren en op te vullen vraag ik me af of je dit als amateur best zelf doet, als je hier geen enkele ervaring mee hebt?

          Comment


          • #6
            heeft die de zelfcorrigerende lak van mazda? Dan toch oppassen met hetgeen je er gaat op aanbrengen...
            www.peugeotforum.be

            Comment


            • #7
              Opvullen is zo erg nog niet, maar schuren is gevaarlijker. Ik ben er ook geen krak in, maar haalde al goede resultaten door te vullen zoals gezegd hierboven met tandenstoker en dan met groffere pasta met de hand te polieren en daarna met symmonis (of hoe noem je dat) op te blinken. Ik meng wel atijd een heel klein beetje vernis onder de verf zodat het niet mat blijft.

              Comment


              • #8
                Als het een zwarte is dan is dat prima voor een spotrepair.

                Is trouwens geen ramp. Ik heb mijn auto 5 jaar en die is al op 6 plaatsen hersteld. Ze blijven niet vanzelf krasvrij als je ermee buitenkomt.
                Last edited by Gere; 21/04/2015, 22:30.
                2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                Comment


                • #9
                  Alvast bedankt voor de tips.

                  Hier enkele fotos: https://www.dropbox.com/sh/hftpy1tax...cy0CXEhTa?dl=0

                  Comment


                  • #10
                    dit is al geen krasje meer om zo maar op te vullen
                    zeker op een nieuwe wagen

                    de kras zit trouwens nog recht op de bolling van de vleugel waardoor die nog extra benadrukt wordt in de zon

                    was het mijn auto: herspuiten
                    www.peugeotforum.be

                    Comment


                    • #11
                      Is herspuiten niet een beetje drastisch? Ik wil het natuurlijk wel in orde krijgen, maar verzekering is geen optie omdat ik denk dat de franchise al duurder is dan het laten herstellen.

                      Comment


                      • #12
                        sportrepair is ook herspuiten hé. Daarom is dat niet de hele flank direct die herdaan moet worden. Maar lakstiftje zou ik in dit geval van wegblijven: te grote, te brede en te diepe kras. Dit is voer voor een professional als je het tenminste terug perfect wil hebben.
                        www.peugeotforum.be

                        Comment


                        • #13
                          Flappy heeft gelijk, dat krijg je zelf nooit deftig gedaan.

                          Comment

                          Working...
                          X