Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke foam gun

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Welke foam gun

Hallo iedereen

Ik ben al een tijdje aan het overwegen om een foam gun te kopen voor mijn hogedrukreiniger, maar raak er maar niet aan uit welke het best te kopen..
    Onze hogedrukreiniger is een Karcher K2.100.

Nu twijfel ik dus tussen:
    - FJ6 van Karcher zelf
    - Monello Lancia
    - Autobrite
    - Chemical Guys

Iemand die mij uit mijn lijden kan verlossen en me een foam gun kan aanbevelen? En dan eventueel ook nog welk product ik er het best bij koop

Alvast dank

Ik heb er een van Autobrite. Zeer te vrede van en voelt degelijk aan. Die van Karcher ben ik met gestart en kan echt niet tippen aan die van Autobrite.
    Mazda 6 Sportbreak 2.0 CDVI Active Sunlight Silver + afneembare trekhaak van 2010 tot 1015
    Mazda 6 Sportbrak 2.2 Skyactive D 150pk Active Meteor Gray Mica + Comfort Pack en afneembare trekhaak

Comment

hoe zit dat eigenlijk met het verbruik van de zeep? ik zag in het filmpje (en dit artikel) van wax it dat je 2 vingers dik zeep in de bus moet doen en de rest water maar als ik dit vergelijk met wat ik maar in een volle emmer water gebruik is dit wel veel...
      in een emmer water gebruik ik namelijk een half dopje zeep.
      Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

Je gebruikt daar ook geen gewone shampoo in
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Ik heb er eentje van Autobrite. Doet zijn werk schitterend, al zou ik er veel meer gebruik van moeten maken

Comment

Ik gebruik die altijd als de wagen vuil staat.
            Bij een tussentijds wasje niet.

Sent from here
            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Heb hier nog een karcher met bajonetsluiting staan, al 5j niet meer gebruikt dus ga voortaan de auto daar mee wassen, het koppelstuk met fles is wel duur vind ik, 57 euro... Dan nog een liter flesje zeep en flesje sealent zit je weer aan een mooi bedrag...

Comment

ik gebruik ze elke keer.
                max 1 vinger dik en een halve bus water.

Comment

er is Auto Finesse Avalanche snow foam en dan de Autobrite Magi Foam snow foam

gisteren gezien dat ze de snow foam niet echt lieten intrekken maar er direct met de microvezel handschoen over wreven, hoe doen jullie dit?

afspuiten
                  schuimspuiten
                  laten intrekken
                  afspuiten

of ook effectief na het inwerken met de handschoen er over?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                    er is Auto Finesse Avalanche snow foam en dan de Autobrite Magi Foam snow foam

gisteren gezien dat ze de snow foam niet echt lieten intrekken maar er direct met de microvezel handschoen over wreven, hoe doen jullie dit?

afspuiten
                    schuimspuiten
                    laten intrekken
                    afspuiten

of ook effectief na het inwerken met de handschoen er over?
                    afspuiten, infoamen, 5min laten inwerken en afspuiten. Zo doe ik het. Pas nadien beginnen met de auto te wassen met handschoen.

Heb die van magifoam en auto finesse beiden staan. Kwaliteit is beide goed, geen verschil merkbaar.
                    2013- Volvo V60 D3 R-Design
                    2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Ik foam direct, zonder eerst af te spuiten. Alle vuil dat er af loopt is winst denk ik dan. Laten druipen en dan afspuiten en wassen. Ik hoor het graag als het anders moet

Comment

ik foam ook direct op een droge wagen.
                        anders heb ik de indruk dat het schuim er te gemakkelijk af loopt.

Comment

Ik spuit de wagen ook niet eerst af.
                          Foamen doe ik alleen in de herfst en winter (modder/zout)

Comment

heb ondertussen men foam lans en de zeep ontvangen. Wou ik dit proberen en merk ik op dat er plots aan de watertoevoer water uitkomt spuiten. wat gegoogled naar dit probleem bij Karcher, zou mss iets van de waterpomp kunnen zijn maar weten jullie waar dit aan zou kunnen liggen of dat ik dit gemakkelijk kan oplossen vooraleer 200 euro uit te geven voor een nieuwe?

Comment

Ik heb een Karcher FJ6 gekocht voor 15 Euro ... stond in promo en vond €15 tegenover €75 voor de AutoBrite Foam Lance voor Karcher (staat nu in promo bij Wax-It heb ik gezien) toch een mooie prijs.

Werkt op zich prima, schuim is goed en kleeft mooi aan de wagen (gebruikte altijd Magi Foam maar ga nu eens Auto Finesse Avalanche Pro proberen) ... maar de bus is eigenlijk net iets te klein, ik kom meestal net toe voor mijn V60, maar echt wel 'net', dus de bus had ietsjes groter mogen zijn.

Ik heb al eens de wagen eerst afgespoten, dan foam, 10 tot 15 minuten wachten en afspuiten ... maar ik heb de indruk dat wanneer ik de foam gewoon op de droge wagen spuit deze beter kan inwerken omdat het langer op de wagen blijft ... wel geen 30 minuten wachten want dan is het schuim echt wel opgedroogd en is het iets moeilijker weg te spuiten.

Iemand ervaring met die Avalanche Pro tegenover Magi Foam?
                              2015 Volvo V60 R-Design
                              Black on the outside, black on the inside ... and bad all over ...

Comment

heb ondertussen men foam lans en de zeep ontvangen. Wou ik dit proberen en merk ik op dat er plots aan de watertoevoer water uitkomt spuiten
                                Ik heb met mijn vorige Karcher de stomiteit begaan om deze in het tuinhuis te laten staan ... tijdens de winter.
                                Door de vorst was er binnenin het toestel een tank gebarsten (stond waarschijnlijk water in dat bevroor) ... heb prijs gevraagd ... en dan een nieuwe gekocht tijdens een promo bij Brico ... was maar een tiental euro duurder ... heb nu wel twee stuks van de meeste accessoires ... lol.
                                2015 Volvo V60 R-Design

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CPT Bekijk Berichten
                                  Ik heb met mijn vorige Karcher de stomiteit begaan om deze in het tuinhuis te laten staan ... tijdens de winter.
                                  Door de vorst was er binnenin het toestel een tank gebarsten (stond waarschijnlijk water in dat bevroor) ... heb prijs gevraagd ... en dan een nieuwe gekocht tijdens een promo bij Brico ... was maar een tiental euro duurder ... heb nu wel twee stuks van de meeste accessoires ... lol.
                                  heb ook gekeken in de brico brochure, ze geven dit weekend blijkbaar ook 15% korting maar dan nog kunnen ze niet aan de prijs van bol.com

ik zou oftewel deze willen kopen, de K2 premium car http://www.bol.com/nl/p/karcher-k2-p...0000028795436/ of de K3 car voor 20 euro meer http://www.bol.com/nl/p/karcher-k3-c...0000028795438/

ga dan ook wel veel stukken dubbel hebben maar een karcher zonder extra stukken kan je precies niet kopen. En vraag me ook af of het verschil tussen 110bar en 120 bar echt verschil geeft. lijkt niet veel, 10 bar
                                  Last edited by Liquid Li0n; 12/06/2015, 12:49.

Comment

Ik heb deze volgens mij, is toch een K2 ... en zolang er een VarioPower lans bij zit is het goed, dan kan je de kracht instellen ... ik vind de volle 110 bar gewoon te veel om een wagen mee te wassen, ik zet de lans altijd een beetje lager, en vermits de foam nozzle er al bij zit lijkt me dat een schitterende prijs ... hou er alleen rekening mee dat je maar net toekomt met deze bus van 600ml (op mijn V60 toch) ... 100ml MagiFoam en 500ml warm water.
                                    2015 Volvo V60 R-Design

Comment

Vandaag eens de foam lans geprobeerd, ik heb een vingerdik zeep genomen, dan warm water erbij. Had in het begin de stand op maximum + gezet maar toen schuimde het niet zoveel, daarna dus naar de min kant en de schuim was veel dikker. Ik had de auto rustig volledig ingezeept en ik heb nog een halve bus over, dus zoals je zegt heb ik een halve liter opgebruikt bij een Golf. Jij idd iets meer omdat het een grotere auto is. Vond de auto al goed proper tot hij trg droog was dan zag je dat enkel het stof en grootste vuil er af was.
                                      Maar mijn karcher heeft de beste tijd wel gehad, denk dat het verre van de 120 bar is. Maar in de handleiding van VW staat dat je max 100bar mag gebruiken...

Comment

120 bar is op twintig centimeter van de kop al lang geen 120 bar meer.
                                        En door een foamgun al helemaal niet meer

.

Comment

Working...
                                        X