Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto in de zon wassen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Auto in de zon wassen

Hoe zit dat nu eigenlijk, is dit nog steeds een probleem bij de huidige lakken om een auto in volle zon te wassen?

Ik spoel de auto af, zeep deze in en spoel het gewassen stuk daarna direct opnieuw af met water. Zie wel wat kalksporen maar die gingen erna af door met de droogdoek erover te gaan.

Is dit een taboe, een fabeltje of echt niet goed om hem in de zon te staan wassen?

Misschien dat iemand hier een antwoord op weet?
    Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Zal éérder afhangen van de producten die je gebruikt.

Comment

Ik was mijn auto in de volle zon. Het probleem met je wagen in de volle zon te wassen, is dat het water op je koetswerk snel opdroogt. Als je veel kalk in je water hebt kan dat vervelend zijn en al snel droogsporen achterlaten. Ik was m'n kar (overvloedig) met regenwater, afzemen of afdrogen is dan niet nodig, in regenwater zit immers geen kalk.

Comment

Ik begin met dak,ruiten,afspoelen,afdrogen,dan voorkant ,dan zijkant,dan achterkant..nooit geen last van kalkresten...

Comment

Ik was de auto ook vaak in de zon, omdat dat vaak het enige geschikte moment is. Ik spoel paneel per paneel af en tussendoor spuit ik ook alle panelen nog eens nat zodat alles vochtig blijft. Is ook regenwater dus een liter meer of minder maakt niet uit.

Comment

Met regenwater is inderdaad een pak gemakkelijker om een streeploos resultaat te bekomen. Een donkere wagen zal enerzijds vlugger warm worden, en dus rapper drogen, maar je gaat er ook de kalkvlekken vlugger zien.
            Gewoon spoelen en laten opdrogen, zelfs met regenwater, geeft op mijn zwarte auto geen bevredigend resultaat.

Wat je ook kunt doen is stuk per stuk wassen, bovenaan beginnen, en zo naar beneden.
            Een pufje quickdetailer helpt ook om kalksporen af te nemen.

.
            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

je kan ook investeren in zo'n opklapbare partytent. Als je dan toch alleen maar je auto op zo'n moment kunt wassen, geeft zo'n tent toch enige soelaas. Die opplooibare doe je rap open en dicht en de auto staat toch grotendeels in de schaduw.

Ik heb ook regenwater en de auto wordt hier quasi altijd gewassen als de zon al grotendeels achter de bomen verdwenen is.
              www.peugeotforum.be

Comment

niet enkel het opdrogen is een probleem, maar simpelweg het feit dat je lak veel warmer wordt doet geen goed.
                je vernislaag wordt zachter waardoor je makkelijker krassen hebt door contaminatie in de washmitt.
                Met alle logische gevolgen van dien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                  je kan ook investeren in zo'n opklapbare partytent. Als je dan toch alleen maar je auto op zo'n moment kunt wassen, geeft zo'n tent toch enige soelaas. Die opplooibare doe je rap open en dicht en de auto staat toch grotendeels in de schaduw.

Ik heb ook regenwater en de auto wordt hier quasi altijd gewassen als de zon al grotendeels achter de bomen verdwenen is.

Ben je nu niet aant overdrijven met u partytent .
                  Als je zo zorgen maakt om u lak kun je beter niet rijden met de wagen .
                  Werk gewoon paneel per paneel en spoel dat dan gewoon af voor dat je aan een ander paneel begint .
                  Ofwel naar een overdekte carwash .

Je leest hier toch tegenwoordig van alles met vernis dat ook al zacht word . Wat een overdrijvers.
                  Last edited by ; 24/05/2015, 22:49.

Comment

voor mensen die wassen in de zon een probleem vinden is dat een goede oplossing

ja, ik maak me zorgen om mijn lak. Maar niet zoals gij denkt. Een auto dient om mee te rijden ja, maar die mag ook goed onderhouden worden. De lak hoort daar evengoed van. Liever mijn 'oud' machien van 9 jaar oud en die er nog heel goed uitziet, dan eentje van 2 jaar oud en die aan de buitenkant nooit goed is onderhouden.
                    www.peugeotforum.be

Comment

Vind ik nu ook, je krijgt al zo weinig eer van je werk bij een donkere auto dat ik het resultaat ook wel echt goed wil.

Spijtige is dat je er met je neus opzit en dus vanalles ziet van kleine krasjes en swirls. En dan zeker in de zon zie je het nog beter.

Vind het wel vervelend dat ik niet anders kan dan hem in de volle zon te wassen. Ook voor een partytent mee op de oprit te zetten is geen plaats.

Regenwater is er eveneens niet. Maar zou wel ideaal zijn.

Comment

Was je auto ofwel erg vroeg of .....erg laat , dan is de zon niet zo sterk meer.......

Afdrogen met behulp van een detailerspray zorgt ervoor dat je doek beter over de lak glijdt en neutraliseert eerder de aanwezigheid van kalkrestjes.

Rondje wassen , sproeien van heel het koetswerk , overschakelen op volle straal , nogmaals spoelen en je hebt amper drooghulp nodig .

Kalkresten krijg je niet zomaar weg , soms is een licht polijstmiddel nodig .

Ga er toch eens over nadenken om kalkvrij water te "installeren" als de prijs meevalt .

Comment

ik heb nu net een foam lance gekocht voor de karcher die ik hier al 5 jaar ongebruikt heb staan. kan ik de auto alvast deftig voorwassen als ik hem goed was of als ik niet veel tijd heb enkel er is overgaan met de hogedruk, schuim en opnieuw hogedruk.

maar in de zon wassen ga ik echt niet meer doen, zeker met een zwarte auto zie je toch nog altijd vanalles!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                            ik heb nu net een foam lance gekocht voor de karcher die ik hier al 5 jaar ongebruikt heb staan. kan ik de auto alvast deftig voorwassen als ik hem goed was of als ik niet veel tijd heb enkel er is overgaan met de hogedruk, schuim en opnieuw hogedruk.

maar in de zon wassen ga ik echt niet meer doen, zeker met een zwarte auto zie je toch nog altijd vanalles!
                            En ook dat zal tegenvallen denk ik, zolang je er niet eens met de spons over gaat zal je maar een triestig resultaat hebben.
                            Zie je genoeg bij mensen met een donkere auto die hem gewoon eens gaan gaan afspuiten, zijn allemaal strepen.

Comment

+1 Soubry....... was hem dan niet .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                                +1 Soubry....... was hem dan niet .
                                Nee dat is kort door de bocht. Het is gewoon spijtig dat je zo weinig voldoening krijgt aan die middag die je spendeert.
                                En de krasstraat vermijden we dan al maar blinkend (geen strepen, druppels, insecten,...) krijg je de auto precies nooit meer, of je zou hem elke keer moeten waxen! En dan nog wss...

Daarom doe ik vaker eens de binnenkant dan de buitenkant, blijft langer proper, zeker als er niemand meerijdt.

Maar ja de daily driver dient natuurlijk niet voor gewassen in de woonkamer te staan....(maar toch )

Comment

Ik ga al jaren naar de carwash en heb eigenlijk nog nooit overdreven veel krasjes gehad. Minder dan iemand die met de hand wast eigenlijk. Neem wel altijd een 'gemakkelijk' kleur van auto.

Comment

Grote carport in de tuin. Wagen staat koel, uit de zon en er komt voldoende wind. Na het afwassen en drogen naar de garage rijden en daar nog afwerken met een detailer. Maar ik moet wel bekennen dan 9/10 keren gewoon door de carwash rijden is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten

Dan ga je er beter eens rond met citrus power.
                                      Als je foamt was hem dan meteen helemaal.

Sent from here
                                      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                        Dan ga je er beter eens rond met citrus power.
                                        Als je foamt was hem dan meteen helemaal.

Sent from here
                                        Heb een bus citrus power ook bestelt bij wax it dus ben benieuwd dat daar men vliegenlijkjes afgaan.

Comment

Working...
                                        X