Daarnet ontdekt dat er heel wat harsplekken op men auto zitten ik heb eigenlijk geen idee dat men auto onder een boom gestaand heeft de laatste dagen maar er zijn tzlloze doorzichtige stipjes. Met men nagel krijg ik ze eraf maar dat wil ik dus absoluut niet doen. Morgen zou ik hem wassen en kijken als ze zfgaan met warm water. Wat kzn ik anders doen om ze eraf te krijgen? :/ zitten er echt veel op motorkap, dak, zijruiten,... Ik denk dat de stukken te groot zijn met klei en wil men lak zeker niet beschadigen. Heb hel nog maar net behandeld met wax..
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Harsplekken op mijn auto
Collapse
X
-
Gewoon laten zitten en gewoon wassen inderdaad. Kleine harspuntjes verdwijnen gauw vanzelf weer onder invloed van de elementen of na enkele wasbeurten.
Comment
-
Had ooit eens harsplekken en na carwash waren die gewoon volledig open gewreven. Met white spirit was het er direct af. Dit kan ook geen kwaad voor de lak. Ik ben geen detailler maar hou mijn auto altijd heel netjes. Na 5 jaar was mijn auto nog als nieuw. Zelfs geen carwash krassen.
Comment
-
Ik gebruik al tientallen jaren white-spirit om de lage delen van het koetswerk vrij te maken van hardnekkige vuil. Nooit probleem mee gehad, en het vergemakkelijkt het schoonmaken. Nadien een beetje polish op een vochtige doek aanbrengen, oppoetsen en klaar is Kees !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk BerichtenEn als je whitespirit niet vertrouwt:
- Autofinesse Oblitarate of Citrus Power
- CarPro Tar X
Comment
-
Mijn auto heeft vorige week 3 dagen 's nachts onder bomen gestaan.
Auto zat helemaal onder de kleine vlekjes, en als je met je hand over de lak wreef was het een kleverige boel.
Dan is vorige vrijdag dat onweer er over gekomen, en na een kwartiertje begon de regen terug te parelen op de motorkap. Alle plakkerige boel is weg.
Gewoon wassen met veel water moet voldoende zijn.
Comment
-
Ik gebruik zelfs aceton voor verhard dennenhars .
Voor jongere dennenharsplekken van bv. minder dan één maand oud kan je 90% wegspuiten met een sterke hogedrukreiniger en de rest verdwijnt uiteindelijk wel vanzelf.
Comment
Comment