Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Veel witte puntjes op motorkap, ingebrand insecten: steenslag/andere oorzaken?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Veel witte puntjes op motorkap, ingebrand insecten: steenslag/andere oorzaken?

Beste,

[Fotos in bijlage]

Even situatieschets van het voertuig:
    - VW Golf 7 (september 2013 afgeleverd).
    - Nu 76.000 km.
    - Hersteld na hagelschade in Augustus 2014. Weet niet of het voertuig toen herspoten is. Ook in de motorkap zat hagelschade: perfect eruitgehaald.

Het voertuig vertoont sinds een jaar enorm veel witte stippen op de motorkap (vooral op de motorkap, hoewel de bumper er ook niet echt meer uitziet vind ik). De witte stippen is echt een beschadiging: je voelt als je erover gaat met je nagel, dat de lak eraf is en dat het relief verschil zeer groot is.

Iemand enig idee hoe dit komt? Dit kan toch niet allemaal steenslag zijn (er staan zeker meer dan 150 van die puntjes op!)?
    De witte puntjes zijn begonnen net voor hij hersteld is van hagelschade: maar ze worden steeds meer en meer. Eerst zaten er een paar op, nu is het bijna nietmeer om aan te zien.

Ik woon niet in een zandwegel ofzo, ik rij er ook niet elke dag door ofzoiets. Ik doe gewoon normaal woon werkverkeer op de snelweg met dit voertuig.

Lakfout? Gevolg van de hagelschade waarvoor ie destijds is binnengeweest?
    Tevens zitten er ook ingebrande insecten in die je er totaal nietmeer uit krijgt?

Net voor het maken van de foto is de auto grondig gereinigd.

Het enige wat ik kan doen is denk ik herspuiten, maar ik vraag me toch af of dit niet komt van een gebrekkige herstelling en/of een lakfout?

De overige lak/carosserie delen van de auto vertonen dit fenomeen totaal niet.
    Bijgevoegde Bestanden

eigen aan harde vernislak

dat zijn dus steenslagputjes
    www.peugeotforum.be

Comment

Allemaal steenslag.
      Toevallig vaak de E17?

Comment

Die van mij ziet er ook zo uit na 30.000km met dank aan de E34!!!
        DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

Ik doe inderdaad veel traject E17 - Antwerpse Ring - E313 Herentals Industrie...

Enigste oplossing is herspuiten denk ik? Wel spijtig... Gelukkig is het een leasing, maar ik vermoed niet dat de leasing happig is om gebruikersschade te gaan herstellen kosteloos...

Comment

moet zeggen dat mijn Golf op minder dan 30 000km ook al wel veel steenslag of ingevreten insecten heeft...precies meer dan vorige auto's
            Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

Die insecten gaan er toch steeds weer af? Bij mij na een paar keer carwash na de zomer en alles is eraf. Zelfs de beesten die erin gekatapulteerd werden aan heeeel hoge snelheid

Comment

Wat herstelling betreft door de leasemaatschappij : ik denk niet dat ze daarvoor een extra kost kunnen aanrekenen vermits dit gewone gebruiksschade is......

Zolang er geen krassen/putten in zitten door bvb vandalisme/aanrijding is het normale slijtage zou ik zo zeggen.

Ik ga tegen mijn winkel spreken maar als ze er een punt van zouden maken dan kan je vooraf de auto door een waskrasstraat rammen en koop je een flesje turtle-colour-wax.....die wax maskeert de witte puntjes tijdelijk.....neem wel een kleur die je lak benadert.

Bij sommige leasebedrijven rekenen ze 75€ per "schadegeval" aan een wagen .

Wil je zulke steenslagschade voorkomen dan kan je een speciale coating/bescherming/onzichtbare bescherming/folie laten aanbrengen.

3M heeft een speciale transparante spuitbus met gun ...google dit ff en je weet veel meer .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                  3M heeft een speciale transparante spuitbus met gun ...google dit ff en je weet veel meer .
                  Kan je een link plaatsen, want kan het niet vinden.
                  Tx.
                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Working...
                  X