Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Febreze op alcantara?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Febreze op alcantara?

Klant van mij heeft het volgende voorgehad met BMW E91 met alcantara sportstoelen: hij keert terug met zijn dochter van een speelplein in een park en zet haar in de autostoel. Na nog geen km ruikt hij letterlijk onraad: dochter heeft net voor het instappen in een hondendrol getrapt. Natuurlijk wat met de voeten zitten trappelen tegen de achterkant van de voorzetel met wat strontvlekken tot gevolg...

Nu, die mens had een product om alcantara te reinigen (blijkbaar van BMW zelf verkrijgbaar) en de vlekken zijn er zo goed als uit. Maar nu vindt die mens dat de geur nog in zijn wagen/zetel hangt. Vandaar de vraag, kan het kwaad om met Febreze op die alcantara zetel te spuiten?
    sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Shit everywhere

Beste is een Dettoloplossing maken, in plantenspuit 1liter water en 40ml dettol (echte, geen zo schoonmaakversie met geurtjes) en ook 10ml azijn en vernevelen op de bron.
    Febreze gaat geuren maskeren, maar nooit oplossen.

Comment

Bestaat er trouwens een product voor alcantara te reinigen/zuiver maken/onderhouden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kurtjevv Bekijk Berichten
        Bestaat er trouwens een product voor alcantara te reinigen/zuiver maken/onderhouden?
        sigpic

Comment

HG heeft daar een goed product voor.
          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Streamline Bekijk Berichten
            Is veelte duur die swissvax toestanden.

Comment

Alcantara mag je volgens mij niet zomaar reinigen met eender welk product.
              Denk dat het nogal eens kan tegenslaan...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                HG heeft daar een goed product voor.
                Welk dan? Want op hun site vind ik niks voor alcantara. De lederreiniger van HG heb ik hier thuis en daar staat specifiek op dat je die niet op andere stoffen mag gebruiken.
                sigpic

Comment

Welk dan? Want op hun site vind ik niks voor alcantara. De lederreiniger van HG heb ik hier thuis en daar staat specifiek op dat je die niet op andere stoffen mag gebruiken.
                  Ik denk dat het de geurneutralisator was van HG die ik gebruikt heb. Ik ben niet thuis dus kan niet checken. Mijn vrouw heeft zo eens mijn alcantara lijsten en handgreep ondergekotst. Ik had wat te snel naar huis gereden na een avond mosselen eten, hahaha! Stront is wat, maar kots is slechter, met dat zuur. Is er allemaal mooi afgekomen, zonder stank achteraf. Heeft me wel wat werk gekost die nacht en ochtend
                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Alcantara blijft een kunststof, dus oppassen met om het even wat van reactieve stoffen erop te proberen.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Me? Ze ging het zelf mogen opkuisen van mij! ;-)

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                      Ik denk dat het de geurneutralisator was van HG die ik gebruikt heb. Ik ben niet thuis dus kan niet checken. Mijn vrouw heeft zo eens mijn alcantara lijsten en handgreep ondergekotst. Ik had wat te snel naar huis gereden na een avond mosselen eten, hahaha! Stront is wat, maar kots is slechter, met dat zuur. Is er allemaal mooi afgekomen, zonder stank achteraf. Heeft me wel wat werk gekost die nacht en ochtend
                      sigpic

Comment

Me? Ze ging het zelf mogen opkuisen van mij! ;-)
                        Liefde is... Ik heb het soort vrouwtje waar je dat graag voor doet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                          Is veelte duur die swissvax toestanden.
                          Voor ieder wat wils
                          Er is ook nog colourlock.

Comment

Welke zou je aanraden? Zijn er voor en/of nadelen aan elk van deze producten?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kurtjevv Bekijk Berichten
                              Welke zou je aanraden? Zijn er voor en/of nadelen aan elk van deze producten?
                              Ze zijn erg gelijkaardig, dus qua voor en/of nadelen kan ik je niet veel meer meegeven

Comment

Dank je wel !

Comment

Working...
                                X