Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wagen kleien

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wagen kleien

Bij wax-it was er een combinatiepakket Clay Bar + Spray & Wipe van Poor Boy.
    Ik dacht... dit is het ideale moment om m'n wagen eens goed onder handen te nemen.

Toen ik mn wagen grondig had gewassen. Gebruikte ik voldoende Spray op de ondergrond en begon in rechte lijnen heen en weer te kleien.

Nadien blonk ik de resterende Spray & Wipe op met een microvezeldoek... de lak voelde "smoother" aan, maar toch nam de Clay Bar mijn zware contaminaties niet van mijn lak.

Omdat mijn wagen steeds buiten slaapt heb ik veel last van hardnekkige plakkerij op mijn lak die enkel los komt indien ik zou krabben met mijn nagel... wat NIET de bedoeling is.

Iemand die een beginnend car detailer raad of tips kan geven?

Thanks

Frederik
    Last edited by ; 08/08/2015, 14:36.

Langer over die plekken kleien. Wisselen van richting evt. Als dat niet werkt kan je ook agressievere klei halen. Die bestaat in verschillende vormen, van grof naar fijn.

Comment

Iron X en tar X eerst opspuiten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederiik Bekijk Berichten
        Bij wax-it was er een combinatiepakket Clay Bar + Spray & Wipe van Poor Boy.
        Ik dacht... dit is het ideale moment om m'n wagen eens goed onder handen te nemen.

Toen ik mn wagen grondig had gewassen. Gebruikte ik voldoende Spray op de ondergrond en begon in rechte lijnen heen en weer te kleien.

Nadien blonk ik de resterende Spray & Wipe op met een microvezeldoek... de lak voelde "smoother" aan, maar toch nam de Clay Bar mijn zware contaminaties niet van mijn lak.

Omdat mijn wagen steeds buiten slaapt heb ik veel last van hardnekkige plakkerij op mijn lak die enkel los komt indien ik zou krabben met mijn nagel... wat NIET de bedoeling is.

Iemand die een beginnend car detailer raad of tips kan geven?

Thanks

Frederik
        Je zou in eerste instantie moeten kunnen achterhalen wat de contaminatie juist is. Als het typische vervuilding is komt het er met jouw kleiset eenvoudig af. Als het echter hars is of ijzercontaminatie wordt het iets moeilijker.
        Als het hars of teer is moet je een teerverwijderaar werken Gyeon Tar, Auto Finesse Oblitarate zijn goeie opties.
        Is het ijzercontaminatie dan kan je aan de slag met Gyeon Iron of met Auto Finesse Iron out.

Dus eerst moet je inschatten wat er juist aan de hand is, je kan daarvoor altijd langskomen of eens een foto doorsturen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dr gonzo Bekijk Berichten
          Iron X en tar X eerst opspuiten
          Kan dat geen kwaad voor de lak (ironx) ?
          Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
          Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
          Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

neen, kan geen kwaad

wel gaat een aangebrachte beschermlaag aangetast zijn (dus waxlaag en sealants), maar het is dan ook niet een product dat je elke week op de auto gaat spuiten
            www.peugeotforum.be

Comment

Working...
            X