Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Krassen wegwerken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Krassen wegwerken

image.jpgHey, ik heb een tweedehands alfa 159 sportwagon op het oog maar deze heeft wat lakschade (zie foto). Hoe zou ik dit het best aanpakken? Gewoon polieren of simoniseren (wat is juist het verschil?). Of is zo'n lakstiftje de beste keuze?

bedankt voor de hulp!

Dat ziet er door de lak uit, dus lakstiftje.

Verstuurd vanaf mijn V370 met Tapatalk

Comment

Zal idd een lakstif worden. Helaas is het wel op een plooi in de carrosserie, ga je vrees ik nooit proper kunnen maskeren.

Met wax kan je fijne krasjes (swirls ed) tijdelijk maskeren omdat je ze opvult met een product. Na enkele weken/maanden als de waxlaag verdwenen is, ga je de krasjes weer zien.

Met polieren (dmv een polijstschijf) ga je krassen verwijderen in de blanke lak van de wagen. Dit resultaat is blijvend. De krassen mogen dan logischerwijze niet door de blanke laag van de wagen zitten, zoals hier het geval is. Een simpel vuistregeltje voor te weten of een kras kan uit gepolierd worden is, als je ze kan voelen als je er voorzichten met je nagel overgaat.

Comment

Bedankt voor de uitleg!
        We zullen ons best doen om het zo goed mogelijk te maskeren

Best doen voor of na het simoniseren?

Comment

Eerst opvullen met een lakstift. Best proberen de kras te vullen met een tandenstoker ofzo. Zorg dat je enkel op het wit zit en niet op uw lak. Erna kan je overgaan tot polieren/simoniseren en erna een wax, sealant of coating.

Comment

Vergeet niet die kras eerst grondig te ontvetten, voordat je begint met de lakstift.

Comment

will do thx!

Comment

Working...
              X