Mededeling

Collapse
No announcement yet.

invloed white spirit

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• invloed white spirit

Heb net een occasie mazda6 gekocht. Met de nodige vervuiling.
    Nu deed ik daarstraks een test met wat white spirit op een hardnekkige vlek en strepen,en die gingen er direct af.
    Maar zijn er geen nadelige gevolgen voor de lak wanneer ik dit gebruik?

white spirit is een relatief veilig product. Ik gebruik het vaak voor teerspetters bv.. Het is ook goed om bv. vetplekken (olie, BBQ-spetters,...) uit onze blauwstenen terras en oprit te verwijderen.
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Of om lijmresten te verwijderen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
        white spirit is een relatief veilig product. Ik gebruik het vaak voor teerspetters bv.. Het is ook goed om bv. vetplekken (olie, BBQ-spetters,...) uit onze blauwstenen terras en oprit te verwijderen.
        Doe je dat met white spirit? Ik dacht dat dit een vettig produkt was. En dus nog meer plekken zou geven... Wel goed voor de auto. (in die blauwsteen moet je de moeite eigenlijk niet doen, na een dag of twee gaat dat vanzelf weg door de zon)

Comment

ik gebruik WD40 om vlekken en andere rommel te verwijderen.
          het maakt de lak ook direct een stuk feller

één van men wrakken ook zo eens gedaan

heb die zelf nog volledig roestvrij gekregen ook http://fcapri.homelinux.com/fcapri/c...0/102_7277.jpg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
            Doe je dat met white spirit? Ik dacht dat dit een vettig produkt was. En dus nog meer plekken zou geven... Wel goed voor de auto. (in die blauwsteen moet je de moeite eigenlijk niet doen, na een dag of twee gaat dat vanzelf weg door de zon)

White spirit is eerder een ontvettend product.

Ik zou het echter niet direct gebruiken om de lak van een auto te reinigen.

Comment

heb ook niet de bedoeling om de ganse auto met white spirit te gaan kuisen uiteraard, maar hebben jullie een ander product met hetzelfde resutaat (= onmiddelijk resultaat) maar dat wel 100% geschikt is

er wordt namelijk zoveel rommel verkocht

Comment

White spirit werkt heel goed om de onderkant van de vleugels en deuren te reinigen, ik verdun er mijn autopolish mee voor een snelle eerste resultaat. Dan nog even overgaan met polish alleen, en het blinkt zonder veel moeite zoals op dag 1.

Comment

White spirit is idd een krachtige ontvetter die bij veelvuldig of langdurig gebruik de lak gaat uitdrogen.

Maar als het snel en efficiënt werkt bij uw vervuiling, dan toch liever white spirit.
                  Zoals A160 al schreef, de meest veilige bij die categorie ontvetters.

Eventueel kun je na gebruik een waxlaagje aanbrengen.

Comment

White spirit zou ik wel met veel water naspoelen . Voor hars te verwijderen van de lak bv.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                      White spirit zou ik wel met veel water naspoelen . Voor hars te verwijderen van de lak bv.
                      't Is raar maar als je krachtige ontvetters gebruikt op bv spiegelend verchroomd staal, dan zie je perfect de reinigende werking maar ook dat altijd iets achterblijft. In het licht zie je, na opdrogen solvent, nog altijd een 'kleurenpallet'.

Veeg je na met een doekje met water, dan is het chroom terug een perfecte spiegel.

Comment

ik gebruik toch liever iets anders...

ooit als eens white spirit gebruikt op een rode auto zonder vernis? Weet ge direct waarom dat niet thuishoort op lak...
                        www.peugeotforum.be

Comment

White spirit en een wagen, persoonlijk vind ik dat een zéér slechte combinatie.

Verstuurd vanaf mijn V370 met Tapatalk

Comment

Ge zou verschieten in hoeveel auto shampoo's, waxen, sealant's, ontvetters,.. er white spirit inzit.
                            2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

ik gebruik white spirit regelmatig om de velgen van mijn motor te reinigen.vooral kettingsmeer van de achtervelg.daarna wassen met zeep en naspoelen.nog nooit problemen gehad.
                              greetz
                              ferre

Comment

Working...
                              X