Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wagen wassen + verdere behandeling?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wagen wassen + verdere behandeling?

Hello,

Gezien ik dit weekend eindelijk even tijd heb om deftig een aantal uren te spenderen aan mijn wagen had graag jullie raad even gevraagd.

Ik heb onlangs nanolex washcoat gekocht, maar dit is me niet duidelijk wanneer ik dit mag gebruiken.
    Ik heb gelezen dat je dit hoeft te gebruiken nadat je de wagen gewassen hebt, maar moet je de wagen hiervoor best eerst even kleien/polishen/waxen?

Wagen is nog nooit behandeld geweest met iets van producten/klei/enz enz...

Mag ik de meguiar wax overslaan en gewoon washcoat gebruiken of is dit een totaal ander product?

Ik heb het 5-stappenplan van Meguiar aangeschaft alsook bepaalde wax-it attributen (oa washcoat nanolex).

Alvast bedankt!

Koop u gewoon een goede shampoo die een bescherming achterlaat en was hem gewoon regelmatig .
    Dat wax en coating gedoe is alleen maar uren tijdverlies voor dat iets meer glans dat je op dat moment ziet en een paar dagen later niet meer .

Comment

Ik was de auto altijd met een goeie shampoo met wax, en 2 keer in het jaar zet ik ze in een goeie wax, in het voorjaar en net voor ze gaan strooien...de vliegskes gaan er toch makkelijker af als er een velleke op ligt 😉

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimmelpie Bekijk Berichten
        Hello,

Gezien ik dit weekend eindelijk even tijd heb om deftig een aantal uren te spenderen aan mijn wagen had graag jullie raad even gevraagd.

Ik heb onlangs nanolex washcoat gekocht, maar dit is me niet duidelijk wanneer ik dit mag gebruiken.
        Ik heb gelezen dat je dit hoeft te gebruiken nadat je de wagen gewassen hebt, maar moet je de wagen hiervoor best eerst even kleien/polishen/waxen?

Wagen is nog nooit behandeld geweest met iets van producten/klei/enz enz...

Mag ik de meguiar wax overslaan en gewoon washcoat gebruiken of is dit een totaal ander product?

Ik heb het 5-stappenplan van Meguiar aangeschaft alsook bepaalde wax-it attributen (oa washcoat nanolex).

Alvast bedankt!
        Washcoat lijkt mij een product te zijn dat uw wax moet gaan vervangen. Om het een eerste keer aan te brengen kan je gaan kleien en polieren, dan ga je het beste resultaat halen denk ik. De wax zelf kan je achterwege laten aangezien die dezelfde functie gaat vervullen als je coating in de washcoat. Misschien kan je nadien wel nog wax aanbrengen, maar ergens lijkt mij dat in te gaan tegen het principe van de washcoat, aangezien je de werking daarvan gaat tegenhouden door het gebruik van een laagje wax.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
          Koop u gewoon een goede shampoo die een bescherming achterlaat en was hem gewoon regelmatig .
          Dat wax en coating gedoe is alleen maar uren tijdverlies voor dat iets meer glans dat je op dat moment ziet en een paar dagen later niet meer .
          Duidelijk een kenner!

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

Je hebt believers, en nonbelievers. Jij behoort tot de tweede groep, ik tot de eerste. Ik heb het opgegeven om mensen te bekeren.
            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

ik zit dan toch ergens tussenin...
              van de 'hemel-in-geprezen' coatings moet ik bijvoorbeeld al niets hebben... tenzij voor glas dan.
              www.peugeotforum.be

Comment

Jawadde,kzou uwen auto es willen zien.....wat een onzin.....

Comment

Als ik mijn bescheiden mening mag geven 😁 het waxen van auto's was vroeger heel gebruikelijk, de reden hiervoor was heel simpel er was toen nog geen vernislaag op de lak, waxen was de enige manier om de bolide te doen blinken, polieren kent iedereen en is simpelweg een paar nano millimeters van de vernislaag verwijderen en zo ook de krasjes...ik gebruik altijd een shampoo met ''wax" geeft gewoon een goede afwatering, en wanneer je lak wat grof begint aan te voelen is het tijd om hem eens te "waxen", je gaat dan met één van de vele producten die op de markt zijn het laagje onzichtbare aanslag verwijderen van de vernislaag en dan blinkt hij als bijna nieuw en voelt de lak weer zacht als een babyvelleke....echt zuiver waxen op een vernis heeft geen zin en echt polieren kan je doen tot je op het blote metaal zit...maar de laklaag verfrissen doe ik een keer of 2 misschien 3 op een jaar....😜 shoot me if I'm wrong...🔫

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Er gaat niks boven VIM poeier als em echt vuil is.
                    30 jaar Mr Yuge!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                      Er gaat niks boven VIM poeier als em echt vuil is.
                      En natuurlijk niet vergeten aan te brengen met een schuursponske voor meer resultaat !

@ TS : zowiezo eerst goed wassen en kleien alvorens de wax of coating aan te brengen. Het gewoon wassen van de auto gaat altijd beter met een wax- of coatinglaag erop.
                      Vervuiling hecht zich minder goed en komt makkelijker los. Mijn ervaring blijft een waxlaag ongeveer 10 wasbeurten intakt maar dit is afhankelijk van enkele parameters.

Comment

Working...
                      X