Met de nakende feestdagen is het weer tijd om cadeautjes te kiezen (en bestellen)!! Daar mijn cleaning talenten op wagens tot nu toe beperkt zijn tot mijn vrouw die de auto’s wast met een handschoen van de SupraBazar & een 5l fles Shampoo voor 12euro van de EuroShop, met een occasionele zotte uitspatting en een flesje cockpitspray van de Action er bovenop. Kortom, zo een cleaner was ik tot heden…
Het wil echter, dat mijn HD-reiniger (een Karcher deze keer), kapot is en aan vervanging toe. Met die geplande aankoop en een bestelwagen die in januari geleverd wordt, dacht ik eraan om toch eens te “investeren” in de bescherming van de auto’s en me eens op “the art of cleaning” toe te spitsen… Mijn vorige wagen van 2013 heeft serieuze lakschade gehad en daar de bestelwagen toch een jaar of 5 zeker gaat meelopen, mag die (en de andere wagen thuis) wel eens proper en goed gehouden worden.
Waarom deze post? Wel, ik wil een overzichtje maken van wat ik allemaal nodig heb, anderen mogen dit lijstje uiteraard ook gebruiken en alle tips of tekortkomingen kunnen aangevuld worden.
De adviezen van wekelijkse wasbeurt e.d. voldoen ruimschoots, maar zo’n echte boodschappenlijst heb ik nog niet gevonden. Wax-it heeft wel het artikel 'Benodigdheden', maar dat kun je ook niet 1op1 overnemen.
Ik steek van wal, jullie mogen aanvullen en ik pas de beginpost aan zodat we een complete lijst hebben met benodigdheden, voor mezelf en anderen
Hogedrukreiniging:
Hogedrukreiniger: Kränzle K2195TST
Watertoevoerfilter: Kränzle 13310
Foam Lance: Autobrite Foam Lance Kränzle
Wassen:
Washandschoenen:
1x Auto Finesse Ultra Soft Wash Mitt (propere delen)
1x Microfiber Madness Incredimitt (vuilere delen)
Velgenborstel:
Doeken:
Microvezel op lak: 2x Auto Finesse Aqua Deluxe Towel
Microvezel m.u.v. op lak: 1x Ultra Work Towel 300 (3 pack)
Producten:
Shampoo: Poorboy's Super Slick & Suds Shampoo - 1L
Wax: Poorboy's Natty's Paste Wax Blue
Quick detailer: Poorboy's Spray & Gloss - 500ml of Auto Finesse Finale - 500ml
Foam: Autobrite Magi Foam - 1L
Velgenborstel: Ultra Safe Wheel Brush (al in bezit)
Dus wat mankeer ik nog allemaal of wat zouden jullie anders aanraden? Het gaat om één nieuwe wagen (zwarte lak) en twee bestaande wagens, donkerblauw en blauwpaars. Op de oudste wil ik ook wel eens aan de slag met zo'n Polijstmachine. Ik zie bij Wax-it enkele keren DAP-Festool, maar waarop slaat Festool, dit is toch niet hetzelfde merk zoals dat van mijn zaagmachine's?
Het wil echter, dat mijn HD-reiniger (een Karcher deze keer), kapot is en aan vervanging toe. Met die geplande aankoop en een bestelwagen die in januari geleverd wordt, dacht ik eraan om toch eens te “investeren” in de bescherming van de auto’s en me eens op “the art of cleaning” toe te spitsen… Mijn vorige wagen van 2013 heeft serieuze lakschade gehad en daar de bestelwagen toch een jaar of 5 zeker gaat meelopen, mag die (en de andere wagen thuis) wel eens proper en goed gehouden worden.
Waarom deze post? Wel, ik wil een overzichtje maken van wat ik allemaal nodig heb, anderen mogen dit lijstje uiteraard ook gebruiken en alle tips of tekortkomingen kunnen aangevuld worden.
De adviezen van wekelijkse wasbeurt e.d. voldoen ruimschoots, maar zo’n echte boodschappenlijst heb ik nog niet gevonden. Wax-it heeft wel het artikel 'Benodigdheden', maar dat kun je ook niet 1op1 overnemen.
Ik steek van wal, jullie mogen aanvullen en ik pas de beginpost aan zodat we een complete lijst hebben met benodigdheden, voor mezelf en anderen
Hogedrukreiniging:
Hogedrukreiniger: Kränzle K2195TST
Watertoevoerfilter: Kränzle 13310
Foam Lance: Autobrite Foam Lance Kränzle
Wassen:
Washandschoenen:
1x Auto Finesse Ultra Soft Wash Mitt (propere delen)
1x Microfiber Madness Incredimitt (vuilere delen)
Velgenborstel:
Doeken:
Microvezel op lak: 2x Auto Finesse Aqua Deluxe Towel
Microvezel m.u.v. op lak: 1x Ultra Work Towel 300 (3 pack)
Producten:
Shampoo: Poorboy's Super Slick & Suds Shampoo - 1L
Wax: Poorboy's Natty's Paste Wax Blue
Quick detailer: Poorboy's Spray & Gloss - 500ml of Auto Finesse Finale - 500ml
Foam: Autobrite Magi Foam - 1L
Velgenborstel: Ultra Safe Wheel Brush (al in bezit)
Dus wat mankeer ik nog allemaal of wat zouden jullie anders aanraden? Het gaat om één nieuwe wagen (zwarte lak) en twee bestaande wagens, donkerblauw en blauwpaars. Op de oudste wil ik ook wel eens aan de slag met zo'n Polijstmachine. Ik zie bij Wax-it enkele keren DAP-Festool, maar waarop slaat Festool, dit is toch niet hetzelfde merk zoals dat van mijn zaagmachine's?
Comment