Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beschadiging plastic - kofferruimte - Oplossing gezocht!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
    Ik zou gewoon beschaamd zijn mocht ik zo'n beschadigingen aan een wagen die niet van mij is aanbrengen. En wat anderen doen zou me niks uitmaken.
    Ik durf niet meer buiten komen.

Sommigen kunnen overdrijven. Het gaat hier over een stuk plastic. Als dit vervangen dient te worden heb ik daar alle begrip voor en maak ik er geen ambras over. Het is inderdaad mijn fout. Maar ik neem nu eenmaal materiaal mee als ik naar de werf ga zodat mijn techniekers niet altijd op en af zouden moeten rijden. En dat materiaal of die onderdelen zijn niet van wol gemaakt.

Het enigste wat ik me afvroeg was of ik het op één of andere manier 'gemakkelijk' kon oplossen zodat anderen dat niet voor mij hoeven te doen. Lukt dat niet en is het een stuk plastic betalen, dan is dat zo.

Heb er mij alsinds wel al mee bezig gehouden.

2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
    2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
    2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
    dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
    http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

Met die siliconenspray?

Comment

Op de laatste foto's ziet het er al helemaal zo erg niet meer uit.
        De expert zal de wagen waarschijnlijk wel grondig bekijken, maar de plaats waar de krassen staan zal bij héél veel aanloopwagens iets of wat krassen hebben. Normaal zal dit wel als normale gebruiksschade opgemerkt worden en niet apart genoteerd worden op het verslag.
        Stel dat de wagen al 3 of 4 vorige bestuurders gehad heeft, dan zullen er tijdens die periodes waarschijnlijk al wat krassen op het plastic gestaan hebben. Echter niet uitzonderlijk veel, dus ook niet apart genoteerd in het verslag en hoogstwaarschijnlijk zijn er ook geen foto's genomen van dat gedeelte van de koffer (je zou al speciaal van in de koffer een foto richting achter moeten gaan nemen om het goed zichtbaar te maken). Het lijkt me dus vrij onwaarschijnlijk dat ze de schuld volledig in jouw schoenen kunnen schuiven, want toen je de wagen kreeg stonden er ook al krassen op (of niet? of wel?).
        Ik zou zelf ook mijn uiterste best om geen schade aan te brengen en de wagen zo goed mogelijk behandelen, maar de verhuurmaatschappijen hebben heus wel ingecalculeerd dat er af en toe iets stuk zal gaan en dat ze misschien nog wat herstellingen moeten uitvoeren alvorens de wagen te kunnen doorverkopen als die zijn dienst uitgedaan heeft. Probeer het zo goed mogelijk op te lossen en lig er voor de rest niet wakker van

Comment

Valt al heel wat minder op
          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

amai, al die bureauridders hier, die kofferbescherming zit daar voor een reden he, is een stom stuk plastiek.

Comment

...krassen in de koffer, moord, brant

maakt toch nix uit in de kofferbak, een lege bak duvel met kletskes en sigarettepeuken dat in je koffer omver valt...dàs erg...die heerlijk weee verschaalde biergeur, mmmm....kots

Comment

Bobo...da lachje is toch omdat je brand las brant schreef? Of ben ik mis lol?

Comment

De koffer ziet er steeds beter uit, wat men allemaal niet kan met photoshop
                  www.skodaforum.eu

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
                    amai, al die bureauridders hier, die kofferbescherming zit daar voor een reden he, is een stom stuk plastiek.
                    Deze bureauridder is toch blij dat het zijn koffer niet is. Ik heb het graag netjes ipv deze zooi. Ik heb mijn wagen dan ook zelf betaald. Ik zal volgende week eens effe denken aan alle werfwroeters als ik bij 2° mijn koffie drink en in mijn eigen gezellig bureau
                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

De koffer dient toch om iets in te veroeren dus who cares. Het is nu niet dat hij heel het interieur om zeep geholpen heeft ofzo he. Ik heb zelfs in één van mijn wagens geen plastiek in mijn koffer dat zijn gewoon direct de wielkasten. Zal mij een worst wezen dat daar krassen inzitten of niet. Ik steek regelmatig koffer vol met houtsblokken, gereedschap, bakken enz. Bij mijn oldie let ik daar op door er een deken in te leggen, maar bij mijn dagelijkse wagen trek ik mij dat niet aan. Als ik hem na 10 jaar weg doe is hij daardoor geen euro meer of minder waard.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
                        Ik durf niet meer buiten komen.

Sommigen kunnen overdrijven. Het gaat hier over een stuk plastic. Als dit vervangen dient te worden heb ik daar alle begrip voor en maak ik er geen ambras over. Het is inderdaad mijn fout. Maar ik neem nu eenmaal materiaal mee als ik naar de werf ga zodat mijn techniekers niet altijd op en af zouden moeten rijden. En dat materiaal of die onderdelen zijn niet van wol gemaakt.

Het enigste wat ik me afvroeg was of ik het op één of andere manier 'gemakkelijk' kon oplossen zodat anderen dat niet voor mij hoeven te doen. Lukt dat niet en is het een stuk plastic betalen, dan is dat zo.

Heb er mij alsinds wel al mee bezig gehouden.
                        Daar gaat het helemaal niet over, het gaat om respect hebben voor iets wat niet van jou is. Ik vind dat belangrijk en anderen hier blijkbaar ook terwijl nog anderen daar blijkbaar geen bal om geven of toch tenminste doen alsof. Dit duurt meestal tot hun eigen materiaal of auto eens beschadigd wordt door een ander, dan is het kot te klein want het is HUN bezit en dat moet perfect blijven.

Comment

Ge wilt niet weten/zien wat wij vantijds binnen krijgen van leasewagens einde contract/aanloopwagens of zelf particulieren die hun auto overlaten.
                          2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
                            het wordt een ander verhaald als de pinkerglaasjes gebarsten zijn, de bumperhoeken vol krassen staan en de velgen veel borduurschade hebben
                            Waarom is dat dan een ander verhaal? Omdat de schade aan de buitenkant is? Is toch ook schade naar aanleiding van gebruik...
                            saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
                            saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
                            saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
                            saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
                            saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
                            renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
                            Porsche 993 (1994)

Comment

Amai ni. Echt wel gek materiaal dan. Ik ben al 20 jaar projectleider en rij ook enorm beel met materiaal in de auto en moet zelfs vaak mijn zetels plat leggen om een plooiladder te vervoeren. En geloof me, ik ontzie mijn wagens niet. Enkel anti-slipmat in de koffer. Maar na al die jaren heb ik zo nog geen beschadigingen gehad.

Ik zou het ook eerst goed kuisen en daarna insmeren met een glanzend product. Ik denk dan spontaan aan lijnolie, maar dan moet ge eerst opzoeken of dat de plastiek niet opvreet.

Comment

Daar gaat het helemaal niet over, het gaat om respect hebben voor iets wat niet van jou is. Ik vind dat belangrijk en anderen hier blijkbaar ook terwijl nog anderen daar blijkbaar geen bal om geven of toch tenminste doen alsof. Dit duurt meestal tot hun eigen materiaal of auto eens beschadigd wordt door een ander, dan is het kot te klein want het is HUN bezit en dat moet perfect blijven.
                                Natuurlijk zal ik moord en brand schreeuwen als dat in m'n prive wagen zou zijn, da's iets compleet anders dan een wagen van het werk waarmee ge naar de bouw moet.
                                Ik zit nu in de bouw en no offense Diabolic, maar ze zullen eens goed in uw gezicht lachen als ge uw mening verkondigt tegen hen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                                  Natuurlijk zal ik moord en brand schreeuwen als dat in m'n prive wagen zou zijn, da's iets compleet anders dan een wagen van het werk waarmee ge naar de bouw moet.
                                  Ik zit nu in de bouw en no offense Diabolic, maar ze zullen eens goed in uw gezicht lachen als ge uw mening verkondigt tegen hen.
                                  Dat zegt dan meer over die personen dan over Diabolic.
                                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Mja, het materiaal dat ik af en toe meeneem is meestal vrij zwaar en vrij scherp (staal). Mocht het een stoffen bekleding zijn in de koffer had je er niets van gemerkt.
                                    Eenmaal deftig remmen en alles verplaatst zich in de koffer en heb je direct schade.

Alleen vind ik het gewoon vervelend omdat dit ook niet de manier is dat ik een wagen terug wil afgeven. Maar daarvoor ga ik het niet laten door te zeggen tegen men techniekers 'komt u materiaal zelf maar halen' terwijl ik toh op de werf moet zijn voor bv een klant.
                                    Al zal ik wel beter opletten in de Superb natuurlijk...

Donderdag zal ik het weten.
                                    2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                                    2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                                    2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
                                    dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                                    http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

een wagen om naar werven mee te rijden is een gebruiksvoorwerp, daar komt sowieso sleet op als je veel materiaal moet vervoeren daarmee. die plastiek zit daar specifiek om de rest te beschermen, da dient daarvoor. allemaal goed als je dat krasvrij kunt houden, maar indien niet is dat toch geen probleem? kijk maar naar die schokvrije gsm's en laptops en dergelijke, die bescherming zit daar ook voor een reden, als je die kan proper houden zoveel te beter, maar als die toch eens valt ofzo is het geen probleem.

Comment

Maar is het nu met die siliconenspray dat je het nog vrij goed gekregen hebt?

Comment

Met zware metalen dingen in je koffer is het inderdaad moeilijk om die deftig te houden, als het allemaal plastiek is.
                                          De FIAT-huurwagen van deze zomer was ook helemaal met harde plastics afgewerkt. Drie keer onze valiezen er in getjoekt en er was ook al schade.

In je Superb zou ik wel zo'n bak voorzien. En als je zware spullen moet vervoeren, er misschien eens aan denken om ze te fixeren. Die sjor-ogen zitten er met een reden.
                                          Ook voor je eigen veiligheid: als je een serieuze noodstop moet maken, of, erger, een crashke doet, dan heb je de inhoud van je koffer liever niet in je nek.
                                          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Working...
                                          X