Mededeling

Collapse
No announcement yet.

detailer in oost-vlaanderen.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
    Producten vallen wel mee, als je ze in grote hoeveelheden kunt inslaan.
    Qua wax kun je helemaal loco gaan (Genre Swissvax Divine).

Maar inderdaad, de loonkosten is de dooddoener. Een hobbyist of bijberoeper kan nog een 'uurtje bijdoen', maar als je een personeelslid moet betalen, met alle sociale lasten erbij.

Nu, sommige hobbyisten hebben geen btw-nummer, geen verzekering, en amper een afdakje om onder te werken.
    Als je dan de infrastructuur van WaxIT ziet...

Ik heb ooit serieus overwogen om de stap te zetten, en in bijberoep te starten. Als ik alles rekende, dan moest ik minstens tweewekelijks een volledige detail kunnen doen om breakeven te draaien. In rekening genomen: verzekering, sociaal statuut in bijberoep, vergoeding voor het gebruik van een loods (noodzaak in de winterperiode, en gezien de verkavelingsvoorschriften hier geen 'carwash' toelaten, eigenlijk ook in de zomer), verbruiksproducten, toestellen.
    Inderdaad, zo is dat, "bezint eer je begint". Het ziet er dus allemaal nog niet zo gemakkelijk uit hé.
    BMW M2 Coupé
    Audi S5
    Nobody is Perfect!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door febrero Bekijk Berichten
      Inderdaad, zo is dat, "bezint eer je begint". Het ziet er dus allemaal nog niet zo gemakkelijk uit hé.
      bij de meeste begint het dan ook meestal met een uit de hand gelopen hobby. Eerst poetsen ze als gek hun eigen wagen, daarna de wagens van vrienden en kennissen (tegen betaling int zwart), begint teveel onbekend volk te vragen voor detailbeurten waardoor int zwart werken te riskant wordt, dus bijberoep in de garage en zo krijg je op termijn schone firma's zoals wax-it.

maar algmeen ist idd zeer moeilijk als je al direct een loods of dergelijke moet huren. Mijn broer is mechanieker en zoekt al jaren achter een oplossing. Zou ook genoeg clienteel hebben moest hem een garage of loodske moeten hebben. Maar van zodra je iets moet huren, moet je al een veel grotere omzet halen en dan is in bijberoep werken quasi onmogelijk.

Comment

Wel, ik begon zowat in de beschreven situatie te zitten. Ik kreeg vragen van alle kanten. Ging er eigenlijk niet op in, en had het gevoel 'iets te laten liggen.'
        Maar als je goed rekent en telt (en dat is mijn 'echte' job ), dan heb je vlug door dat het geen evidente zou worden.
        Het ging iets teveel van moeten worden, en het hobby-aspect viel dan grotendeels weg.

Ik hou het dus op onze eigen wagens, en die van mijn ouders.
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
          Wel, ik begon zowat in de beschreven situatie te zitten. Ik kreeg vragen van alle kanten. Ging er eigenlijk niet op in, en had het gevoel 'iets te laten liggen.'
          Maar als je goed rekent en telt (en dat is mijn 'echte' job ), dan heb je vlug door dat het geen evidente zou worden.
          Het ging iets teveel van moeten worden, en het hobby-aspect viel dan grotendeels weg.

Ik hou het dus op onze eigen wagens, en die van mijn ouders.
          Ik kan dat goed geloven. Er is toch een verschil met je eigen auto met liefde detailen tegenover de zoveelste. Een hobby die een job wordt, kan snel beginnen tegensteken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
            Ik kan dat goed geloven. Er is toch een verschil met je eigen auto met liefde detailen tegenover de zoveelste. Een hobby die een job wordt, kan snel beginnen tegensteken.
            Denk ik ook, ik geniet er echt van als ik aan m'n eigen wagen kan werken, maar om dat nu echt dagelijks te gaan doen... Imho is dat een vorm van ontspanning die inspanning wordt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
              Denk ik ook, ik geniet er echt van als ik aan m'n eigen wagen kan werken, maar om dat nu echt dagelijks te gaan doen... Imho is dat een vorm van ontspanning die inspanning wordt.
              Dit,zelfs bij mijn Madam haar krel kijk ik zo nauw niet dan bij de mijne ,laat staan bij een derde .

Comment

detailer in oost-vlaanderen.

Ik detail ook vaak verschillende auto's maar meer als hobby :-)
                Heb wel alleen maar professionele producten :-)
                Is begonnen met mijn 3 maniakaal te kuisen :-p

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                  is er geen gezegde :" als je hobby je job wordt, dan is het tijd om een nieuwe hobby te zoeken " ,

Comment

Wat is eigenlijk de prijs van zo een detail? Interieur en exterieur?
                    Ik weet natuurlijk dat het sterk afhankelijk is van wagen tot wagen, maar voor een youngtimer MX-5?

Bovendien weten velen onderons dat Mazda heel zuinig was met de vernislagen (zeer dun) en bescherming tegen corrosie.
                    Dus er zal wel wat tijd inkruipen. Maar om het risico te nemen met de waaier aan producten en technieken zou ik het liever toch overlaten aan iemand die er wat van kan.

Comment

Op de prijs van wax-it staan prijzen. ...