Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eenvoudig en snel nieuwe auto beschermen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Eenvoudig en snel nieuwe auto beschermen

Er staat hier gigntisch veel info, en nog meer produkten, maar wat ik zoek is een zo eenvoudig en snel mogelijke behandeling van een nieuwe wagen, als bescherming.
    Ik dacht bvb aan Autofinesse Toughcoat een tweetal lagen aan te brengen, gaat snel. Ok of niet?
    Bij wassen van een nieuwe auto (week geleden geleverd), viel me op hoe glad hij staat, zelfs de ramen en kunststof delen. Iemand een idee waarmee ze dat in de garage wassen? Is dat met een bepaalde foam die dat zo mooi glad zet? Lijkt me superhandig, het vuil gaat er zo makkelijk af, en 't lijkt ook goed beschermd.
    Last edited by ; 15/08/2016, 07:35.

Ook gelezen over Gyeon Q2 Wetcoat, beschermt die eveneens de lak, of is dat puur waterafstotend effect, en dus niet te verglijken met wax? Kan je eerst waxen en dan die wetcoat erover, of heeft dat geen zin?
    Volgens mij bestaan er veel teveel produkten, ik zie door 't bos de bomen niet meer ...
    Last edited by ; 15/08/2016, 07:37.

Comment

Er bestaat ook zoiets als een doorzichtige folie laten aanbrengen als je toch zoveel om je lak geeft . Goed tegen steenslag .

Geef geen geld uit aan wax toestanden dat is weggegooid geld . Een glas coating zou ik in u geval gebruiken . Dan heb je glans , waterafstotend in 1 + het kan ook tegen niet neutrale producten .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KoenVdrm Bekijk Berichten
        Oo gelezen over Gyeon Q2 Wtcoat, bescherm die eveneens de lak, of is dat uur waterafstotend effec, en dus niet te verglijken met wax? Kan je eerst waxen en dan die wetcoat erover, of heeft dat geen zin?
        Volgens mij bestaan er veel teveel produkten, ik zie door 't bos de bomen niet meer ...
        Ik gebruik de Gyeon Wetcoat en nadien de auto finesse finale met Carnauba wax in.

Wetcoat is voornamelijk waterafstotend, maar biedt ook bescherming gedurende een paar maanden.

Wil je een echte harde coating, kijk dan eens naar de Gyeon CanCoat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
          Er bestaat ook zoiets als een doorzichtige folie laten aanbrengen als je toch zoveel om je lak geeft . Goed tegen steenslag .

Geef geen geld uit aan wax toestanden dat is weggegooid geld . Een glas coating zou ik in u geval gebruiken . Dan heb je glans , waterafstotend in 1 + het kan ook tegen niet neutrale producten .
          waarom vind je wax weggegooid geld?

Comment

Omdat zwart paardje altijd naar de kraswas gaat.

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

Glas coating brengt de glans van een wagen niet naar boven.
              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                Glas coating brengt de glans van een wagen niet naar boven.
                Een wetcoat van Gyeon geeft wel wat gloss hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten
                  Een wetcoat van Gyeon geeft wel wat gloss hoor.
                  Wetcoat is geen glas coating, is eigenlijk ook geen echte coating.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
                    Wetcoat is geen glas coating, is eigenlijk ook geen echte coating.
                    Een quartz laag dan

"Gyeon Q2 WetCoat is waarschijnlijk de snelste manier om een auto te voorzien van een zelfreinigende quartz laag" (wax-it et al).

Comment

Een quartz laag dan

"Gyeon Q2 WetCoat is waarschijnlijk de snelste manier om een auto te voorzien van een zelfreinigende quartz laag" (wax-it et al).
                      Ik bedoel dat een echte coating een veel langere standtijd heeft dan wetcoat. Met zo'n coating is 2j toch haalbaar, afhankelijk van het gebruik van de wagen natuurlijk. Nadeel van zo'n coating is dat dat wel een precisie werkje is en je een heel goed voorbereide basis moet hebben. Daarom ben ik dan ook meer fan van een goede wax of eventueel de Cancoat/Washcoat van Gyeon. Veel makkelijker in gebruik en sneller aangebracht.

Comment

Heb nu een laagje autofinesse power seal aangebracht, maar die wetcot lijkt me wel iets om elk kwartaal ofzo eens te gebruiken zodat alles goed beschermd en glad blijft. Nog eens zoeken wat verschil met die cancoat is
                        Last edited by ; 15/08/2016, 17:06.

Comment

Heb nu een laagje autofinesse topseal aangebracht, maar die wetcot lijkt me wel iets om elk kwartaal ofzo eens te gebruiken zodat alles goed beschermd en glad blijft. Nog eens zoeken wat verschil met die cancoat is
                          CanCoat houdt ook langer. Dubbel zo lang dacht ik.

Comment

CanCoat houdt ook langer. Dubbel zo lang dacht ik.
                            OK, af te wegen tegen het enorme gebruiksemak van die wetcoat: op een natte auto spuitn en afspoelen, bijna te mooi om waar te zijn...

Comment

OK, af te wegen tegen het enorme gebruiksemak van die wetcoat: op een natte auto spuitn en afspoelen, bijna te mooi om waar te zijn...
                              Het werkt anders wel heel goed. Belangrijk is dat de auto niet warm is van de hele dag in de zon gestaan te hebben of direct in de zon aan te brengen. Je wast de auto grondig en dan doe je paneel per paneel. Dus motorkap nog eens wat nat maken, wetcoat sprayen en binnen de minuut grondig afspoelen.

De beading hield toch zeker anderhalve maand. Heeft ook veel geregend de laatste tijd.

Comment

Het werkt anders wel heel goed. Belangrijk is dat de auto niet warm is van de hele dag in de zon gestaan te hebben of direct in de zon aan te brengen. Je wast de auto grondig en dan doe je paneel per paneel. Dus motorkap nog eens wat nat maken, wetcoat sprayen en binnen de minuut grondig afspoelen.

De beading hield toch zeker anderhalve maand. Heeft ook veel geregend de laatste tijd.
                                klinkt goed, en daarna gewoon afdrogen zoals anders (jij gebruikt nog een QD dacht ik) Ook feit dat je alle delen van de auto ermee kan doen is handig: ook glas en plastic.

Comment

klinkt goed, en daarna gewoon afdrogen zoals anders (jij gebruikt nog een QD dacht ik) Ook feit dat je alle delen van de auto ermee kan doen is handig: ook glas en plastic.
                                  Ja dus paneel per paneel zo dat je het steeds snel kan afspoelen. Als dat opdroogt, heb je strepen.

Dan droog ik de auto gewoon af zoals altijd. Die Quick detailer doe ik nadien als hij goed droog is voor wat extra gloss.

Op je voorruit zou ik wel niet aanraden. Je ruitenwissers kunnen dan te hard over je ruit glijden. Niet altijd maar het kan.

Comment

Working...
                                  X