Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Washandschoen en droogdoek?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
    Krijg je die proper?
    Ik spoel die telkens gewoon goed uit.

Misschien tipje; vandaag extra kortingen bij Carclean op groot deel van hun producten. Ook op de woolies.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Comment

Qua droogdoek vind ik nog steeds deze de beste :https://www.carclean.nl/product/CSF/...cm_DC_1_101684
      Ik heb er al van allerhande merken gehad, maar met de Orange Delirium ben ik in staat de volledige wagen af te drogen, wat ik nog met geen enkele ander heb gekund.
      Qua washandschoen vind ik momenteel deze de beste :http://www.wax-it.be/webshop/microfi...credimitt.html
      BMW M2 Coupé
      Audi S5
      Nobody is Perfect!

Comment

Op aanraden van Carclean deze is aangeschaft https://www.carclean.nl/product/Nano...g_Towel_103735
        Beste die ik ooit heb gehad, ook wel m'n duurste.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Staat nu in promo.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door febrero Bekijk Berichten
            Qua droogdoek vind ik nog steeds deze de beste :https://www.carclean.nl/product/CSF/...cm_DC_1_101684
            Ik heb er al van allerhande merken gehad, maar met de Orange Delirium ben ik in staat de volledige wagen af te drogen, wat ik nog met geen enkele ander heb gekund.
            Qua washandschoen vind ik momenteel deze de beste :http://www.wax-it.be/webshop/microfi...credimitt.html
            Als droogdoek gebruik ik deze ook. Die doek neemt bijna een hele emmer water op!

Comment

Ivm droogdoek.

Voor zij die de delirium kennen: Probeer eens de Auto Finesse Aqua deluxe, deze is nog dikker, zachter en neemt nog meer water op. Mijn persoonlijke voorkeur bij dat soort doek is nog steeds de Dry me Crazy van microfiber madness welke echt wel de top is qua afwerkingskwaliteit.

Daarnaast is idd de nieuwe nanolex droogdoek schitterend alsook de silk dryer van gyeon. Deze hebben beide dezelfde technologie van vezel. De nanolex doek is aan de 2 kanten afwerkt met de droogvezel terwijl de gyeon versie maar 1 kant voorzien heeft van de vezel. Gyeon is daardoor iets goedkoper.

Ons advies is de dikke zachte doeken te gebruiken als je wagen mooi beschermd is en regelmatig onderhouden wordt. Voor wagens die iets minder minutieus onderhouden en beschermd wordt is de silk dryer of nanolex droogdoek de betere keuze omdat deze ook mooi glijdt op oppervlakken die niet perfect glad zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                Ivm droogdoek.

Voor zij die de delirium kennen: Probeer eens de Auto Finesse Aqua deluxe, deze is nog dikker, zachter en neemt nog meer water op. Mijn persoonlijke voorkeur bij dat soort doek is nog steeds de Dry me Crazy van microfiber madness welke echt wel de top is qua afwerkingskwaliteit.

Daarnaast is idd de nieuwe nanolex droogdoek schitterend alsook de silk dryer van gyeon. Deze hebben beide dezelfde technologie van vezel. De nanolex doek is aan de 2 kanten afwerkt met de droogvezel terwijl de gyeon versie maar 1 kant voorzien heeft van de vezel. Gyeon is daardoor iets goedkoper.

Ons advies is de dikke zachte doeken te gebruiken als je wagen mooi beschermd is en regelmatig onderhouden wordt. Voor wagens die iets minder minutieus onderhouden en beschermd wordt is de silk dryer of nanolex droogdoek de betere keuze omdat deze ook mooi glijdt op oppervlakken die niet perfect glad zijn.
                Drive me Crazy en de Gyon heb ik bij jouw onlangs nog gekocht en zal die binnenkort proberen. De drive me Crazy is inderdaad veel dikker dan de oranje Delirium. Deze laatste is ook op zijn best als die nog vrij nieuw is. De vezels beginnen na enkele beurten wel wat harder te worden. Ik vermoed dat dit dan aan mekaar kleven is.
                BMW M2 Coupé
                Audi S5
                Nobody is Perfect!

Comment

Vandaag mijn auto gedroogd met 1 Dry Me Crazy Junior !
                  Nadien wel nog eens rondgegaan met een Waverider - ook van Microfiber Madness, de wafeldroogdoek - in de deuren en om de drupjes van klinken en spiegels af te wrijven.
                  Het is natuurlijk maar een kleine auto, een MX-5, maar de Dry Me Crazy is inderdaad crazy :-)
                  Ik heb ook een Dry Me Crazy XL, daar kan je met ene een grote SUV mee doen, wel, zoals gezegd met een kleinere dunne erbij zoals de kleine Gyeon Silk Dryer of de Wave Rider, voor de kieren en spleetjes.

Comment

Ivm droogdoek.

Mijn Dry Me Crazy droogdoek is de laatste tijd nogal snel "verzadigd", ook al heb ik hem met moeite 10 keer gebruikt... Soms moet ik nog meerdere panelen doen en weegt dat ding precies al 20 kg en droogt hij niet meer zo goed.

Eens een andere droogdoek proberen, misschien die nanolex?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ciamician Bekijk Berichten
                      Mijn Dry Me Crazy droogdoek is de laatste tijd nogal snel "verzadigd", ook al heb ik hem met moeite 10 keer gebruikt... Soms moet ik nog meerdere panelen doen en weegt dat ding precies al 20 kg en droogt hij niet meer zo goed.

Eens een andere droogdoek proberen, misschien die nanolex?
                      Als hij verzadigd en veel gaat wegen doet hij goed zijn werk!

Je moet er proberen voor te zorgen dat het meeste water al van je wagen is voor je start met drogen. Dat doe je door de wagen hydrofobisch te maken.
                      Daarna start je best met de verticale panelen van de wagen en als laatste doe je pas het dak want daar blijft het meeste water op staan.
                      De volgorde waarmee je gaat drogen is namelijk niet dezelfde als bij het wassen want je wagen mag niet meer vuil zijn

Comment

Ah, ik droog ook altijd van boven naar onder. Ik blaas wel het meeste weg (of via open slang maar dat kost nogal water). Zelfs als ie trouwens kletsnat is kom ik met die Dry Me Crazy (of den andere, heb er 2) ruim toe.

Comment

Als hij verzadigd en veel gaat wegen doet hij goed zijn werk!

Je moet er proberen voor te zorgen dat het meeste water al van je wagen is voor je start met drogen. Dat doe je door de wagen hydrofobisch te maken.
                          Daarna start je best met de verticale panelen van de wagen en als laatste doe je pas het dak want daar blijft het meeste water op staan.
                          De volgorde waarmee je gaat drogen is namelijk niet dezelfde als bij het wassen want je wagen mag niet meer vuil zijn
                          Er was zondag nogal veel zon (), dus ik heb paneel per paneel moeten wassen -> afspoelen -> drogen. Ben dus begonnen met het dak en deze ook het eerst moeten afdrogen aangezien ik anders direct van die gedroogde druppels zie.

Misschien koop ik mij wel gewoon een 2e droogdoek bij. Dan heb ik een dikke (Dry Me Crazy), en een iets dunnere (Nanolex).
                          Last edited by ; 11/10/2016, 13:07.

Comment

Mijn wekelijkse manier van werken hangt wel een beetje af van het weer. Gezien ik geen ruimte heb om wagens binnen te wassen moet dit op onze ruime parking voor het huis gebeuren. Steeds met regenwater en met gebruik van een hoge drukreiniger. De shampoo wordt hier eerst grotendeels verwijderd met de HD-reiniger en nadien wordt met een zachte waterstraal rechtstreeks van de kraan nog eens afgenomen. Dit laat toe, indien de lak goed beschermd is natuurlijk, hetzij met wax, sealant of coating, dat er nog maar weinig water op de wagen overblijft.
                            Is er veel zon, dan begin ik met de droogdoek aan de zonnekant eerst en dit is meestal een zijkant,n dak en motorkap. Men zegt dat je geen wagen mag afwassen in volle zon, maar nogmaals, als je wagen goed glad is, dan blijven er hoogstens wat druppels achter en dat kan volgens mij geen kwaad. Ik heb ook nog nooit iets aan de lak opgemerkt. Ook positief is hier dat ik met regenwater kan werken. Dus geen hoge kalkconcentraties.
                            Bij het afdrogen spuit ik steeds wat 50/50 mengsel Gyeon Q2Cure aan één kant van mijn droogdoek en ga zo over de lak. De droge kant van de droogdoek dient om over alles nog eens te passeren zodat er geen strepen overblijven. Mijn wagen heeft dus wel een Gyeon Q2 Moh's behandeling ondergaan bij Wax-it. Met de Gyeon Q2 MCure hoop ik de duurzaamheid er dus nog van te verlengen. En de manier waarop ik dit doe vraagt absoluut niet meer inspanning noch tijd. Kieren en moeilijk te bereiken plaatsen worden nadien nog met een Blower weggewerkt.
                            Ruiten worden uiteraard nooit bij warm weer of zon buiten gekuist. Dit is een klus die ik bij te hoge temperaturen steeds binnen doe met een wafeldoek, momenteel is dit met de Gloss-it Glass Cleaner.
                            BMW M2 Coupé
                            Audi S5
                            Nobody is Perfect!

Comment

Working...
                            X