Nu de winter er aan komt volgende vraag. Ik had vorig jaar veel last van ijsvorming op de ruiten tijdens het rijden. Ik ontdoe de ruit van ijs, begin te rijden dan vormt er zich precies weer ijs of een soort waas op de voorruit aan de buitenkant. Heel vervelend. Ik heb constant ruitensproeier nodig om de ruit vrij te houden. Bestaat hier een product voor dat de ruit kan behandelen zodat dit niet meer gebeurd?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Ruiten ijsvrij houden
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk BerichtenNu de winter er aan komt volgende vraag. Ik had vorig jaar veel last van ijsvorming op de ruiten tijdens het rijden. Ik ontdoe de ruit van ijs, begin te rijden dan vormt er zich precies weer ijs of een soort waas op de voorruit aan de buitenkant. Heel vervelend. Ik heb constant ruitensproeier nodig om de ruit vrij te houden. Bestaat hier een product voor dat de ruit kan behandelen zodat dit niet meer gebeurd?
Zou echt wel handig zijn als daar iets voor bestaat.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
-
Je verwarming aanzetten?2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Inderdaad, zet de schakelknop van de verwarming van de wagen op de stand voor de ontwaseming, dan blaast er warme lucht op je ruit. Dan is ijsvorming van de ramen tijdens het rijden onmogelijk. Zorg uiteraard ook voor antivries in je ruitensproeier.
Comment
-
steek savonds eens een karton op de ruit onder de ruitenwissers.
de ruit is dan volledig vrij smorgens en vriest ook niet aan.
ruitensproeier helpt niet aangezien je ruitenwissers het water wegwrijven, maar het ultradun fijn filmpje dat achter blijft, vriest onmiddelijk aan.
ofwel zorg je ervoor dat de ruiten al ijsvrij zijn voor het vriezen (auto in garage, of karton op de ruit) en gebruik je geen ruitensproeiers
ofwel moet je ervoor zorgen dat de auto warm staat zodat je de ruit van binnenuit kan opwarmen met de blazers. dan kan het water/damp in de lucht ook niet aanvriezen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk BerichtenJe verwarming aanzetten?
Comment
-
Hier toch ook vaak het probleem van 911, als het echt vriest blaast je verwarming niet gelijk posi temp...ook genoeg antivries helpt niet altijd, ik stop gewoon ff, niet fijn maja
Prob zal nu wel minder worden, binnekort carport :-)
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk
Comment
-
-
Niet bij _10 hoor, eigenlijk met deze nog geen serjeuze vries gehad
Met de smart vaak, tis niet bij super koude maar wanneer de ruittemp nog neg is en lucht al net pos, dan slaagt vocht uit lucht zo in bloemen tegen je ruit, ruitenwissers trekken waas en antivries helpt heel even
En hoe sneller je rijdt hoe meer vocht bevriest op koude ruit
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk BerichtenNiet bij _10 hoor, eigenlijk met deze nog geen serjeuze vries gehad
Met de smart vaak, tis niet bij super koude maar wanneer de ruittemp nog neg is en lucht al net pos, dan slaagt vocht uit lucht zo in bloemen tegen je ruit, ruitenwissers trekken waas en antivries helpt heel even
En hoe sneller je rijdt hoe meer vocht bevriest op koude ruit
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk BerichtenDacht net hetzelfde, heb ik nog nooit last van gehad...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk BerichtenAls m'n ruit aangevroren is, gebruik ik gewoon Tunap ontdooispray.
Daarna van niets nog last.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk BerichtenHm nee, Tunap is nu wel vrij goed gerief, ruit wordt daar zeker niet vettig van.
Elke keer verbaasd hoe goed dat werkt, smelt als sneeuw voor de zon
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenInderdaad. Ik start altijd de auto, en dan ga ik ALLE ruiten vrij krabben en tegen de tijd dat ik dat helemaal gedaan heb, doet de blazer de rest.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk BerichtenNiet gezond voor de motor, ..
En waarom dan ?
Comment
Comment