Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ruiten ijsvrij houden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
    en ik ben o zo gelukkig met mijn oud barrel dan.
    2x voorverwarmen, starten. motor bokt ff en begint dan na 10sec normaal te draaien.
    ondertussen haal ik het karton van de voorruit en schraap snel de 2 voorste ruiten en zijspiegels proper.

    stap in de auto, en begin te rijden. nog geen 2km verder is mijn vooruitverwarming al lauwe lucht aan het blazen en binnen de 3km warmt de auto al op. en dat allemaal met een verbruik van 4liter. zo een onefficiënte motor.

    onze benz die half zou oud is start ook direct, rijd ge 10km mee en dat ding is nog ijskoud. zelf na 35km geraakt de motor amper boven de 80°C en zit ge nog altijd te bibberen van de kou. heel efficiënte euro 3 auto volgens de garage. alleen jammer dat die efficiënte auto met dezelfde rijstijl als de andere auto, dan wel 5-7liter drinkt. geen idee wat die auto met die brandstof uitsteekt.

    geef mij dan toch maar zo een oud mormel hoor die zuiniger EN warmer is
    Dan is er simpelweg iets mis met uwen Benz.
    Mijne 2003 is net hetzelfde als uw "oud" golfke.

    Verstuurd met de postduif.

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
      en ik ben o zo gelukkig met mijn oud barrel dan.
      2x voorverwarmen, starten. motor bokt ff en begint dan na 10sec normaal te draaien.
      ondertussen haal ik het karton van de voorruit en schraap snel de 2 voorste ruiten en zijspiegels proper.

      stap in de auto, en begin te rijden. nog geen 2km verder is mijn vooruitverwarming al lauwe lucht aan het blazen en binnen de 3km warmt de auto al op. en dat allemaal met een verbruik van 4liter. zo een onefficiënte motor.

      onze benz die half zou oud is start ook direct, rijd ge 10km mee en dat ding is nog ijskoud. zelf na 35km geraakt de motor amper boven de 80°C en zit ge nog altijd te bibberen van de kou. heel efficiënte euro 3 auto volgens de garage. alleen jammer dat die efficiënte auto met dezelfde rijstijl als de andere auto, dan wel 5-7liter drinkt. geen idee wat die auto met die brandstof uitsteekt.

      geef mij dan toch maar zo een oud mormel hoor die zuiniger EN warmer is
      Thermostaat kapot?
      En waarschijnlijk ook de Zuheizer (extra verwarmer voor koelwater als het kouder is dan 7°C en koelwater geen 70°C) kapot.
      Last edited by W201; 20/10/2016, 02:09. Reden: at
      Die letzten Worte ...
      ... eines Diesel-Fahrers:
      "Lieber tot, als Schwung verlieren"
      ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
      W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
      W201 BENZIN

      Comment


      • #43
        is al vervangen en zo een thermostaat is pokke duur van zo een benz. bij VW betaal je iets van 10€, haalt het thermostaat huis eraf, steekt de nieuwe erin, joint erop en dichtschroeven.
        bij benz zit de thermostaat vast IN het huis en moet je de hele nest vervangen. 109€ voor dat dom ding.

        die electrische verwarming is ook gecontrolleerd en is goed.
        als ik sportief rijd, dan warmt die ook best op hoor, maar dan verbruikt die meer dan 7liter. maar het zuinige cruizen bij koud weer, dan warmt die niet op. ik kan 30km binnendoor of 35km langs de autosnelweg rijden en ik geraakt bij vriesweer op het werk met een motor die in de 70°C zit. daar zit mijn golf al boven voor ik hier 2km verder de autosnelweg op ga. en die kan het met de helft van het verbruik. de ruiten daarentegen zijn na 5min ook volledig proper (heb zo een speciale knop om de voorruit te ontdooien/ontwasemen samen met de airco). er gaat gewoon meer warmte verloren dan de motor aflevert en zo blijft het koud


        toen ik de benz kocht dan vond ik na een week dat die best een goeie opvolger van de golf kon zijn (heel zuinig... op de BC), maar na een paar maand.... nee, echt niet dat ik de golf buiten doe voor zo iets.
        mijn gevoel alsnog bevestigd, die jonge rommel is echt niks voor mij. zou het haalbaar zijn (financieel en technisch op die in goeie staat op de baan te houden), dan reed ik daily met mijn escort mk2 rond (lekker RWD crossen) of met de capri.
        mijn eerste capri in 2003 was trouwens mijn enige daily, maar toen de koppeling sneuvelde had ik snel een andere wagen nodig en geen tijd de koppeling te fixen.

        nu kan mijn geheugen mij in de steek laten, maar herinner me niet dat ik daar ooit problemen had met het ijsvrij houden van de ruit. ik deed toen gewoon een deel methanol bij de ruitensproeiervloeistof (houd het rubber van de ruitenwissers ook lekker zacht). nuja, dat mag voor het milieu ook al niet meer. ruitensproeier anti vries MOET methanol vrij zijn tegenwoordig.

        memories
        Last edited by andydv; 20/10/2016, 07:15.

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
          Of door een supplementaire elektrische weerstand in het verwarmingssysteem. Moderne motoren zijn te thermisch efficiënt om snel op te warmen
          Een Audi A4 TDI uit 1994 had dit om de motor rapper op bedrijfstemperatuur te brengen.
          Er zaten 3 gloeikaarsen in de waterslang die naar het interieur liep.
          Zo kwam het binnen in de auto vlugger warm, werkte niet zonder dat de motor draaide.
          Z4 M40i

          Comment


          • #45
            Mijn golf 98 had een zichtbare spiraalheater in het expantievat, alleen bij de automaten

            Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

            Comment


            • #46
              Zo'n heatertje van 300 watt voor in de sigarenplug, doet dat iets eigenlijk?

              Comment


              • #47
                uw batterij leegtrekken
                www.peugeotforum.be

                Comment


                • #48
                  Vreesde ik al voor

                  Comment


                  • #49
                    en in een moderne auto is het zelfs mogelijk dat die niets gaat doen: als de boordcomputer ziet dat de batterijspanning nog te laag is gaat die eerst de batterij bijladen en dan pas de stroomverbruikers inschakelen. De kans bestaat dus dat de zetelverwarming niet werkt, de airco niet, enzovoort tot ge een paar km gereden hebt. Dus zeker dan ook zo'n zware stroomverbruiker op uw sigarenstekker.
                    www.peugeotforum.be

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                      uw batterij leegtrekken
                      Valt nog wel mee, als ik mij niet vergis is dat 25ah en je gaat dat blazertje geen uren laten werken. Mijn versterker destijds in mijn swiftje trok al meer dan dat probleemloos. Die zat natuurlijk niet op de sigarettenaansteker.

                      Comment


                      • #51
                        Vlg mij mag 300 watt niet in die plug, bij de s is het 120 max in de koffer

                        Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          Vlg mij mag 300 watt niet in die plug, bij de s is het 120 max in de koffer

                          Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk
                          Is zekering van 20A dus theoretisch gezien iets van een 240w is de maximum voor de zekering bij 12V

                          Comment


                          • #53
                            Heb daar ook al vaak last van gehad, je sproeit de ruiten om de ruiten te ontdooien (met zo een spuitbus), begint te rijden en ramen slaan ineens hard aan + dun ijslaagje, zolang ik rij moet ik constant sproeien om toch iets te kunnen zien. Eenmaal warme lucht trekt het wel snel weg.

                            Sinds kort staat de wagen zowel thuis als op het werk binnen, vraag me soms nog af waarom ik het abonnement voor het werk ooit gestopt heb, heel gemakkelijk, zowel in de winter als in de zomer. Nooit meer krabben of puffen.
                            Last edited by ; 20/10/2016, 19:40.

                            Comment


                            • #54
                              Fysica omzeil je niet

                              Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk Berichten
                                Is zekering van 20A dus theoretisch gezien iets van een 240w is de maximum voor de zekering bij 12V
                                er is een groot verschil tussen een sigaretteplug die constant aan 12V hangt, en een sigaretteplug die contact geschakeld is.

                                de 2de ga je vaak maar met 5-10A zekering vinden (60-120Watt), de 2de versie in 15-20A zekering. die zijn dan ook niet gemaakt om dat voor lange tijd te leveren. die sigaretteplug zelf is ook niet gemaakt om 15A door te jagen, die gaat enorm heet worden, slecht contact krijgen, nog heter worden... tot je hele dashboard smelt.
                                ook de bekabeling is niet voorzien voor stromen hoger dan 10A

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
                                  er is een groot verschil tussen een sigaretteplug die constant aan 12V hangt, en een sigaretteplug die contact geschakeld is.

                                  de 2de ga je vaak maar met 5-10A zekering vinden (60-120Watt), de 2de versie in 15-20A zekering. die zijn dan ook niet gemaakt om dat voor lange tijd te leveren. die sigaretteplug zelf is ook niet gemaakt om 15A door te jagen, die gaat enorm heet worden, slecht contact krijgen, nog heter worden... tot je hele dashboard smelt.
                                  ook de bekabeling is niet voorzien voor stromen hoger dan 10A
                                  Daarmee dat ik zei in theorie :-) Die 300w blazer mag je enkel rechtstreeks aansluiten op accu en dan is er in principe geen enkel probleem, maar op de cigarettenaansteker is idd een no-go.

                                  Ik heb overlaatst nog in mijn w201 tegelijkertijd frigobox+HUD+taxilamp+GPS ingestoken en dat ging nog :-)

                                  Comment


                                  • #57


                                    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten


                                      Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk
                                      Mercedes moest weer besparen bij mijn dacia is dat 20A ze

                                      Comment


                                      • #59
                                        uwe is mss jonger ?

                                        Comment


                                        • #60
                                          Dus kortom afblijven van die spulletjes...

                                          Ik zag ook een onderdeel dat je kan aansluiten op een darm van het koelwater. Elektrische weerstand met pompje erin, aan te sluiten op een gewoon stopcontact. Heeft iemand zoiets al gedaan?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X