Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ruiten ijsvrij houden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    En waarom hou je je opwarmfase best zo kort mogelijk ?
    Ik wil niet de trol uithangen hoor, ik zie het gewoon echt niet ;-)

    Comment


    • #22
      hoe langer een motor met koude olie draait, hoe slechter voor slijtage
      www.peugeotforum.be

      Comment


      • #23
        Het wordt inderdaad aangeraden na een winternacht de auto te starten en onmiddellijk te rijden ipv hem eerst een kwartier te laten opwarmen. Dat zou namelijk beter zijn voor de motor dan stil te staan opwarmen.

        Dat moet uiteraard mogelijk zijn, en gaat iets minder met ruiten die nog bevroren zijn.

        Comment


        • #24
          Ah ok :-)

          Comment


          • #25
            De airco kan toch direct warme lucht blazen,hoef je toch de motor niet warm te laten draaien
            heden 2014 Bmw M235i 326pk
            heden 2017 vw golf 1.2tsi 110pk

            Comment


            • #26
              er zijn wat auto's met electrische weerstanden onderaan de voorruit of in het koelcircuit, maar niet elke auto heeft dat

              ...maar uw airco op zich kan nooit gelijk warmte maken zonder motorwarmte + normaal onder 3° buitentemperatuur draait de airco ook niet

              Comment


              • #27
                Het makkelijkste is iets onder uw voorruit te steken zodat ze vorstvrij is 's ochtends.
                Zo heb je minder werk met andere ruiten en ben je sneller vertrokken.

                Comment


                • #28
                  Bij mij staat de auto binnen in de garage, en toch had vorig jaar hetzelfde probleem.
                  Enkel vorig jaar trouwens, daarvoor nooit dat probleem gehad.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                  Comment


                  • #29
                    sproeien met ruitensproeiers, endan gewoon u ruitenwissers laten vegen. zo heeft da dun pelleke ijs geen tijd om deftig aan te vriezen..
                    Zo blijven 'wissen' tot u voorruitontdooing zen werk doet.
                    Daily Volvo V50 D5 Project

                    Old Volvo V50 2.0d Project

                    Comment


                    • #30
                      Als het te koud is vriest de waas, niet het water, gelijk vast en gaan je wissers erover schrapen, bij min 2 ofzo lukt dat nog

                      Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

                      Comment


                      • #31
                        met de watjes winters van de afgelopen jaren is er toch niets meer aan

                        nog niet zo gek lang geleden (jaar of 10) ging het in de winter tot -20°C 's nachts. Als de lucht droog was geen probleem, maar als er overdag sneeuw was gevallen en de lucht zwanger stond van het water, was ge blij als ge uw deur open kreeg. Auto starten en de eerste 3 seconden draaide die vierkant...
                        www.peugeotforum.be

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                          Inderdaad. Ik start altijd de auto, en dan ga ik ALLE ruiten vrij krabben en tegen de tijd dat ik dat helemaal gedaan heb, doet de blazer de rest.
                          Ik start 'm, laat de ruiten voor wat ze zijn en ga binnen een tas koffie drinken. als die leeg is zijn de ruiten ontdooit en ontwasemt

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                            Ik start 'm, laat de ruiten voor wat ze zijn en ga binnen een tas koffie drinken. als die leeg is zijn de ruiten ontdooit en ontwasemt
                            Dat ga ik hier niet doen, want dan is de auto weg. Alhouwel dat mss toch niet zo een slecht idee is

                            Vroeger rookte ik dan nog altijd een sigaretje erbij en was het zeker in orde. Maar dat roken is afgelopen.

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                              hoe langer een motor met koude olie draait, hoe slechter voor slijtage
                              Het is niet de "ijskoude olie" die slijtage veroorzaakt, maar wel de bijna warme olie, wanneer de viscositeit al serieus afgenomen is maar de anti-slijtage additieven nog niet actief zijn. Hier wordt dan ook speciaal voor getest voor API certifiering.

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                met de watjes winters van de afgelopen jaren is er toch niets meer aan

                                nog niet zo gek lang geleden (jaar of 10) ging het in de winter tot -20°C 's nachts. Als de lucht droog was geen probleem, maar als er overdag sneeuw was gevallen en de lucht zwanger stond van het water, was ge blij als ge uw deur open kreeg. Auto starten en de eerste 3 seconden draaide die vierkant...
                                Dat jaar stonden er veel stil met bevroren diesel, ik incluis. Dieselfilters en masse vervangen die paar dagen. Bleek dat vele brandstofmerken een beetje gierig waren met hun anti-gel. Dit is daarna aangepast, maar volgende keer als er sprake is van -15°C zorg ik zelf wel dat het niet bevriest.

                                t was wel mooi om te zien, die witgerijmde bomen, en verassend blauwe luchten...

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door seetjetoebak Bekijk Berichten
                                  De airco kan toch direct warme lucht blazen,hoef je toch de motor niet warm te laten draaien


                                  Dat moet je eens uitleggen, de warmte binnen in de auto komt altijd van de motor, ofwel moet je een standkachel hebben.

                                  zoals bobo zegt
                                  Last edited by camaro 68 rs; 19/10/2016, 20:26.
                                  Z4 M40i

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door LeemansJ Bekijk Berichten
                                    sproeien met ruitensproeiers, endan gewoon u ruitenwissers laten vegen. zo heeft da dun pelleke ijs geen tijd om deftig aan te vriezen..
                                    Zo blijven 'wissen' tot u voorruitontdooing zen werk doet.
                                    Doe ik ook ruitensproeiervloeistof tot -25 of -30 en dat werkt perfect.
                                    Z4 M40i

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                                      Dat moet je eens uitleggen, de warmte binnen in de auto komt altijd van de motor, ofwel moet je een standkachel hebben.

                                      zoals bobo zegt
                                      Of door een supplementaire elektrische weerstand in het verwarmingssysteem. Moderne motoren zijn te thermisch efficiënt om snel op te warmen
                                      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                                      Comment


                                      • #39
                                        en ik ben o zo gelukkig met mijn oud barrel dan.
                                        2x voorverwarmen, starten. motor bokt ff en begint dan na 10sec normaal te draaien.
                                        ondertussen haal ik het karton van de voorruit en schraap snel de 2 voorste ruiten en zijspiegels proper.

                                        stap in de auto, en begin te rijden. nog geen 2km verder is mijn vooruitverwarming al lauwe lucht aan het blazen en binnen de 3km warmt de auto al op. en dat allemaal met een verbruik van 4liter. zo een onefficiënte motor.

                                        onze benz die half zou oud is start ook direct, rijd ge 10km mee en dat ding is nog ijskoud. zelf na 35km geraakt de motor amper boven de 80°C en zit ge nog altijd te bibberen van de kou. heel efficiënte euro 3 auto volgens de garage. alleen jammer dat die efficiënte auto met dezelfde rijstijl als de andere auto, dan wel 5-7liter drinkt. geen idee wat die auto met die brandstof uitsteekt.

                                        geef mij dan toch maar zo een oud mormel hoor die zuiniger EN warmer is

                                        Comment


                                        • #40
                                          Geef mij toch maar een nieuw mormel dat zuinig en warm is ;-)
                                          Alhoewel, het hoeft eigenlijk zelfs niet zo heel zuinig te zijn voor mij.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X