Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Het wordt inderdaad aangeraden na een winternacht de auto te starten en onmiddellijk te rijden ipv hem eerst een kwartier te laten opwarmen. Dat zou namelijk beter zijn voor de motor dan stil te staan opwarmen.
Dat moet uiteraard mogelijk zijn, en gaat iets minder met ruiten die nog bevroren zijn.
Het makkelijkste is iets onder uw voorruit te steken zodat ze vorstvrij is 's ochtends.
Zo heb je minder werk met andere ruiten en ben je sneller vertrokken.
Bij mij staat de auto binnen in de garage, en toch had vorig jaar hetzelfde probleem.
Enkel vorig jaar trouwens, daarvoor nooit dat probleem gehad.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
sproeien met ruitensproeiers, endan gewoon u ruitenwissers laten vegen. zo heeft da dun pelleke ijs geen tijd om deftig aan te vriezen..
Zo blijven 'wissen' tot u voorruitontdooing zen werk doet.
met de watjes winters van de afgelopen jaren is er toch niets meer aan
nog niet zo gek lang geleden (jaar of 10) ging het in de winter tot -20°C 's nachts. Als de lucht droog was geen probleem, maar als er overdag sneeuw was gevallen en de lucht zwanger stond van het water, was ge blij als ge uw deur open kreeg. Auto starten en de eerste 3 seconden draaide die vierkant...
hoe langer een motor met koude olie draait, hoe slechter voor slijtage
Het is niet de "ijskoude olie" die slijtage veroorzaakt, maar wel de bijna warme olie, wanneer de viscositeit al serieus afgenomen is maar de anti-slijtage additieven nog niet actief zijn. Hier wordt dan ook speciaal voor getest voor API certifiering.
met de watjes winters van de afgelopen jaren is er toch niets meer aan
nog niet zo gek lang geleden (jaar of 10) ging het in de winter tot -20°C 's nachts. Als de lucht droog was geen probleem, maar als er overdag sneeuw was gevallen en de lucht zwanger stond van het water, was ge blij als ge uw deur open kreeg. Auto starten en de eerste 3 seconden draaide die vierkant...
Dat jaar stonden er veel stil met bevroren diesel, ik incluis. Dieselfilters en masse vervangen die paar dagen. Bleek dat vele brandstofmerken een beetje gierig waren met hun anti-gel. Dit is daarna aangepast, maar volgende keer als er sprake is van -15°C zorg ik zelf wel dat het niet bevriest.
t was wel mooi om te zien, die witgerijmde bomen, en verassend blauwe luchten...
sproeien met ruitensproeiers, endan gewoon u ruitenwissers laten vegen. zo heeft da dun pelleke ijs geen tijd om deftig aan te vriezen..
Zo blijven 'wissen' tot u voorruitontdooing zen werk doet.
Doe ik ook ruitensproeiervloeistof tot -25 of -30 en dat werkt perfect.
en ik ben o zo gelukkig met mijn oud barrel dan.
2x voorverwarmen, starten. motor bokt ff en begint dan na 10sec normaal te draaien.
ondertussen haal ik het karton van de voorruit en schraap snel de 2 voorste ruiten en zijspiegels proper.
stap in de auto, en begin te rijden. nog geen 2km verder is mijn vooruitverwarming al lauwe lucht aan het blazen en binnen de 3km warmt de auto al op. en dat allemaal met een verbruik van 4liter. zo een onefficiënte motor.
onze benz die half zou oud is start ook direct, rijd ge 10km mee en dat ding is nog ijskoud. zelf na 35km geraakt de motor amper boven de 80°C en zit ge nog altijd te bibberen van de kou. heel efficiënte euro 3 auto volgens de garage. alleen jammer dat die efficiënte auto met dezelfde rijstijl als de andere auto, dan wel 5-7liter drinkt. geen idee wat die auto met die brandstof uitsteekt.
geef mij dan toch maar zo een oud mormel hoor die zuiniger EN warmer is
Comment