Ik zie nogal veel verschillende meningen als het aankomt op het reinigen van de motorruimte...
De ene heeft er geen moeite mee om zijn hogedrukreiniger boven te vissen om vervolgens van jetje te geven op alle componenten die anders zo vredevol onder de motorkap verstopt zitten (bvb de sloebers van Wax-It). Anderen krijgen dan weer hartkloppingen bij de gedachte alleen al. Ik reken mezelf bij dat laatste type . Deze halve gare bombardeert zijn motor zelfs met snow foam, maar dat terzijde.
Ikzelf denk eraan om voorzichtig met wat APC + tuinslang aan de slag te gaan, maar zelfs hier voel ik me niet 100% comfortabel bij gezien de 1001 elektrische componenten.
Wat ik alvast veel zie terugkomen is het afdekken van de alternator. Dit is trouwens de lay-out van mijn motor:
De ene heeft er geen moeite mee om zijn hogedrukreiniger boven te vissen om vervolgens van jetje te geven op alle componenten die anders zo vredevol onder de motorkap verstopt zitten (bvb de sloebers van Wax-It). Anderen krijgen dan weer hartkloppingen bij de gedachte alleen al. Ik reken mezelf bij dat laatste type . Deze halve gare bombardeert zijn motor zelfs met snow foam, maar dat terzijde.
- Hoe veilig is dit alles?
- Mag je wel degelijk "to town" gaan met je HD reiniger, of gebruik je beter een tuinslag?
- Moet je bepaalde componenten afdekken?
- Wat NA het reinigen? De motor even laten draaien? De motorkap een nachtje laten openstaan?
Ikzelf denk eraan om voorzichtig met wat APC + tuinslang aan de slag te gaan, maar zelfs hier voel ik me niet 100% comfortabel bij gezien de 1001 elektrische componenten.
Wat ik alvast veel zie terugkomen is het afdekken van de alternator. Dit is trouwens de lay-out van mijn motor:
Comment