Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Motorruimte reinigeren: go or no go?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
    Ik zie echt geen nut in het poetsen van de motor...
    Ik zie ook geen nut in het gaan vissen op zondagvoormiddag om dan de gevangen vis toch terug te gooien.
    Tenzij, ontspanning, hobby, tijdverdrijf, misschien ? Zo is het ook bij het poetsen van de auto bij velen, of het nu boven de motorkap is of eronder. Het hoeft geen nut te hebben, maar sommigen kunnen er zich gewoon mee amuseren en bezighouden. Dat is het nut voor die personen :-)

Comment

Voor de leasewagen zou ik zeker niet de moeite nemen om de motorruimte te kuisen (ook omdat dat tegenwoordig inderdaad onder de plastiek zit)
      Voor eigen wagen wil ik het wel doen, maar net zoals topicstarter toch wat huiverig om er met de spuit op te gaan.
      Bij mijn Cabby was er een opmerking op de keuring over olielek, maar dat is gewoon van verkeerd bijvullen door vorige eigenaar. Als ik dat proper krijg, dan klaagt men daar ook niet meer over. En als je motorswap hebt gedaan, vraagt men wel eens om de kap te openen, dan moet het toch wat proper zijn.

Maar dat is wel netjes gepoetst Andy.

Comment

Moest ik een brug ter beschikking hebben, 'k zou het waarschijnlijk nog doen ook .
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
          Nu ligt er een mooie plastiek-afdekkap over de meeste motoren. 'Zweet' en lekkages worden op die manier netjes verborgen.
          Net niet toch?
          Haal dat deksel eraf en je ziet direct of er een probleem is, aangezien er niets "weg" kan.
          Zo ook eens motorkap van m'n zus haar C30 opengedaan, op 1e zicht niets te zien, doe de cover eraf en onderkant van die cover zag je een mooie "oliedamp".
          Verder gezocht, en uiteindelijk was het een klem & darm die niet goed waren vastgeklemd, je zag de oliedruppels zo.

Comment

Damn Andy, dat ziet er goed uit, en rx8, als hobby kan ik het ook begrijoen

verstuurd op een doods moment...

Comment

Sien en Maria zijn niets tegen sommigen hier. Nen auto dient om mee te rijden. Ni om te kuisen. Alles wat ge eraan doet is voor de volgende.

Ff wa reacties losweken hier

Comment

als ge van de vettigheid en de vuiligheid nog niet eens deftig uw vloeistofniveau's kunt controleren, dan doe ik het toch liever op mijn propere manier

de rubberen darmen worden ook regelmatig proper gemaakt en gevoed met een rubbervoedingsmiddel om ze netjes soepel te houden. Dan gaan ze ook beduidend langer mee.
                www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                  Nu ligt er een mooie plastiek-afdekkap over de meeste motoren. 'Zweet' en lekkages worden op die manier netjes verborgen.
                  De meeste mensen denken dat die plastieken afdekkap hun motor is, daarom ook dat ze denken dat hun motor proper is. Onder die kap zit dan een potzwarte motor.

Ik kuis de motorruimte soms eens als er veel stof in ligt, net zoals ik af en toe de onderkant van de wagens afspuit. Stof en grond blijft anders steeds vochtig en dan krijg je op die plaatsen verhoogde kans op roest.

Comment

Ook niet helemaal waar. Ik poets mijn auto's wekelijks vanbinnen en vanbuiten en verzorg de auto's dus goed.

De motor? Daar kom ik niet aan. Die gaat thuis enkel open op de ruitensproeivloeistof te vullen. Anders niet, nooit, never.

Onderhoud in al zijn aspecten doet de garages en mijn auto's verbruiken geen olie. Ik hen zelf nog nooit een druppel moeten bijvullen en hoef de motorkap, buiten een paar keer per jaar om de uitensproeier te vullen, dus nooit te openen.

Ik zie echt geen nut in het poetsen van de motor en zie ook geen gelijkenissen tussen mensen die hun motor niet poetsen en mensen die hun auto niet onderhouden.

Poetsen jullie de onderkant van de auto dan ook om de zoveel tijd, ergens op een brug in de garage?

Natuurlijk telt dat niet voor iedereen maar het gebeurt zo wel dikwijls.

De auto is net 2 jaar geworden en die motor ruimte proper houden heeft mij welgeteld 3 minuten tijd gekost.

De garage stelt mijn auto's altijd netjes achteraan de winkel.
                    De niet onderhouden wagens staan vooraan op straat.
                    Daar ben ik dus ook al blij mee.
                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                      Natuurlijk telt dat niet voor iedereen maar het gebeurt zo wel dikwijls.

De auto is net 2 jaar geworden en die motor ruimte proper houden heeft mij welgeteld 3 minuten tijd gekost.

De garage stelt mijn auto's altijd netjes achteraan de winkel.
                      De niet onderhouden wagens staan vooraan op straat.
                      Daar ben ik dus ook al blij mee.
                      Ik zou da als garage net andersom doen. Vuile niet onderhouden wagens voor uw zaak zetten, is nu ni bepaald klanten lokken

Comment

Ik ga dit weekend als volgt aan de slag gaan:
                        • Alternator afdekken met een vuilsnizak
                        • Losgehen met wat verdunde Poorboy's APC + kwast om wat te laten inwerken
                        • Afspoelen met tuinslag op lichte druk
                        • Drogen
                        • 303 Aerospace Protectant veelvuldig aanbrengen en 30 min laten intrekken
                        • Wat "buffen" met MF doek
                        • Profit

Comment

Ook niet helemaal waar. Ik poets mijn auto's wekelijks vanbinnen en vanbuiten en verzorg de auto's dus goed.

De motor? Daar kom ik niet aan. Die gaat thuis enkel open op de ruitensproeivloeistof te vullen. Anders niet, nooit, never.

Onderhoud in al zijn aspecten doet de garages en mijn auto's verbruiken geen olie. Ik hen zelf nog nooit een druppel moeten bijvullen en hoef de motorkap, buiten een paar keer per jaar om de uitensproeier te vullen, dus nooit te openen.

Ik zie echt geen nut in het poetsen van de motor en zie ook geen gelijkenissen tussen mensen die hun motor niet poetsen en mensen die hun auto niet onderhouden.

Poetsen jullie de onderkant van de auto dan ook om de zoveel tijd, ergens op een brug in de garage?

Bij mij net hetzelfde.

Comment

bij mij komt er alvast geen HD spuit aan te pas, alles voorzichtig inwassen met een goede borstel en wat (verdunde) APC, spoelen met zo'n drukspuitje waar je planten mee water geeft, nogmaals APC, nogmaals spoelen en dan idd alles inspuiten met 303, laten intrekken, opnieuw oppoetsen, opnieuw inspuiten en definitief oppoetsen. motor hieronder had 25j gn TLC gekregen
                            www.bdcustomcarcare.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ciamician Bekijk Berichten
                              Ik zie nogal veel verschillende meningen als het aankomt op het reinigen van de motorruimte...

De ene heeft er geen moeite mee om zijn hogedrukreiniger boven te vissen om vervolgens van jetje te geven op alle componenten die anders zo vredevol onder de motorkap verstopt zitten (bvb de sloebers van Wax-It). Anderen krijgen dan weer hartkloppingen bij de gedachte alleen al. Ik reken mezelf bij dat laatste type . Deze halve gare bombardeert zijn motor zelfs met snow foam, maar dat terzijde.

• Hoe veilig is dit alles?
                              • Mag je wel degelijk "to town" gaan met je HD reiniger, of gebruik je beter een tuinslag?
                              • Moet je bepaalde componenten afdekken?
                              • Wat NA het reinigen? De motor even laten draaien? De motorkap een nachtje laten openstaan?

Ikzelf denk eraan om voorzichtig met wat APC + tuinslang aan de slag te gaan, maar zelfs hier voel ik me niet 100% comfortabel bij gezien de 1001 elektrische componenten.

Wat ik alvast veel zie terugkomen is het afdekken van de alternator. Dit is trouwens de lay-out van mijn motor:

Als dit de huidige staat is van jouw motor zou ik daar helemaal niet aankomen. Recent was ik bij Bert (Wax-it) met mijn M2 en stelde hem dezelfde vraag. Toen ik de motorkap opende zei hij dat ik daar beter niet aankwam. Mijn motor zag er ongeveer identiek uit als deze hier, temeer dat ik wekelijks stof en dergelijke op het motorgedeelte verwijder met aan microvezeldoek.
                              BMW M2 Coupé
                              Audi S5
                              Nobody is Perfect!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                Mijn vader zei altijd dat ge der meer kwaad mee kunt, dan goed
                                En als ik voor een occasie ging kijken en zag dat de motor gekuist was, moest ik hem zeker laten staan, want dan had die mens iets te verbergen
                                De koper van mijn BMW 135i Coupé vond dat juist zeer positief. Maar als je iets te verbergen hebt zal je dat ook niet oplossen met een motorruimte schoon te maken, alé mijn gedacht natuurlijk.
                                BMW M2 Coupé
                                Audi S5
                                Nobody is Perfect!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door febrero Bekijk Berichten
                                  Als dit de huidige staat is van jouw motor zou ik daar helemaal niet aankomen. Recent was ik bij Bert (Wax-it) met mijn M2 en stelde hem dezelfde vraag. Toen ik de motorkap opende zei hij dat ik daar beter niet aankwam. Mijn motor zag er ongeveer identiek uit als deze hier, temeer dat ik wekelijks stof en dergelijke op het motorgedeelte verwijder met aan microvezeldoek.
                                  I wish

Was eigenlijk gewoon ter illustratie. Tijdens de (wekelijkse) wasbeurt vlug een keer met een microvezeldoek er overgaan is misschien nog niet zo een slecht idee.
                                  Jij gebruikt dus (bewust) geen HD reiniger / tuinslag?

Comment

http://

http://
                                    Z4 M40i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ciamician Bekijk Berichten
                                      I wish

Was eigenlijk gewoon ter illustratie. Tijdens de (wekelijkse) wasbeurt vlug een keer met een microvezeldoek er overgaan is misschien nog niet zo een slecht idee.
                                      Jij gebruikt dus (bewust) geen HD reiniger / tuinslag?
                                      Ik heb nog nooit de HD gebruikt voor het motorcompartiment. Gezien ik wekelijk bij elke wasbeurt ook de motor proper maak is dit blijkbaar niet nodig.
                                      BMW M2 Coupé
                                      Audi S5
                                      Nobody is Perfect!

Comment

Met de eigen auto is dat van mik ook niet nodig.
                                        Maar als dat nog nooit gedaan geweest is... met de HD zou ik nu ook niet direct aan de slag gaan.
                                        Liever een beetje straffer product, en wat extra borstelen.
                                        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Als ge de motorruimte een 2 keer per jaar grondig reinigt met tuinslang, apc en borsteltje, dan is er nooit een probleem bij verkoop. Er ligt dan wel een fijn laagje stof maar je ziet duidelijk dat de motorruimte werd onderhouden.

Dat geeft, zonder achterdocht te wekken, toch een goede indruk bij verkoop.

Comment

Working...
                                          X