Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vlekken op stoffe zetels

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vlekken op stoffe zetels

Beste, ik ga mijn auto bijna verkopen, maar er zitten vlekken op passagier stoel, ik heb gehoord over dieptereiniging in carwash bedrijven maar vind het soms kostelijk, als het maar voor 1 stoel eigelijk is (alhowel da heel je auto van 1x proper is vanbinnen) is dit de moeite waard of hoe lossen jullie da zelf op?

Bedankt op voorhand

Met een productje om stoffen te reinigen en zachte borstel ga je ook al ver geraken.
    In de Action hebben ze een spuitbus met schuim. Daar kan je zetel mee in spuiten, en dan met een zachte, propere, borstel wrijven. Behandel hele stukken, en niet plaatselijk, anders ga je het verschil zien, en kun je kringen hebben.
    Nadien alles mooi opdeppen met een MF-doek.

Ideaal is een specifiek toestel om stoffen te reinigen, waarbij er een vloeistof verneveld wordt, en direct terug opgezogen.

2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Ahh oke, heb keer gezien, is da even goed zoals een tapijtreiniger van brico? Hoe gebruik je dit dan?
      Zal is zien in de action ook beetje van alles proberen, en in het geheel bedoel je heel de zetel?

Comment

Dit is een reiniger die je ook kan gebruiken op gordijnen, tapijten,... De tapijtreinigers zijn meestal met een grote zuigmond, waardoor ze niet echt bruikbaar zijn in een auto. Het principe is gelijk: er wordt een vloeistof op de stof gespoten, en direct terug opgezogen, met het vuil mee.

Als je een zetel behandelt moet je altijd van naad tot naad werken: niet een beetje wrijven enkel op de vlek, in het midden van een stuk stof. Best pak je heel de zitting, of leuning, mee. Als je dan toch zo'n toestel huurt, doe dan van den eerste keer op de tapijten mee. Je auto zal er heel wat frisser uitzien, en ruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door D-Ace Bekijk Berichten
          ... er zitten vlekken op passagier stoel...

Bedankt op voorhand
          Toch geen vuile manieren in de auto gedaan?

Comment

wat voor vlekken?

schietvlekken ??

Comment

Ahh dus dat us dan niet zo handig die van de brico dan?
              Zal die middel van action da je zei is testen en anders die pagina in het begin is zien.

Haha nee, da is in de achterbank
              Nee zo melk of shakes dat per ongeluk dop niet goed toe was

Comment

Dasty gebruiken . Dat werkt goed + je kunt het ook als velgenreiniger en motorreiniger gebruiken .

Comment

Straf spel, die Dasty. Beetje te straf voor een zetel, vrees ik.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Comment

Ja maar dat produkt van de Action is ook niet veel waard hoor. Heb er de Scenic eens mee gedaan. Alles wat plastic was en waar dat schuim op kwam (en da's onvermijdelijk dat dit erop nevelt) trok bleker af. En door de bekleding komt nu steeds een witte waas. Koop beter iets duurder in Auto5, dat werkt wel goed. Echt opletten met dat spel uit Action hoor.

Comment

Die prullen uit auto5 zijn bijlange niet altijd beter hoor...

Verstuurd met de postduif.

Comment

Ik koop in Auto5 die van Turtle wax en da's toch ni slecht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                          Straf spel, die Dasty. Beetje te straf voor een zetel, vrees ik.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
                          Ma neen man gewoon achteraf met een vochtige doek overgaan . Och arm dat spel kost maar een euro of 2 .

Comment

Niet om te lachen nu... doe eens een poging met scheerschuim. Werkt in 98% van de gevallen perfect.

Comment

Best die stoomreinigier dan voor safe keuze als ik goed lees

Comment

met stoom ook oppassen op synthetische bekleding. Hitte doet de vezels geen goed en die kunnen daarna op een andere manier staan dan de rest van de zetels.

Een neutrale zeep goed verdund met water, niet teveel van gebruiken, goed uitwrijven over heel de zetel en dan grondig na wrijven met een licht vochtige doek. Daarna het interieur goed laten verluchten zodat het weinige water wat nog aanwezig is, snel kan verdampen. Je kan voor de behandeling ook gebruik maken van een zachte borstel om de zetel goed mee te reinigen.
                                www.peugeotforum.be

Comment

Zoals vroeger wel eens gedaan werd. Zetel eruit halen, goed insoppen en met de hogedrukreiniger (niet te kort erop) afspuiten. Dan tijdje laten drogen en klaar.

Comment

Haha ja... heb dat nog veel gedaan. Zetels waren nadien echt als nieuw...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                      Haha ja... heb dat nog veel gedaan. Zetels waren nadien echt als nieuw...
                                      Kost ook niet veel . Voor 20a25euro huur je zoiets plus het interieur ruikt ook lekker achteraf alleen zou ik zoiets éérder in de zomer doen.

Comment

Working...
                                      X