Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe stoffen zetels proper krijgen? (pluisjes en kleine haartjes)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hoe stoffen zetels proper krijgen? (pluisjes en kleine haartjes)

Iemand een goeie tip om stoffen autozetels mooi proper te krijgen.
    Op onze zetel hangen hier en daar pluisjes en haartjes die er heel moeilijk af te krijgen zijn met een gewone stofzuiger. Bij onze vorige auto ging dit heel gemakkelijk met de stofzuiger maar bij onze nieuwe lijkt dit echt aan de zetels te "plakken".

Lukt het niet met ducttape ?

Comment

Goedkope plakband gebruiken, of een kledijrol uit de ikea.

Comment

Nieuwe zetels zijn altijd een beetje ruwer, en houden zo in het begin wat meer pluisjes vast.
        Hoe meer je ze gebruikt, hoe sneller het beter wordt
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Het betreft een directiewagen van 1 jaar oud, dus niet splinternieuw.

Comment

Zou het hier mee niet lukken?
            http://
            Z4 M40i

Comment

En ? Komt het in orde ?

Comment

Vandaag geprobeerd met tape maar het grootste deel blijft gewoon aan de zetels hangen.
                Zou het gebruik van een extractor misschien een oplossing kunnen bieden?

Comment

Al een pluisborstel geprobeerd?

Gebruik je de textielzuigmond van je stofzuiger? Of de zuigmond voor kieren?
                  2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten

Gebruik je de textielzuigmond van je stofzuiger?
                    Die gebruik ik ook om het interieur proper te krijgen, lukt daar goed mee.

Comment

Zal wellicht wel aan de stof liggen. Je hebt dat ook met het tapijt van de wagen. In sommige auto's kruipt het vuil daar echt tussen de vezels en kan je blijven stofzuigen. Andere zijn dan weer supermakkelijk schoon te maken. Heb veel auto's gekuist vroeger en dikwijls hard gevloekt. Dikwijls waren het Franse auto's die je moeilijk proper kreeg. Waarmee ik niets wil zeggen over die Franse auto's hoor. Is gewoon een vaststelling.
                      Extractor gaat niet helpen. Het enige wat je nog kan proberen is om eens met perslucht alles proper te blazen. En daarna stofzuigen terug uiteraard.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                        Heb veel auto's gekuist vroeger en dikwijls hard gevloekt. Dikwijls waren het Franse auto's die je moeilijk proper kreeg. Waarmee ik niets wil zeggen over die Franse auto's hoor. Is gewoon een vaststelling.
                        .
                        Ik denk dat het aan de chauffeurs van die franse auto's ligt, vuile jongens :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kavede Bekijk Berichten
                          Vandaag geprobeerd met tape maar het grootste deel blijft gewoon aan de zetels hangen.
                          Sterke tape dus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                            Al een pluisborstel geprobeerd?

Gebruik je de textielzuigmond van je stofzuiger? Of de zuigmond voor kieren?
                            Pluisborstel heb ik al geprobeerd maar zonder succes.
                            Bedoel je met textielzuigmond die met de 2 rode strips aan de onderkant? Die gebruik ik nu inderdaad en dat gaat voorlopig nog het beste.
                            Het heeft volgens mij vooral met het materiaal van de zetels te maken. Bij mijn vorige ging dit veel makkelijker.
                            Volgende keer lederen zetels denk ik.

Comment

Working...
                            X