Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Detailing products wat & waar

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik heb de gewone autoshampoo van turtle wax. Die doet z'n ding wel deftig, maar schuimen doet ie precies niet echt veel. De mengverhouding op de fles is ook de vreemdste die ik ooit tegengekomen ben: 1 of 2 doppen in 'n emmer water. Nergens vermelding van 'n hoeveelheid voor die emmer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
      Ik heb de gewone autoshampoo van turtle wax. Die doet z'n ding wel deftig, maar schuimen doet ie precies niet echt veel. De mengverhouding op de fles is ook de vreemdste die ik ooit tegengekomen ben: 1 of 2 doppen in 'n emmer water. Nergens vermelding van 'n hoeveelheid voor die emmer.
      Is meestal 10l een emmer...
      Maar 1 of twee doppen is idd wel een verschil ja
      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Ik heb de gewone autoshampoo van turtle wax. Die doet z'n ding wel deftig, maar schuimen doet ie precies niet echt veel. De mengverhouding op de fles is ook de vreemdste die ik ooit tegengekomen ben: 1 of 2 doppen in 'n emmer water. Nergens vermelding van 'n hoeveelheid voor die emmer.
        Qua shampoo, kan ik iedereen die Excalibur van Valma aanraden.

Kost wel wat, maar schuimt gelijk zot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pi Bekijk Berichten
          @wax-it

Als jij Swissvax concorso (Bos) gebruikt, leg jij er dan 1 of 2 lagen wax op?
          `

Kheb geen concorso, maar ik zou maar één laag leggen

Bij mijn weten is het niet echt een wax die veel voordeel haalt uit een tweede

Comment

• 1 laag klinkt me als muziek in de oren ;-)

Comment

• Trouwens, Concorso is een carnauba wax en die hebben de eigenschap zichzelf af tebreken wanneer je er over gaat, als ik et goe voor heb

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                Trouwens, Concorso is een carnauba wax en die hebben de eigenschap zichzelf af tebreken wanneer je er over gaat, als ik et goe voor heb
                Concorso is 'n wax die je met de hand moet aanbrengen en laten curen. Ik denk dus dat 1 laagje wel genoeg is.

Comment

• Dat met die hand, dat heb ik geweten.
                  Heb heel mijn wagen gestreeld dit weekend.
                  Ik begin te snappen dat men mij een autofreak noemt ;-)

Comment

• Is het normaal dat er zich onderaan mijn Poorboy's Super Slick & Suds Car Wash fles een andere kleur vloeistof vormt? Zo'n 3 cm onderaan kleurt lichter...
                    Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                      Is het normaal dat er zich onderaan mijn Poorboy's Super Slick & Suds Car Wash fles een andere kleur vloeistof vormt? Zo'n 3 cm onderaan kleurt lichter...

Tho ja, waarschijnlijk wel, door een eindje stil te staan scheiden die stoffen misschien? Gewoon schudden voor gebruik zou moeten helpen

Comment

• Ik ga de 2cv binnenkort eens een wasbeurt geven, maar ik zou er ook een waxlaagje willen opzetten om ze nog wat harder te doen blinken en te beschermen. Vuil is die auto toch niet, slaapt continu binnen en komt énkel buiten in lente/zomerseizoen wanneer het droog is, dus zeker geen zwaar onderhoud nodig, hooguit afstoffen.

Maar welke (quick)wax kies ik best...

Poorboy's EX Sealant with Carnuba
                        Poorboy's EX-P Sealant
                        Poorboy's Natty's Paste Wax Blue
                        Poorboy's QW+
                        JEFFS Werkstatt Carnauba Jett
                        Blackfire Wet Diamond All Finish Paint Protection

...uiteraard zijn dit enkel producten te verkrijgen bij bert (wax-it), omdat ik daar nog een bestelling heb openstaan waaraan ik eventueel nog iets kan toevoegen () en ik heb nog wat overschot op mijn €160 van de PC

Aan de kwaliteit van bovenstaande producten twijfel ik niet, maar ze lijken zowat allemaal "ongeveer" hetzelfde te doen...mag ook makkelijk in aanbreng zijn als het even kan.

Comment

• Welke kleur heeft de 2cv? Dat is ook belangrijk om te weten of ge 'n carnauba of 'n acrylic product gaat nodig hebben.

Comment

Welke kleur heeft de 2cv? Dat is ook belangrijk om te weten of ge 'n carnauba of 'n acrylic product gaat nodig hebben.
                            oeps, was ik vergeten te vermelden 't is dus een diepdonkerblauwe, zelfs zwart uit bepaalde hoeken. Maar ik heb in de keuzes al enkel de carnauba's eruit gehaald...

Comment

• Ik heb de Poorboy's Natty's Paste Wax Blue (al staat 't potje op 't moment niet bij mij, maar bij iemand die 't eens wou uittesten) en bij de wales groene vw polo van mijn moeder was ik toch heel tevreden van het resultaat. De sparkles kwamen er mooi terug door, terwijl de lak daarvoor vrij dof was.

Ben zelf ook nog 'n beetje aan 't nadenken om nog eens 'n ander soort wax te proberen. Ik twijfel op 't moment nog tussen die Blackfire Wet Diamond Ivory Carnauba Paste Wax, de meguiars gold class wax (alhoewel dat weer 'n andere prijscategorie is) en misschien een zymol of swissvax.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa Bekijk Berichten
                                Ik ga de 2cv binnenkort eens een wasbeurt geven, maar ik zou er ook een waxlaagje willen opzetten om ze nog wat harder te doen blinken en te beschermen. Vuil is die auto toch niet, slaapt continu binnen en komt énkel buiten in lente/zomerseizoen wanneer het droog is, dus zeker geen zwaar onderhoud nodig, hooguit afstoffen.

Maar welke (quick)wax kies ik best...

Poorboy's EX Sealant with Carnuba
                                Poorboy's EX-P Sealant
                                Poorboy's Natty's Paste Wax Blue
                                Poorboy's QW+
                                JEFFS Werkstatt Carnauba Jett
                                Blackfire Wet Diamond All Finish Paint Protection

...uiteraard zijn dit enkel producten te verkrijgen bij bert (wax-it), omdat ik daar nog een bestelling heb openstaan waaraan ik eventueel nog iets kan toevoegen () en ik heb nog wat overschot op mijn €160 van de PC

Aan de kwaliteit van bovenstaande producten twijfel ik niet, maar ze lijken zowat allemaal "ongeveer" hetzelfde te doen...mag ook makkelijk in aanbreng zijn als het even kan.
                                Ik zou voor een 2cv de natty's blue proberen. Carnauba is zoveel beter op een niet metalic lak (ik neem aan dat het een niet metaallak is )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                  Ik zou voor een 2cv de natty's blue proberen. Carnauba is zoveel beter op een niet metalic lak (ik neem aan dat het een niet metaallak is )
                                  Toch wel, hij is volledig gerestaureerd een aantal jaren geleden en is ook herspoten in een mooi metallic lakje.

Even een fotootje:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa Bekijk Berichten
                                    Toch wel, hij is volledig gerestaureerd een aantal jaren geleden en is ook herspoten in een mooi metallic lakje.

Even een fotootje:

Ik zou toch nog steeds voor de carnauba gaan, met die ronde vormen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                      Ik zou toch nog steeds voor de carnauba gaan, met die ronde vormen
                                      Idd, zalige ronde vormen

Dus die natty's...? €17.95 voor een potje van 250gr... hoe zit het met het aanbrengen ervan? Easy on easy off?

Wat dan bvb met JEFFS Werkstatt Carnauba Jett ook carnauba...

Comment

• Wanneer kiezen voor acrylic of carnauba wax?
                                        Welke factoren zijn beslissend?

Comment

• De kleur, type lak, glans/diepte/wetlook, langdurige bescherming of niet, persoonlijke voorkeur,...

Comment

Working...
                                          X