Oorspronkelijk geplaatst door Simoni
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Detailing products wat & waar
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichtenmede door de grijze lak, zou ik kiezen voor een Carnauba
Comment
-
Meestal wordt er gesproken van een diepe reflectie (carnauba) en wet look (sealant). Combineer je de twee, heb je ook de eigenschappen van beide waxen. (al geeft een sealant ook vaak een diepe reflectie en een carnauba geeft ook een wetlook.. afhankelijk van aantal layers en de lak)
Dus ik werk meestal dan met twee waxes - eerst de sealant en daarna bovenop de carnauba. Meestal sealant 2x (dus twee dunne lagen) en de dag erop ofzo de carnauba erover (1x)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TomClaessens Bekijk BerichtenMeestal wordt er gesproken van een diepe reflectie (carnauba) en wet look (sealant). Combineer je de twee, heb je ook de eigenschappen van beide waxen. (al geeft een sealant ook vaak een diepe reflectie en een carnauba geeft ook een wetlook.. afhankelijk van aantal layers en de lak)
Dus ik werk meestal dan met twee waxes - eerst de sealant en daarna bovenop de carnauba. Meestal sealant 2x (dus twee dunne lagen) en de dag erop ofzo de carnauba erover (1x)
Wet look => carnauba
Maar zoals je zegt, combineren en je hebt best of both worlds.
Je hebt ook producten die beide combineren, zoals eens blackfire Wet Diamond.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichtenhoge reflectie heb je meestal met een sealant !
Wet look => carnauba
Maar zoals je zegt, combineren en je hebt best of both worlds.
Je hebt ook producten die beide combineren, zoals eens blackfire Wet Diamond.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa Bekijk BerichtenDa's natuurlijk ook interessant, eentje die beiden combineert. De natty's kan je best afwerken met een sealant eigenlijk dan.
Comment
-
Guys, dat is hier bijna niet meer te volgen.
Diepe reflectie, ok dat zal wel erg glanzend betekenen maar wetlook? Welk beeld mag ik me bij dat laatste voorstellen?
Ik probeer het verschil voor me te zien maar krijg er de kriebels van omdat ik niet alles duidelijk kan plaatsen en ordenen.
Hopelijk zijn de verschillen duidelijker na de Meguiars Detail Day.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk BerichtenGuys, dat is hier bijna niet meer te volgen.
Diepe reflectie, ok dat zal wel erg glanzend betekenen maar wetlook? Welk beeld mag ik me bij dat laatste voorstellen?
Ik probeer het verschil voor me te zien maar krijg er de kriebels van omdat ik niet alles duidelijk kan plaatsen en ordenen.
Hopelijk zijn de verschillen duidelijker na de Meguiars Detail Day.2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk BerichtenGuys, dat is hier bijna niet meer te volgen.
Hopelijk zijn de verschillen duidelijker na de Meguiars Detail Day.
Ik heb het zelf ook 6 maanden getest en nu zit ik met een carnauba. De metaalglinsters komen met die Jeffs Werkstatt 10 keer feller uit
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenPersoonlijk zou ik voor jouw kleur een Jeffs Werkstatt Acrylic kit nemen. Ik heb op zilver nog niets gezien dat beter staat
Ik heb het zelf ook 6 maanden getest en nu zit ik met een carnauba. De metaalglinsters komen met die Jeffs Werkstatt 10 keer feller uit
Het staaltje wax dat ik hier nog heb is carnauba; moet ik dat best met de blote hand aanbrengen? Of maakt het niet uit?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten... Natte look, en heel duidelijke partikels in de lak.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pietkonijn Bekijk BerichtenWat zijn partikels ?
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door pietkonijn Bekijk BerichtenWat ik ook al gemerkt heb is dat sommige wagens een rode schijn vertonen. Komt dit door een speciaal product? Of is dat omdat de lak nog nieuw is?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pietkonijn Bekijk BerichtenWat ik ook al gemerkt heb is dat sommige wagens een rode schijn vertonen. Komt dit door een speciaal product? Of is dat omdat de lak nog nieuw is?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk BerichtenOf omdat die nozems 'n rode wagen hebben laten overspuiten?
Euh... nee
't Is zo precies een diep rode/bruine schijn. Oogt wel schiek
Comment
Comment