Oorspronkelijk geplaatst door Jochen
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Detailing products wat & waar
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk BerichtenBert, en hoe zit het met die Virosol die je me verkocht hebt, als velgenreiniger?
Werkt hier prima! Wannes is nog steeds op zoek naar zo'n bus...
Daar het niet echt een gekend detailing merk is heb ik het uit de webshop gehaald. Maar ik heb er dus wel nog een paar bussen van staan. Gebruik die zelf nog voor allerhande zaken
Het is eigenlijk een APC hé. Die is dus ook van Poorboy's en Meguiars te koop. Poorboy's in 1L , Meguiars per 4L. Ik kan moeilijk 3 merken met hetzelfde product verdelen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk BerichtenMet welk product krijg je die bruine vlekken op de velgen (van remstof ? ) weg zonder dat het product de velgen beschadigt ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenKleien ...
Kan dat dan met dezelfde klei als waar je de lak mee doet ?
Zijn die wasbaar of zo ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk BerichtenAh
Zijn die wasbaar of zo ?
Neen, eenmaal de klei te vuil is, is die onbruikbaar
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk BerichtenAh
Zijn die wasbaar of zo ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenJuist nog even gaan zien naar het Meguiar's gamma (was eigenlijk gaan kijken voor een poliermachien).
Man wat een prijzen toch:
De water magnet -> 25€
Die microfiber washmit -> 18€
Gold class shampoo -> 27€
Toch een beetje erover vind ik. Zeker als je ziet dat wax-it diezelfde washandschoen kan aanbieden voor 13€ ofzo... .
Het zijn allemaal leuke dingen maar ik begin toch verder te kijken nu... . Het enige wat ik nog wil van Meguiar's is de handschoen en die verstelbare borstel voor het interieur. De rest zal van andere merken komen denk ik.
Hoewel ik moet toegeven dan die leder cleaner/voeder van Meg's me heeft verbaasd op de detailing day...
Achja, het blijft zoeken ...
Daarom bestel ik meestal rechtstreeks in VS.
Wat betreft de Water Magnet : absolute brol. Ik heb het ook gekocht en al lang gedegradeerd om de velgen te drogen. Megs 3/10, Pooboys WW 7/10, Micropak 10/10.
De Megs NXT shampoo is wel heel goed. Maar in VS $9 = €6,75Andere heel goede shampoos zijn die van Poorboys en van Sonax.
De Washmitt : 7/10. Ik verkies een mitt uit schapenvel.
Goed materiaal is natuurlijk iets duurder maar meestal wel de moeite waard. Bijv. Met mijn Micropak WW droog ik een ganse wagen zonder het te moeten uitwringen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door chutney Bekijk BerichtenDat is waar. De prijzen dat Meguiar's hier hanteert (website als detailhandel) is schandalig duur. 3x tot 4x de prijs van in de USA.
Daarom bestel ik meestal rechtstreeks in VS.
Wat betreft de Water Magnet : absolute brol. Ik heb het ook gekocht en al lang gedegradeerd om de velgen te drogen. Megs 3/10, Pooboys WW 7/10, Micropak 10/10.
De Megs NXT shampoo is wel heel goed. Maar in VS $9 = €6,75Andere heel goede shampoos zijn die van Poorboys en van Sonax.
De Washmitt : 7/10. Ik verkies een mitt uit schapenvel.
Goed materiaal is natuurlijk iets duurder maar meestal wel de moeite waard. Bijv. Met mijn Micropak WW droog ik een ganse wagen zonder het te moeten uitwringen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Imhotep Bekijk Berichtenwat is er dan mis met die watermagnet, want op de demo was die watermagnet toch zeer doeltreffend.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Imhotep Bekijk Berichtenwat is er dan mis met die watermagnet, want op de demo was die watermagnet toch zeer doeltreffend.
Vergeleken met een zeemvel is de Meg's natuurlijk uitstekend.
Comment
-
Ik heb ook nog een water magnet, en die dient ook enkel nog voor de velgen. Neemt na 2 jaar gebruik bijna geen water meer op
Het grootste probleem van de water magnet is dat hij ruw wordt en dus krassjes gaat veroorzaken die uiteindelijk swirls zullen veroorzaken
Elk contact met de lak kan potentieel beschadigingen teweeg brengen, daarkan is het best om steeds een quick detailer te gebruiken; al dan niet aangelengd met 1:1 water
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenToch een beetje erover vind ik. Zeker als je ziet dat wax-it diezelfde washandschoen kan aanbieden voor 13€ ofzo... .Oorspronkelijk geplaatst door chutney Bekijk BerichtenDat is waar. De prijzen dat Meguiar's hier hanteert (website als detailhandel) is schandalig duur. 3x tot 4x de prijs van in de USA.
Maar een deftige uitleg krijgen, forget it, niets dan dooddoeners.
Spijtig, ik vind sommige producten van Meg heel goed, maar enkel en alleen vanwege die prijzenpolitiek ga ik kijken naar andere merken.
Comment
-
Juist mijn auto gewassen met de microfiber wash mit van Meguiar's en ik moet zeggen: topkwaliteit!
Het ging echt lekker. Hij is groot, pluis niet, neemt ongelooflijk veel water op... .
Echt een aanrader!2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa Bekijk BerichtenPoorboy's trim restorer, daar ben ik niet echt van onder de indruk eerlijk gezegd. Ofwel verwacht ik er teveel van, kan ook.
Alles wat plastic is ziet er weer als nieuw uit :o
Voor dashboard zou ik wel iets anders aanraden !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenDit vind ik nu net een ongelooflijk goed product !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenDit vind ik nu net een ongelooflijk goed product !
Edit: Ik lees nu pas de laatste post van Peeka: dus ook toepasbaar buiten de auto.
Comment
-
Vandaag die triple duty borstel ding van Meg's gaan halen. Leek me wel een leuk dingetje:
de onderste:
ook nog wat gedemineraliseerd water om de PB's QD mee aan te lengen om te clayen. Ik ga eens experimenteren tot hoe ver je die kan aanlengen zodat hij nog goed bruikbaar is.
Ook nog wat tape om af te plakken.
Vrijdag heb ik mijn pads an nog wat spul en dan hopen dat het komend weekend goed weer is!Last edited by Jochen; 02/06/2007, 21:14.2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
Comment