Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Detailing products wat & waar

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik zou in jouw geval voorstellen dat je gewoon een bus Polish with carnauba van Poorboy's koopt.
    Daar zal je op de wagens van je ouders al aardig wat mee bereiken zonder veel tijd en moeite.
    Het kost relatief weinig en het zal jou en je ouders overtuigen van de meerwaarde dat een detailbeurt aan een wagen geeft.

De polish met carnauba zal wel niet zorgen voor een erg lange bescherming.
    Een je ouders overtuigd zijn kan je dan een goeie wax of sealant kopen (op hun kosten :p)

Blackfire Wet Diamond All Finish Paint protection geeft een erg mooie look en héél lange bescherming. Hij is vrij duur maar in mijn ogen zeker zijn geld waard ! Zeker als je lange bescherming zoekt !

Comment

• Hmm, moet ze zien te overtuigen voordat ik eraan begin dan, kwestie dat ik voor de mijne direct de goei producten heb (Ja ik ben soms een opportunist ).
      Op die van mijn ouders zal ik zowiezo ook eerst moeten kleien. Ga wel eerst op die van mijn vader beginnen, die zal zeker voor het grootste effect zorgen
      Daarna nog is wassen en dan .... (in de veronderstelling dat ze overtuigd zijn) ?
      Last edited by ; 17/07/2007, 12:57.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door De Fille Bekijk Berichten
        Hmm, moet ze zien te overtuigen voordat ik eraan begin dan, kwestie dat ik voor de mijne direct de goei producten heb (Ja ik ben soms een opportunist ).
        Op die van mijn ouders zal ik zowiezo ook eerst moeten kleien. Ga wel eerst op die van mijn vader beginnen, die zal zeker voor het grootste effect zorgen
        Daarna nog is wassen en dan .... (in de veronderstelling dat ze overtuigd zijn) ?
        Daarom net dat ik je die polish with carnauba aanraade. Die zal je voor een kleine investering een goed resultaat geven.
        Indrukwekkend genoeg om je ouders te overtuigen de aankoop van de andere producten te maken

Comment

• ja ok, maar stel nu dat ze reeds overtuigd zijn vóór ik eraan begin en ze bijgevolg meteen willen "investeren" in het "goei" gerief ... wat wordt er dan aangeraden ?

Comment

ja ok, maar stel nu dat ze reeds overtuigd zijn vóór ik eraan begin en ze bijgevolg meteen willen "investeren" in het "goei" gerief ... wat wordt er dan aangeraden ?
            Als je het beste wil zou ik voor blackfire gaan.
            Blackfire Finishing Polish (in combinatie met een German Applicator)
            Blackfire Gloss Enhancing Polish (dit geeft echt een waanzinnige glans en gaat nog wat maskeren ook) Maar dit kan je als optioneel zien
            Blackfire Wet Diamond All Finish Paint Protection

En als je dan minitieus aan de slag wil kan je de Blackfire Spray Sealant erbij nemen om het geheel eenvoudig up to date te houden

Bovenstaande zal wel heel wat tijd en moeite vragen, en de prijs is natuurlijk ook niet mals

Als je een iets minder intensieve en prijs vriendelijkere oplossing wil zou ik je zeker de Jeffs Werkstatt Carnauba Kit kunnen aanraden;

Deze heeft alles wat je nodig hebt om mee te beginnen, en is niet zo heel duur !
            Met de Carnauba Jet Trigger is het ook héél eenvoudig je wax up to date te houden

Comment

• Als je echt het WOW-effect wilt neemt maar gerust de Blackfire. Je hoeft niet veel te gebruiken dus uiteindelijk kost het niet veel per beurt. Als je 2 à 3 lagen BF sealant erop zet heb je een ongelooflijke finish.
              Details met Blackfire :

Jeff's Werkstatt is ook heel goed met een lange duurzaamheid. Ik heb wel ondervonden dat het de donkere kleuren fletser laat schijnen. Het is wel ideaal voor zilver. Het aanbrengen van enkele lagen verbetert hier eveneens de finish. Je hebt er verschrikkelijk weinig voor nodig.
              Mijn Saab met JW acrylic :

Dus voor de kleur van mijn wagen verkies ik tussen de 2 wel Blackfire.

Comment

• moet zo een sealant dan ook niet nog afgetopt worden met een wax ?

Comment

moet zo een sealant dan ook niet nog afgetopt worden met een wax ?
                  Niet noodzakelijk. Als LSP (last step product) kan je ofwel een sealant ofwel een wax gebruiken. Sommigen gebruiken de twee : eerst sealant dan wax. Nooit omgekkerd want een sealant zal niet hechten over een wax.
                  Een sealant heeft meestal als karakteristieken : reflectief, duurzaam, koud.
                  Een wax is eerder warm, geeft diepte, naar mijn mening een mooiere finish, maar is veel minder duurzaam (weken in plaats van maanden). Als je de karakteristieken van beiden wilt (zoals ik) gebruik je de twee.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door chutney Bekijk Berichten
                    Niet noodzakelijk. Als LSP (last step product) kan je ofwel een sealant ofwel een wax gebruiken. Sommigen gebruiken de twee : eerst sealant dan wax. Nooit omgekkerd want een sealant zal niet hechten over een wax.
                    Een sealant heeft meestal als karakteristieken : reflectief, duurzaam, koud.
                    Een wax is eerder warm, geeft diepte, naar mijn mening een mooiere finish, maar is veel minder duurzaam (weken in plaats van maanden). Als je de karakteristieken van beiden wilt (zoals ik) gebruik je de twee.
                    De blackfire wet diamond heeft ook al een redelijke carnauba look IMHO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                      De blackfire wet diamond heeft ook al een redelijke carnauba look IMHO
                      Dat is waar. Sommige sealants zoeken die carnauba look. Maar als je de blackfire wet diamond topt met Blackfire Wet Diamond Ivory Carnauba Paste Wax heb je toch nog een veel betere finish naar mijn mening.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door chutney Bekijk Berichten
                        Dat is waar. Sommige sealants zoeken die carnauba look. Maar als je de blackfire wet diamond topt met Blackfire Wet Diamond Ivory Carnauba Paste Wax heb je toch nog een veel betere finish naar mijn mening.
                        Dat is waar, een van de beste finishes die ik al gehad heb

Maar die Ivory is ook niet goedkoop natuurlijk.
                        Als je een ultieme look zoek zou ik zeker die blackfire combo aanraden.

Comment

• thx chutney & wax-it. En dan nu ... even kijken naar de prijzen

edit: precies een kostelijke zaak die blackfire carnauba wax
                          iets dat ongeveer gelijkaardig effect geeft voor wa minder centen ?
                          Last edited by ; 17/07/2007, 23:00.

Comment

thx chutney & wax-it. En dan nu ... even kijken naar de prijzen

edit: precies een kostelijke zaak die blackfire carnauba wax
                            iets dat ongeveer gelijkaardig effect geeft voor wa minder centen ?
                            Natty's blue, maar dat heeft wel niet de langdurige bescherming van een blackfire ...

Ik zou anders gewoon de blackfire wet diamond nemen hoor, die valt mee van prijs en toch al een erg erg mooie look

Gaat nu ook op mijn company golf komen

Comment

Ik zou anders gewoon de blackfire wet diamond nemen hoor, die valt mee van prijs en toch al een erg erg mooie look
                              welke wet diamond ? is nogal verwarrend, de wax en/of de sealant ? hehe.

Hoeveel beurten kom je met die producten toe ? En wat is de shelf-life van die producten ?

Comment

welke wet diamond ? is nogal verwarrend, de wax en/of de sealant ? hehe.

Hoeveel beurten kom je met die producten toe ? En wat is de shelf-life van die producten ?
                                Al naargelang hoeveel keer je ze gebruikt hé.

Ik heb hier nog Swissvax staan van 6 jaar oud. heb er al tientallen wagens mee gedaan en de pot is nog maar half gebruikt

Ik doelde op de sealant (All finish paint protection)

Let wel, bij de Ivory carnauba krijg je een applicator en een doekje bij hé. En het geheel komt in een mooi valiesje

Comment

Al naargelang hoeveel keer je ze gebruikt hé.
                                  Vandaar dat ik vroeg hoeveel beurten

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                  Let wel, bij de Ivory carnauba krijg je een applicator en een doekje bij hé. En het geheel komt in een mooi valiesje
                                  Dat valiesje kan ik niet op m'n wagen smeren, bijgevolg is dat maar meerkost ipv meerwaarde

Comment

Vandaar dat ik vroeg hoeveel beurten
                                    Je moet het zo dun mogelijk opsmeren. Ik haal er zeker 20 beurten uit.

Comment

Dat valiesje kan ik niet op m'n wagen smeren, bijgevolg is dat maar meerkost ipv meerwaarde

Ah, iemand met realiteitszin, mooi zo.

Comment

• Heeft er iemand ervaring met producten van Commandant? Ik heb op een ander forum zowel lovende als slechte revieuws gelezen. Vandaar dat ik het hier nog eens vraag.