Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Detailing products wat & waar
Collapse
X
-
Gisteren heb ik gehoord van iemand dat ik mijn auto moet wassen met een beetje amoniak. Hij zegt dat er nooit water op 'n auto blijft staan en dat er een mooie glans is. Ik denk echter dat hij binnen 10 jaar niet veel lak meer op z'n auto zal overhebben.Powered by Detroit Diesel.
Diene reclam werkt om mijn zenuwen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk BerichtenGisteren heb ik gehoord van iemand dat ik mijn auto moet wassen met een beetje amoniak. Hij zegt dat er nooit water op 'n auto blijft staan en dat er een mooie glans is. Ik denk echter dat hij binnen 10 jaar niet veel lak meer op z'n auto zal overhebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gunther112 Bekijk BerichtenIk vermoed dat dit allemaal geldt voor metallic lakken. Wat voor niet metallic ? vb simpel witte wagen ?
In feite speelt dit tegenwoordig niet zoveel meer uit. Het overgrote gedeelte van de produkten is goed voor alle types lak (indien het over een moderne wagen gaat).
Indien je wilt polieren is het wel belangrijk om te weten of het een zachte of een harde clearcoat is. In het eerste geval is het opletten geblazen met compounds.
Wat de kleur betreft, sommige produkten zijn beter voor lichtere kleuren dan anderen. Voor wit zou ik opteren voor Jeff's Werkstatt, P21S, Chemical Guys 50/50, Poorboy's EX-P en Natty enz...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gunther112 Bekijk BerichtenThanks,
en nog een vraagje : waarom moet bepaalde delen van je auto afplakken ? En welke allemaal ?
Voor die clearcoat dus beter even de garage (Mercedes) contacteren ?
Afplakken doe je met al het rubber en plastic. Een polish gaat die namelijk wit maken ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenOorspronkelijk geplaatst door Max Dish Bekijk Berichten@Wax-it:
Is er al meer nieuws over de UDM?
Ik weet niet of er recent iets van gezegd is , volgens de geweldige zoekfunctie niet .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Max Dish Bekijk BerichtenGeen goed min of meer gelijkwaardig alternatief ook?
De meguiars DA machine leunt er het dichtste bij aan, maar is wel iets duurder.
Ik kan sterk de Festool RO150 aanraden, maar die is wel vrij duur ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk BerichtenIs er eigenlijk ergens een lijst van automerken en de gemiddelde hardheid van hun lakken? Het is mss handig als we 'straks' gaan werken met onze UDM.
Binnen een zelfde merk kunnen vrij grote verschillen optreden. Niet alle modellen worden in dezelfde fabriek gemaakt. Hangt ook voornamelijk in welk land de wagen gemaakt wordt omwille van milieuwetgeving. Japanse wagens gemaakt is Japan zijn veel zachter dan die gemaakt in Europa of VS.
Daarbij komt nog dat de hardheid van de clearcoat niet synoniem is van krasvrijheid.
Ook harde lakken krassen en zijn soms sneller zichtbaar dan op een zachte lak.
Maar als je toch een lijst wilt (eventueel aan te passen en bij te vullen door anderen door ervaring) ;
HARD.
Mercedes, BMW, Audi, VW, Corvette, Lexus (sommige modellen)...
MEDIUM-HARD
Saab, Porsche, Lamborghini, Ferrari, Cadillac, Jaguar, Fiat, Lancia, Alfa-Romeo....
MEDIUM
Ford, Jeep, Renault, Peugeot, Citroën, ...
MEDIUM-ZACHT
Kia, Hyundai,...
ZACHT
Toyota, Honda, Nissan, Lexus, ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door chutney Bekijk BerichtenEen lijst op zich ken ik niet en is in feite ook niet zo belangrijk. Je moet het zelf ervaren. Zowiezo moet je beginnen met de minst aggressieve combo (polish + pad) en opbouwen tot je de juiste combinatie hebt gevonden.
Binnen een zelfde merk kunnen vrij grote verschillen optreden. Niet alle modellen worden in dezelfde fabriek gemaakt. Hangt ook voornamelijk in welk land de wagen gemaakt wordt omwille van milieuwetgeving. Japanse wagens gemaakt is Japan zijn veel zachter dan die gemaakt in Europa of VS.
Daarbij komt nog dat de hardheid van de clearcoat niet synoniem is van krasvrijheid.
Ook harde lakken krassen en zijn soms sneller zichtbaar dan op een zachte lak.
Maar als je toch een lijst wilt (eventueel aan te passen en bij te vullen door anderen door ervaring) ;
HARD.
Mercedes, BMW, Audi, VW, Corvette, Lexus (sommige modellen)...
MEDIUM-HARD
Saab, Porsche, Lamborghini, Ferrari, Cadillac, Jaguar, Fiat, Lancia, Alfa-Romeo....
MEDIUM
Ford, Jeep, Renault, Peugeot, Citroën, ...
MEDIUM-ZACHT
Kia, Hyundai,...
ZACHT
Toyota, Honda, Nissan, Lexus, ...
Mitsubishi
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichteneigenlijk moet je dus eerst weten in welke fabriek je auto is gebouwd voor je kan beginnen polieren?
Met een oranje pad en een polish type SSR2 geraak je al heel ver voor de meeste wagens.
Comment
-
Kan je eigenlijk met de SSR-reeks een Audi van pakweg 2002 telijf gaan? Of moet je dan al naar Blackfire toestanden grijpen...
Moet binnenkort mss een A6 Avant doen die er erg aan toe is2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenKan je eigenlijk met de SSR-reeks een Audi van pakweg 2002 telijf gaan? Of moet je dan al naar Blackfire toestanden grijpen...
Moet binnenkort mss een A6 Avant doen die er erg aan toe is
Je hoeft dus geen blackfire te hebben
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenBlackfire geeft je een meer bijtkracht, maar met SSR3 kom je er ook hoor !
Je hoeft dus geen blackfire te hebben
Dus als ik een product zou moeten kopen dan kan ik ws beter meteen voor de blackfire gaan. Zie er eigenlijk een beetje tegenop om zo'n A6 avant te doen2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenMaar ik heb nog geen SSR3
Dus als ik een product zou moeten kopen dan kan ik ws beter meteen voor de blackfire gaan. Zie er eigenlijk een beetje tegenop om zo'n A6 avant te doen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenMaar ik heb nog geen SSR3
Dus als ik een product zou moeten kopen dan kan ik ws beter meteen voor de blackfire gaan. Zie er eigenlijk een beetje tegenop om zo'n A6 avant te doen
Comment
Comment