Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Detailing products wat & waar

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
    Ben even op de site zelf gaan zien: http://www.poorboysworld.com/natural-look.htm

Bert, het is dit product toch, hé? Dan zou 't kunnen dat ge natuurlijk geen applicator pads nodig hebt. Echter zijn die dingen wel heel erg handig om wax aan te brengen.
    Ik gebruik voor het interieur steeds een microfiber applicator.

PS: De dragon fiber zijn nu vervangen door het equivalent van meguiars ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
      Ah ok. Ik had vroeger zo'n goedkope versie en ik bleef daarmee achte alles haken en dat liet dan van die pluisjes achter. Daarmee dat ik die indruk had waarschijnlijk.Maar deze zal wel degelijker zijn dan...
      Ik heb er één uit de Colruyt. Precies dezelfde als die van Meguiars en voor de helft van de prijs.

Comment

Net een bestellinkske gedaan bij den Bert :

Blackfire Long Lasting Tyre Gel
        Poorboy's Work Towel
        Meguiars Lambswool Wash Mitt
        Poorboy's Waffle Weave Towel

Ben eens benieuwd of dat allemaal gaat schelen met mijn gewone huis-tuin zeemvel en spons

Hopelijk lukt de levering voor zaterdag-wasdag
        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
          Jeffs werkstatt kit. That's it ... alles zit erin

Je kan natuurlijk weer zo ver gaan als je zelf wil hé maar met bovenstaande kit kom je als amateur al een heel eind
          Thanks ik overweeg dat aan te kopen, samen met het basispakket voor te poetsen (sponsen zijn idd niet goed voor de wagen heb ik gemerkt, rotzand!)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
            Net een bestellinkske gedaan bij den Bert :

Blackfire Long Lasting Tyre Gel
            Poorboy's Work Towel
            Meguiars Lambswool Wash Mitt
            Poorboy's Waffle Weave Towel

Ben eens benieuwd of dat allemaal gaat schelen met mijn gewone huis-tuin zeemvel en spons

Hopelijk lukt de levering voor zaterdag-wasdag
            Ga er om, je zal het dan wel rap hebben

Comment

Ik gebruik voor het interieur steeds een microfiber applicator.

PS: De dragon fiber zijn nu vervangen door het equivalent van meguiars ...
              sh*t, dan heb ik het verkeerde besteld, maar bon het zal wel gaan zeker?

Mijn bestelling bestaat uit:
              1 x Poorboy's Super Slick & Suds Car Wash () = 17.95EUR
              1 x Poorboy's Natural Look Dressing () = 10.95EUR
              1 x Poorboy's Waffle Weave Towel () = 12.95EUR
              1 x Meguiars Foam Applicator Pads () = 3.95EUR

Comment

ik gebruik de Meg. applicator pads om alle dresssings aan te brengen (zowel int. als ext.) - dus het zal wel werken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa Bekijk Berichten
                  sh*t, dan heb ik het verkeerde besteld, maar bon het zal wel gaan zeker?

Mijn bestelling bestaat uit:
                  1 x Poorboy's Super Slick & Suds Car Wash () = 17.95EUR
                  1 x Poorboy's Natural Look Dressing () = 10.95EUR
                  1 x Poorboy's Waffle Weave Towel () = 12.95EUR
                  1 x Meguiars Foam Applicator Pads () = 3.95EUR

Ik heb misschien nog een microfibertje van Dragon fiber liggen, die was dezelfde prijs denk ik ...

Ik regel wel iets

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door madsekci Bekijk Berichten
                    ik gebruik de Meg. applicator pads om alle dresssings aan te brengen (zowel int. als ext.) - dus het zal wel werken.
                    Als het vlak is is het inderdaad perfect te doen.

Maar bvb een audi dashbord heeft zo een fijne wafelstructuur. Dan heb je iets langere vezels nodig ...

Comment

Ik heb misschien nog een microfibertje van Dragon fiber liggen, die was dezelfde prijs denk ik ...

Ik regel wel iets
                      Mijn dank is groot, wat je ook 'regelt', ik zal al blij zijn als mijn bestelling de post doorstaat

Als het vlak is is het inderdaad perfect te doen.

Maar bvb een audi dashbord heeft zo een fijne wafelstructuur. Dan heb je iets langere vezels nodig ...
                      Ik heb ook zo'n wafelstructuur (bovenkant dash), net een golfbal maar dan zeer kleine putjes. Behoorlijk vervelend, wat dat is een echte "stofval".

Comment

PeeKa - met de stofzuiger met zo dat "hairy" ding erover gaan en dressings ja, die zijn iets moeilijker aan te brengen maar het dash. van mijn Fiesta is ook met zo'n structuur in en daar komt de dressing ook in (Hyper dressing) want deze is verdunt zodat het enorm vloeibaar is.

Moest het niet lukken, dan schakel ik over op een even coat applicator.

Comment

Ik heb een voorkeur voor deze producten:

Eerst de wagen natuurlijk mooi wassen (en voor zéér regelmatig gebruik dus) de Advanced Wash Kit. Dan ga ik ook nog voor de Meguiars Ultra-Safe Wheel Spoke Brush. Want mooie, zuivere velgen vind ik prachtig en belangrijk. Als afwerking neem ik hoogstwaarschijnlijk de JEFFS Werkstatt Full Carnauba Kit (ik had namelijk wat opgezocht op Wikipedia (Carnauba was).

Ik moet enkel wachten '0DAVID0', want hij wou zich ook nog iets aanschaffen en dan doen we da gewoon samen

Comment

Mijn Meguiars Lambswool Wash Mitt en Poorboy's Waffle Weave Towel zijn zonet toegekomen...
                            Helaas is de achterkant van de Wash Mitt een beetje gelost. Waar aan de onderkant (tegen de elastiek) het gaas vasthangt is er een cm of 2 - 3 losgekomen. Meteen nadat ik 'm had uitgepakt zag ik 't al.
                            De Poorboy's Waffle Weave Towel is wel een hele doek, amai. Ik droogde vroeger met een doek die 1/5 van de oppervlakte was...
                            Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                              Mijn Meguiars Lambswool Wash Mitt en Poorboy's Waffle Weave Towel zijn zonet toegekomen...
                              Helaas is de achterkant van de Wash Mitt een beetje gelost. Waar aan de onderkant (tegen de elastiek) het gaas vasthangt is er een cm of 2 - 3 losgekomen. Meteen nadat ik 'm had uitgepakt zag ik 't al.
                              De Poorboy's Waffle Weave Towel is wel een hele doek, amai. Ik droogde vroeger met een doek die 1/5 van de oppervlakte was...
                              zie PM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                                Dat is nu juist het probleem met allemaal die spullen. Hij blijft droger dan een andere doek... ja hallo, de oppervlakte is veel groter.
                                Als ik een paar badhanddoeken aan elkaar naai zodat die de hele opppervlakte van de wagen bedekken, kan ik garanderen dat die kurkdroog blijven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                                  Dat is nu juist het probleem met allemaal die spullen. Hij blijft droger dan een andere doek... ja hallo, de oppervlakte is veel groter.
                                  Als ik een paar badhanddoeken aan elkaar naai zodat die de hele opppervlakte van de wagen bedekken, kan ik garanderen dat die kurkdroog blijven.
                                  Het is ook belangrijk dat je geen krassen of swirls maakt bij het afdrogen, daar dient die waffle weave ook voor.

En ZOOO groot is die nu ook weer niet hé

Comment

Het is ook belangrijk dat je geen krassen of swirls maakt bij het afdrogen, daar dient die waffle weave ook voor.
                                    Wat je met een microvezel ook bereikt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                                      Wat je met een microvezel ook bereikt.
                                      Ja, maar die neemt dan weer niet zoveel water op :p

Comment

Ik was al jaren de auto's met spons, autoshampoo en zeemvel. Maar der bestaat zo veel dat je als leek vlug het noorden kwijt bent.

Misschien moet ik eens beginnen met Basic Wash Kitt van wax-it

Ik ben geen zo'n detailing zot zoals sommigen hier maar wil natuurlijk wel een mooie auto.
                                        Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pietkonijn Bekijk Berichten
                                          Ga er om, je zal het dan wel rap hebben
                                          Heb ik ff nagevraagd, maar afhalen kan pas na 19u, en dat lukt hier niet.
                                          Ach, la patience est une vertu
                                          Last edited by order66; 21/02/2007, 14:12.
                                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Working...
                                          X