Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Detailing products wat & waar

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door toto Bekijk Berichten
    Waar vind je die voor die prijs?
    Als je effe aandachtig één van m'n voorafgaande postings had gelezen:

Oorspronkelijk geplaatst door cossiemen
    om mijn auto te wassen gebruik ik een micro fibre autowashandschoen die ik nen tijd terug bij Zeeman heb gekocht voor 2.99€.

Bij Zeeman dus...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cossiemen Bekijk Berichten
      Als je effe aandachtig één van m'n voorafgaande postings had gelezen:

Bij Zeeman dus...
      Niet gezien, ben nieuw hier.
      Verkopen ze die nog altijd of was dat tijdelijjk?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toto Bekijk Berichten
        Niet gezien, ben nieuw hier.
        Verkopen ze die nog altijd of was dat tijdelijjk?
        Da's een aanvaardbaar excuus.

Denk wel dat ze die nog steeds in hun assortiment hebben maar kan zoiets niet met
        100% zekerheid bevestigen, best eens langsgaan bij uw lokale Zeeman.

Ze waren destijds in twee kleuren (felblauw & groen) verkrijgbaar.

Comment

• Ze hebben die dingen ook als "spons"versie bij Bl*kker

Goed spul, gebruik het eigenlijk liever dan het halve schaap

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cossiemen Bekijk Berichten
            Voila se mannen, om zo'n washandschoen gaat het dus he...

Persoon die deze foto heeft gemaakt gebruikt ze blijkbaar om z'n interieur te reinigen
            dus daarvoor kan ik ze ook gebruiken.
            Twee vliegen in één klap (en dat voor slechts 2.99€).
            Hou die handschoen goed het vuil op? Het ziet er zo grof uit.
            Het is natuurlijk een koopje (zeker vergeleken met wat hier sommige leden in hun shop hebben).
            Ben van plan om een beetje te investeren in producten en de spons weg te smijten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door drizzt Bekijk Berichten
              Het is natuurlijk een koopje (zeker vergeleken met wat hier sommige leden in hun shop hebben).
              Ben van plan om een beetje te investeren in producten en de spons weg te smijten.
              Zo'n handschoen houd goed vuil op ja, hij ziet er idd grof uit maar schijn bedriegt;
              het is vervaardigd uit hele zachte materialen.
              En zoals de meeste detailers werk ook ik met het 2 emmers systeem, eentje voor
              de shampoo en eentje om m'n handschoen te spoelen.

Spons hoef je niet meteen weg te smijten, kan je best nog voor allerlei huishoudelijke
              klusjes gebruiken.

Comment

You get what you pay for

Doe gewoon even de cd test , en als het werkt voor jou dan is dat een goed product hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                  You get what you pay for

Doe gewoon even de cd test , en als het werkt voor jou dan is dat een goed product hé
                  CD test? Sorry maar ik ben hier nieuw.

Comment

CD test? Sorry maar ik ben hier nieuw.
                    Neem je spons/handdoek/microvezel en wrijf over de beschreven kant van een cd, en kijk wat ie doet qua krassen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                      Neem je spons/handdoek/microvezel en wrijf over de beschreven kant van een cd, en kijk wat ie doet qua krassen
                      Begrepen. Thanks.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                        En als het geen goed product is en krassen maakt, kan je je nieuwe cd van k3 in de vuilnisbak smijten?

Comment

• Die smijt ik sowiezo in de vuilbak

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toto Bekijk Berichten
                            En als het geen goed product is en krassen maakt, kan je je nieuwe cd van k3 in de vuilnisbak smijten?
                            Of je wrijft met je spons/handdoek/microvezel over de bovenkant van een cd, als 't daar dan krassen zet kan je achteraf je K3 cd-tje nog afspelen...

Comment

• Gewoon de favoriete CD's laten voor wat ze zijn, en een leeg exemplaar à 20 ct ofzoiets pakken.....tadááá

Comment

• Wie heeft er ervaring met de Poorboy's clay? Is die een beetje kneedbaar? Ik haat harde clay
                                Mijn referentie is de Mild van Meg's, die vind ik perfect...
                                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                  Wie heeft er ervaring met de Poorboy's clay? Is die een beetje kneedbaar? Ik haat harde clay
                                  Mijn referentie is de Mild van Meg's, die vind ik perfect...
                                  Ik heb me de PB's pas aangeschaft maar nog niet gebruikt. Misschien dat ik er volgend weekend aan begin, tenminste als het weer het toelaat en ikzelf het zie zitten.

Moet je na het kleien de auto eigenlijk best terug wassen of tenminste ne keer terug afspuiten, of is dat niet nodig?

Comment

• Even een klein vraagje. Als ik het goed voor heb is het exterieur detailen in de volgende volgorde:

- wassen
                                    - kleien
                                    - wassen
                                    - polieren
                                    - waxen

Of komen er nog stapjes tussen polieren en waxen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                      Even een klein vraagje. Als ik het goed voor heb is het exterieur detailen in de volgende volgorde:

- wassen
                                      - kleien
                                      - wassen
                                      - polieren
                                      - waxen

Of komen er nog stapjes tussen polieren en waxen?
                                      Ik zou eerder :

- wassen
                                      - kleien
                                      - polieren
                                      - wassen (om polierstof te verwijderen)
                                      - waxen

Comment

• Was maar na het kleien... Polier stof hangt af van welk product je gebruikt.

En bij mijn weten heeft TomT geen machine en brengt hij polierproduct met de hand aan.

Tussen polieren en waxen kan je nog een Sealant of glaze aanbrengen

Comment

• Wat doet die Sealant of Glaze dan juist?
                                          Ik ben wel van plan om na de examens een machine aan te kopen. Die AEG is naar 't schijnt een goede startmachine en enigszins budgetvriendelijk? Of toch maar direct even doorbijten en direct de G220 kopen?

Comment

Working...
                                          X