Oorspronkelijk geplaatst door Simoni
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Detailing products wat & waar
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk BerichtenIn vergelijking met de klei van Mothers is die van Poorboys echt hard. Let wel op met deze klei. Bert zei me dat deze marring kan veroorzaken.
De klei is zeker harder, maar effectiever dan de Meguiar's witte of de Mothers gele klei. Voor tussentijds onderhoud is de poorboy's wellicht iets minder geschikt.
Groeten,
Tim
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carclean.nl Bekijk BerichtenIk heb geen last gehad van marring tot nu toe met de PB clay. Ik heb de clay inmiddels op verschillende auto's gebruikt, zonder marring!
De klei is zeker harder, maar effectiever dan de Meguiar's witte of de Mothers gele klei. Voor tussentijds onderhoud is de poorboy's wellicht iets minder geschikt.
Groeten,
Tim
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carclean.nl Bekijk BerichtenIk heb geen last gehad van marring tot nu toe met de PB clay. Ik heb de clay inmiddels op verschillende auto's gebruikt, zonder marring!
Groeten,
Tim2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
-
Nee dat is waar. Ik heb al marring gehad van die blauwe klei
Ze zouden die witte klei ook los moeten verkopen2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
-
Had gepland om van 't weekend te 'clayen' maar 't is er niet van in huis gekomen; gisteren was het veel te winderig en vandaag nouja enkele fikse buien over m'n dak gekregen.
Deze week misschien best quick detailer bestellen zodat ik volgend weekend
meteen aan de slag kan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cossiemen Bekijk BerichtenHad gepland om van 't weekend te 'clayen' maar 't is er niet van in huis gekomen; gisteren was het veel te winderig en vandaag nouja enkele fikse buien over m'n dak gekregen.
Deze week misschien best quick detailer bestellen zodat ik volgend weekend
meteen aan de slag kan.
Hoop er ook volgend weekend eindelijk aan te kunnen beginnen.
Comment
-
Ik gebruik de rode klei van meguiars samen met LT (1 op 1) en nog nooit marring gehad..
voldoende LT toedienen is de boodschap...
Gisteren eindelijk men nieuw bestelde producten van Uk kunnen testen...
Die Dodo juice lime prime light geeft echt wel nog EXTRA glans, ook als ge denkt al de compound verwijderd te hebben van de vorige stap, en ge zit er met die dodo juice op.. ziet ge soms hier en daar nog vuiligheid loskomen..
Zalig
Dan de Sealant van PB er op gezet, EX-P en +/- 30 min laten curen. Die Sealant verwijderd gelijk ne droom, niks koeken en schrobben...
En als laatste stap de dodo juice White diamond, ik had eerst schrik dat die wax moeilijk aan te brengen en uit te smeren ging zijn.. niets is minder waar... handels like a dream...
Wagen kan er weer een half jaar tegen
Foto's volgen later..
Volgende keer voor mijn wagen toch een blackfire bestellen, M80 en oranje pad van LC (light cutting) is te licht bevonden voor de hardere BMW lak...
Swirlvorming is verminderd.. maar alles is nog niet 100 % verdwenen...
en had geen zin om nog een extra stap met gele pad en SSR 2.5 te doen...
had nu al tijd te kort bijna
Comment
-
en, hoe vind je hem?
Moeten zeker is afspreken in Kalo
Knappe eend - velgen staan hem super en ben benieuwd naar de striping!
Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk BerichtenTom ,
merci voor de wheel brightener
gaan het morgen is uitvoerig testen op men vorige velgen...
Tom en whispy zijn toffe mannen
Comment
-
Zogauw mijn examens achter de rug zijn ga ik me de G220 uithalen. (En nu maar hopen dat hun technische problemen achter de rug zijn)
Nu twijfel ik nog welke producten ik zou kopen en welke pads.
De wagen in kwestie die grondig behandeld moet worden is een zwarte golf 4.
Wat raden jullie mij aan? Ga ik voor de SSR-reeks van Poorboy's of zou ik, als ik dan toch in de Meguiar's winkel ben een busje M83 en M80 kopen?
Zit er een groot verschil tussen de verwerkingswijze van Meg's en Poorboy's?
Ik wou eerst de pads van Meguiar's erbij kopen, toch de eerste keer, maar 35 à 40 euro per pad is toch van het goede teveel, zeker als ik ze vergelijk met de pads van Lake Country.
Eeuwige twijfelaar die ik ben, de 6,5" Lake Country pads, passen die heel zeker op de G220 en zijn die een goed alternatief?
Als iemand andere suggesties heeft van producten voor een beginner, alle tips zijn welkom.
Comment
-
Ik vind de SSR serie makkelijker en beter werken dan de M83 en M80!
De Lake Pads zijn uitstekend, je kan daar prima mee aan de slag. Zowel de 5.5" als de 6.5" kan je op de G220 gebruiken. De Meguiar's pads zijn veel te duur (zeker in Belgie!)
Voor een zwarte Golf zou ik in ieder geval een zwarte lake pad met de Professional Polish van Poorboy's gebruiken om te finishen. Mooier nog is de Advanced Finishing Polish van Pinnacle. En de top is de Final Finishing Polish van Menzerna (maar dat is meteen kassa!)
Succces,
Tim
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door -Mini- Bekijk BerichtenBedankt voor het advies.
Met de professional polish van Poorboy's ben ik niet bekend. Wat is de bedoeling ervan juist? Is het een glaze?
Ik dacht als laatste stap van het polishen Poorboy's Black Hole glaze te gebruiken.
BVB SSR1 of SSR2.
Daarna die glaze aanbrengen met een finishing (glazing) pad zal idd mooie resultaten geven
Persoonlijk vind ik de SSR reeks héél goed op DA.
Op rotary is menzera (aka blackfire) de beste imho.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door -Mini- Bekijk BerichtenPoorboy's Black Hole.
Comment
Comment