Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Detailing products wat & waar

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
    Waarom zou je geen water willen gebruiken? Dat snap ik niet. Een douche neem je toch ook niet zonder water?
    Sommige mensen hebben niet de mogelijkheid water te gebruiken.

Of ook mensen op meetings. Ze komen aan en willen hun wagen nog wassen ...

Maar ik spreek niet echt van wassen, want zonder water voer je het vuil niet correct af ...

Comment

• Vorig jaar op een M1 - meeting hadden de meeste eigenaars bij aankomst een emmertje mee, vulden ze dat met water, en begonnen ze direct hun auto's te wassen.

Comment

Vorig jaar op een M1 - meeting hadden de meeste eigenaars bij aankomst een emmertje mee, vulden ze dat met water, en begonnen ze direct hun auto's te wassen.
        Dat zijn dan ook freaks.

Comment

Vorig jaar op een M1 - meeting hadden de meeste eigenaars bij aankomst een emmertje mee, vulden ze dat met water, en begonnen ze direct hun auto's te wassen.
          1 emmer !

Mochten het 2 emmers geweest zijn tot daar aan toe

Comment

• Meerdere merken leveren idd zo'n alles in één product waar je nog niet eens water meer nodig hebt. Ik heb me toen eens laten vertellen dat deze producten eigenlijk ontwikkelt waren voor landen als Australië e.d. waar je inderdaad geen of nauwelijks water hebt / mag gebruiken om de auto fatsoenlijk te wassen . Het is een alles in één product (dus ook met bescherming... ). Het product lift als het ware het vuil en capsuleert het, waardoor het veilig de laklaag kan verlaten.

Tot zover de theorie achter het product
            De praktijktest op de demo auto toont toch een aanzienlijke groei van swirls en microkrasjes na behandeling, en toen was de auto nog niet eens vuil, gewoon stoffig. Tevens een grandioze bescherming van een week à twee weken. Lekker in de schappen laten liggen dus

Comment

• Ik gebruik een waterless wash alleen voor kleine randjes zoals in de deursponningen, verder niet.

Comment

• Of gewoon zoals ze blijkbaar doen in Jordanië, het water wat je gebruikt om jezelf te wassen en het doorspoelen van de wc beperken........om zo toch je auto te kunnen wassen

(...van 2BM en andere technieken hebben ze wel nog niet gehoord, maar àllez, laten we eens mild zijn voor vandaag )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                  1 emmer !

Mochten het 2 emmers geweest zijn tot daar aan toe
                  Tjah, de intentie is er he.

Comment

• Hahaha, en stinken dat je doet in je brandschone auto.

Comment

• Meguiars Gold Class ENDURANCE HIG GLOSS Tire Gel:

Effe kort schetsen..
                      eergisteren voor ik met de vriendin naar Duitseland vertrok, de wagen nog is onder handen genomen... en tevens deze tire gel van meguiars een eerste keer gebruikt, samen met dat specifiek aplicator ding van meguiars...
                      De dag er op vertrokken, rijden rijden rijden, terug gereden via de nurburgring en daar ook een rondje gedraaid...
                      En dan plots REGEN.. en veel
                      Aan het eerst volgende Tankstation stap ik uit om dus te tanken .. en wat zie ik...
                      AL men 4 banden WIT uitgeslagen...
                      Is dit wat meguiars verstaat onder High gloss Enurance tire gel ? last weeks not days? In de bijsluiter staat zels. :ZELFS na zware regen...
                      ben toch behoorlijk teleurgesteld en vind meguiars de laatste tijd meer een scheet in een fles...
                      Men G220 die na 3 maanden de geest geeft, nu dit...

Comment

• Mijn ervaring is minder dramatisch, maar de Bold 'n Bright van Poorboy's doet het lekkerder vind ik! Die trekt meer/beter in.

De Endurance is soms te glanzend.

Comment

• Als ik om mijn wagen te polieren Poorboy's SSR2 gebruik en er blijven swirls en krasjes over, heeft het dan enig nut om een tweede keer te polieren met SSR2 of moet ik dan SSR 2,5 proberen?
                          Moet ik na het gebruik van Poorboy's SSR2, nog een keertje de wagen polieren met Poorboy's SSR1 om hazing te voorkomen?
                          Last edited by Fahrenheit; 22/06/2008, 18:01.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fahrenheit Bekijk Berichten
                            Als ik om mijn wagen te polieren Poorboy's SSR2 gebruik en er blijven swirls en krasjes over, heeft het dan enig nut om een tweede keer te polieren met SSR2 of moet ik dan SSR 2,5 proberen?
                            Moet ik na het gebruik van Poorboy's SSR2, nog een keertje de wagen polieren met Poorboy's SSR1 om hazing te voorkomen?
                            Het hangt ervanaf wat de impact was van de eerste polierbeurt. Heb je een merkbaar verschil dan kan je met een 2de keer opnieuw verschil verkrijgen.

Heeft de 1ste keer weinig impact gehad dan zal een 2de ook niet veel meer toevoegen en dien je idd naar een zwaardere polisch te grijpen.

Of je met SSR1 moet afwerken hangt af van hoe goed je de SSR2 hebt ingewerkt, alsook van de kleur en het type (hard, zacht) lak

Comment

• Is de mothers clay goed voor een lak die nog nooit behandeld is met clay of iets anders? Kan ik mijn alu velgen er ook mee doen? Ik wil ook nog APC kopen + washmit. Maar heb twijfels over het nut van de washmitt als ik toch geen swirls en krassen ga verwijderen dan mogen er wel een paar bijkomen..

Mag autowax ook op de velgen?

Comment

• Mothers Clay is prima te gebruiken op nog nooit eerder gekleide lak! Je kan je velgen er ook mee doen, maar wel dat stukje apart houden, niet meer op je lak gebruiken.

Je kan ook een tussenoplossing nemen, bijvoorbeeld een Microvezel spons. Dan heb je toch een spons en werk je veilig.

Waarom zou je meer swirls willen hebben? Elke swirl is er 1 teveel, toch?

Comment

• m'n nieuwe aanwinst:

2 professionele zeemvellen, gekocht van een auto-detailer

moet eerst gewassen worden in wasmachine op 30° graden, deelde hij nog mee...

tips?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
                                    2 professionele zeemvellen, gekocht van een auto-detailer

tips?
                                    Ja:

Comment

• "waffle weaver"
                                      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Het is een grapje zeker dat een detailer deze aan je verkocht heeft, toch?

Comment

• Grappig is het alleszins
                                          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Working...
                                          X