Humor is het zeker en vast!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Detailing products wat & waar
Collapse
X
-
Comment
-
Heb een paar vraagjes, weet niet goed waar ze te stellen, hier zal wel goed zijn denk ik .
Ik heb gisteren voor het eerst machinaal gepolierd. Ik gebruik de Festool rotex 150 in combinatie met de producten van Poorboy's en LC pads.
Vooraleer ik de light cutting pad bovenhaal wil ik eerst het toestel goed leren kennen en kijken hoever ik kan corrigeren met enkel de polishing pad en de verschillende producten. Dit lijkt na enkel de motorkap gedaan te hebben al een goed resultaat te leveren.
Kleine krasjes zijn er nog steeds, maar de swirls zijn enorm verminderd. Voor een eerste poging ben ik dus zeer tevreden, zowel over de Festool als over de producten van Poorboy's.
Ik denk dat ik de juiste techniek toepas, zie resultaat etc.
Waar ik wel moeite mee heb is bepalen hoeveel product ik op de pad moet doen en hoe lang ik het product juist moet verwerken. Ik gebruik (volgens mij) weinig product (zoals het hoort?) en beperk me tot een kleine oppervlakte om te bewerken. Soms zie ik wanneer ik lang genoeg gewerkt heb, soms weet ik het echt niet. Heeft er dus iemand tips om te zien of het product goed verwerkt is?
Een ander vraagje. Ik gebruik Poorboy's Black Hole om af te werken alvorens te waxen. Op het busje staat geloof ik, aanbrengen tot het glimt, laten hazen en dan afnemen. In praktijk vind ik dat als ik het aanbreng met de zwarte finishing pad, dit onmiddelijk glimt. Is het dus voldoende om het product aan te brengen, te laten hazen en af te nemen, of moet het toch wat ingewerkt worden op bijvoorbeeld stand 2-3?
En tot slot. Bij gebrek aan een goede lichtbron is het moeilijk om swirls en zo goed zichtbaar te krijgen. Wanneer ik polier met SSR1, SSR2 of SSR2,5 vind ik dat er niet echt een (groot) verschil te zien is tussen de verschillende resultaten. Ik zou bijna zeggen dat ik met SSR1 hetzelfde resultaat bekom als met de SSR2,5. Kan dit? Of moet ik beter het resultaat inspecteren?
Voila, dat is zowat het belangrijkste wat ik me afvroeg.
Alvast bedankt voor de antwoorden
Comment
-
Als ge ne glaze/sealant aanbrengt machinaal (gelijk black hole) Moet ge u oppervlaktes goed uitbreiden.. en niet inwerken als wanneer ge corrigeert..
Machinaal brengt ge u product veel dunner aan als met de hand, wat imppliceert, dat het dus redelijk snel hazed, en dat wanneer je teveel passes maakt in 1 hit, je het er gewoon terug afwrijft...
Gewoon aanbrengen goed verspreinden en that's it...
In de carrefour kunt ge nu een bouwhallogeenlamp voor 20 euro kopen en een dubbele voor 35... swirlzichtbaarheidsprobleem opgelost
Comment
-
thanks, denk dat ik het gevoelsmatig dan al redelijk juist heb aangebracht (het resultaat was er toch ).
Ja zo'n lamp moet ik me echt eens uithalen, had hier wel zo een sterke led-zaklamp maar die is blijkbaar echt niet goed genoeg, 't is te zeggen, de straal is te dun denk ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Thibaut Bekijk Berichtenin de gamma , 16 euro voor halogeen 500w met staander
Comment
-
Ben van plan om morgen mijn wagentje een detailingbeurtje, in zoverre ik daar mag van spreken, te geven.
Starten met gewoon wassen, kleien, cleanen en dan polishen met een exc. schuurmachine (metabo, 400W, 5mm).
Daarvoor gebruik ik polishing pad of light cut pad in combinatie met SSR2.
Klopt 't dat marring dan onuitsluitbaar is en hoe merk ik dat 't beste?
Ik zou dan "afwerken" met gewone Step 2 van Meguiars (deep crystal system polish) en polishing pad...
Iemand nog tips voor 't gebruik met exc. schuurmachine? Eerst verdelen, dan op lagere snelheid nog beter verdelen en dan sneller en inwerken: hoe snel van links naar rechts, boven naar onder? hoe lang (3-5 min??)...??
Alvast bedankt
Comment
-
2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design
Comment
-
Vraagje (ik stel ze maar hier).
Die spuitmond die bij poorboys produkten wordt bijgeleverd spuit blijkbaar enkel een rechte straal. Is het mogelijk om die een brede straal te laten spuiten of niet?
Lijkt me niet echt handig als ik wil gaan clayen dat ie enkel een rechte straal spuit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Japy Bekijk BerichtenVraagje (ik stel ze maar hier).
Die spuitmond die bij poorboys produkten wordt bijgeleverd spuit blijkbaar enkel een rechte straal. Is het mogelijk om die een brede straal te laten spuiten of niet?
Lijkt me niet echt handig als ik wil gaan clayen dat ie enkel een rechte straal spuit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenDraai aan de kop tot hij bijna dicht is, dan krijg je een nevel ipv een straal
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carclean.nl Bekijk BerichtenIs het niet andersom, dus losdraaien?
Comment
-
Turtle Wax heeft een aantam goeie producten, punt.
Ik heb er al een aantal geprobeerd en ben super fan van hun shampoo (5l bussen), hun tire gel is ook best weg goed en die speedwax gebruikte ik vroeger ook regelmatig. De velgenreiniger schijnt ook degelijk te zijn, ik dacht dat Rabbit die eens getest had om zwarte puntjes van zijn velgen te krijgen met succes...
Het mag ook wel want goedkoop zijn hun producten zeke niet.2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenTurtle Wax heeft een aantam goeie producten, punt.
Ik heb er al een aantal geprobeerd en ben super fan van hun shampoo (5l bussen), hun tire gel is ook best weg goed en die speedwax gebruikte ik vroeger ook regelmatig. De velgenreiniger schijnt ook degelijk te zijn, ik dacht dat Rabbit die eens getest had om zwarte puntjes van zijn velgen te krijgen met succes...
Het mag ook wel want goedkoop zijn hun producten zeke niet.
Comment
Comment