Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Detailing products wat & waar

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vaak komt het inderdaad voor dat de abressives in de polish niet volledig worden afgebroken, dus niet lang genoeg doorwerken. Dan creëer je met het afnemen van de polish weer allemaal hele fijne microkrasjes.....schiet niet op

Comment

• Vandaag mijn kar weer onder handen genomen. Mijn potje Dodo Juice Light Fantastic van 30 ml is zo goed als op. Maar ja ik heb een lichte vracht zonder ramen opzij dus vrij veel gelakte delen.

Ook voor de eerste keer Lime Prime gebruikt maar ik blijf last hebben met de juiste hoeveelheid product, er bleven altijd stukken over die niet geraakt werden ondanks ik in alle richtingen product heb aangebracht. Meteen het nadeel van een witte wagen vind ik, je ziet heel slecht waar je product aanbrengt. Iemand tips hiervoor?

Wax aanbrengen ging dan weer zeer gemakkelijk, met een foam pad ging het echter niet goed dus maar met de blote handen gedaan. Misschien wel iets te veel aangebracht maar ja was de eerste keer met een echte wax.

Best tevreden over het resultaat maar polieren heb ik niet gedaan wegens geen poliermachine, enkel clayen, lime prime en een wax als eindlaag.

PC's wheel sealant is echt een fantastisch product, velgjen blinken er zelfs van en ik heb slechts 1 laag aangebracht. Stoot echt zeer goed vuil en water af. Bold and bricht is ook een fantastisch product, gewoon op de flanken van je banden spuiten en laten drogen, droogt op zonder plekken of dergelijke echt super gemakkelijk.

Comment

• Op een witte / zilvere wagen is het inderdaad vaak lastig te zien waar je precies geweest bent of niet. Ik maak altijd in m'n gedachte een beeld van de wagen en die splits ik in vooraf bepaalde delen op, met een kleine overlapping erin. Het vergt soms wat creativiteit

Met fatsoenlijk licht vanaf de zijkant (bijv. een halogeenspot of xenon handlamp) valt het ook goed te zien. De behandelde delen zijn veel vettiger en hebben een waas erop.

Comment

• ook even gebruik gemaakt van het mooie weer, wolfgang swirl remover en zymol saab wax gebruikt.

Maar wat is nu een zeer goed product voor de zwarte bumper lijsten....heb nu een mooi resultaat met autoglym bumper care, maar dat resultaat is redelijk beperkt in tijd....
          saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
          saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
          saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
          saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
          saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
          renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
          Porsche 993 (1994)

Comment

• blackwow is super en duur.

Comment

• Blackwow wordt ook niet door iedereen aangeprezen hoor ik hier en daar. Toch al een paar gelezenop DW die last hadden als het ging regenen. Strepen op de lak enzo. Hangt af van het soort kunststof naar het schijnt.

Dat blijft echt een probleem hè, dat zwart maken van kunststof. Het zwart houden toch, dat zwart maken is geen probleem

Ik heb hier een product dat zeer goed werkt. Is van G-25 ofzoiets dacht ik. Legt echt een kunststof laagje over de behandelde plastic en houd zeer lang (als in een jaar of 2...). Enige nadeel is dat je het met een rollertje of een sponsje moet aanbrengen en dat is nogal een geknoei
              2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Ik heb trim restorer van PB's, heb het gisteren pas gebruikt dus over duurzaamheid kan ik niet spreken maar is wel gemakkelijk aan te brengen zonder strepen of vegen te krijgen.

Comment

• Ik ben al lang van plan om deftige producten te kopen voor het onderhouden van mijn wagen maar het is er nog altijd niet van gekomen omdat ik niet echt weet wat ik juist allemaal nodig heb.
                  uiteindelijk heb ik toch de stap genomen om wat te bestellen maar toch heb ik nog wat hulp nodig.

Dit is wat is voorlopig wil bestellen:

1 x Poorboy's Super Slick & Suds Car Wash
                  1 x Poorboy's All Purpose Cleaner
                  1 x Poorboy's Clay Bar
                  1 x Poorboy's Trim Restorer
                  1 x Poorboy's Work Towel
                  1 x Foam Wax Applicator
                  1 x Poorboy's Deluxe Mega Towel

Ik heb al een Sheepskin Washmitt en Waffle Weave Towel .

Ik mag de DA van een kameraad lenen maar weet niet echt welke polish ik dan best kan gebruiken. Op mijn wagen vallen de swirls nogal mee. Welke wax ik daarna moet gebruiken weet ik ook ni echt.

Ik had graag nog wat advies gekregen over de Polish en Wax en eventueel andere producten of overbodige proucten. Aangezien ik de producten uit de lijs bij Wax-it ga bestellen zou het handig zijn als de polish en wax ook uit zijn webshop komt.

Comment

• Je kan niet zonder spray and wipe als je wil kleien. De spray and wipe is het glijmiddel van de klei. Zonder ga je niet veel goeds verrichten.

Welke wax of sealant had je graag gebruikt? Ik heb laatst de EX-P Sealant gebruikt en ik denk niet dat ik ooit nog iets anders bestel. Het werkt heel makkelijk en neemt goed af, zelfs als je langer dan een uur laat curen.
                    Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

• Je kan ook perfect water als glijmiddel gebruiken, ik gebruik bijna een volledige fles S&W als ik mijn wagen clay wat kostelijk kan worden. Ik merk geen verschil tussen water en S&W als glijmiddel.

Comment

• Je kan die ook verdunnen hè

1:2 of 1:3 zelfs.

Sommige clay kan er niet goed tegen als je enkel water gebruikt en begint uit mekaar te vallen = niet leuk. Als jouw clay dat niet doet en hij laat op die manier geen marring achter is dat ideaal
                        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Japy Bekijk Berichten
                          Je kan ook perfect water als glijmiddel gebruiken, ik gebruik bijna een volledige fles S&W als ik mijn wagen clay wat kostelijk kan worden. Ik merk geen verschil tussen water en S&W als glijmiddel.
                          Ik vond de spray en wipe ook vrij duur. Een mengsel van water en shampoo wordt ook aangeraden en zal amper een verschil zijn tov s&w. Enkel water heb ik wel nog niet gehoord. De verhouding van shampoo/water stond op de clay van PB dacht ik.
                          Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                            Je kan die ook verdunnen hè

Sommige clay kan er niet goed tegen als je enkel water gebruikt en begint uit mekaar te vallen = niet leuk. Als jouw clay dat niet doet en hij laat op die manier geen marring achter is dat ideaal
                            Idd.

Ik klei nooit met water /shapoo of water alleen. Het glijdt niet goed en de klei begint te brokkelen.

Maar dit is mijn ervaring. Als iemand de gewenst resultaten bereikt met water of water / shampoo is dat goed voor hen

Ik leng meestal s&w of qd met 1:1 water aan om te kleien. Dit werkt goed voor mij

Comment

• Ik kan Last Touch van Meguiar's ook aanraden. Kost 35€ dacht ik voor 1gallon (=3.6l) en kan je ook aanlengen. Is ook ideaal om na het wassen of waxen de auto nog even na te gaan zodat ie piekfijn is. Last Touch dus
                              2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Ik trouwens mijn wagen eind augustus voor de 1e maal gedetailed. Ik ben wel vrij basis begonnen en heb niet gekozen om met een wax of polish te werken. Gezien Bert me attent maakte dat er met de hand vrij weinig correctie zal zijn. Volgens mij was de wagen nog nooit gedetailed, maar wel goed wekelijks gewassen en zelden een carwash gezien. Swirls kan je natuurlijk nooit helemaal vermijden, zeker niet op een zwarte wagen... Dus begonnen met de PB clay en S&W (na een deftige wasbeurt natuurlijk). Het kleien op zich viel goed mee. Ook al gezien ik een compagnon had (mijn vriendin had zich vrijwillig opgegeven ). Vooral het dak was er erg aan toe, maar de rest van de wagen was eigenlijk vrij clean vond, zeker gezien 'ie al 11 jaar jong is. Bon met het kleien zijn we wel vrij lang bezig geweest. Maar dan was het grootste werk ook al gedaan. Als volgende stap heb ik, ook op aanraden van Bert, Dodo Juice Need For Speed gebruikt. Aangebracht met de german applicator en afgeveegd met de PB Super Thick & Plush Towel.

Ik was best tevreden met het resultaat. Hoe lang het kleien soms duurde, des te sneller ging de afwerking. Natuurlijk mag je dan ook niet te veel van het resultaat verwachten. Maar ik zag een merkelijk verschil. De lak voelde veel gladder aan. Ook merkte ik een diepere glans en hier en daar wat kleine krasjes en swirls die minder zichtbaar waren. En dat mijn wagen langer proper blijft en de waterdruppels er zo mooi blijven opliggen. Een apart topic ervoor maken vond ik wat gek, gezien ik geen voor en na foto's genomen heb

Comment

• NFS is een polish, cleaner en wax in 1 hé.

Heb het de eerste keer ook gebruikt, nu echter overgestapt op Lime Prime + Wax naar keuze (light fantastic).

Polieren doe ik ook niet aangezien je met de hand toch niet het beoogde resultaat haalt. NFS is een goed product maar na een kleine maand was er zo goed als geen resultaat meer.

Mijn lak voelt nu veel gladder aan dan met NFS en de reflectie is ook een stuk beter.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                    Je kan die ook verdunnen hè

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                    Idd.

Ik klei nooit met water /shapoo of water alleen. Het glijdt niet goed en de klei begint te brokkelen.

Maar dit is mijn ervaring. Als iemand de gewenst resultaten bereikt met water of water / shampoo is dat goed voor hen

Ik leng meestal s&w of qd met 1:1 water aan om te kleien. Dit werkt goed voor mij
                                    De PB's clay heeft daar blijkbaar geen problemen mee. Ik laat de stukken clay die ik niet gebruik gewoon in een emmer met water liggen en die brokkelt helemaal niet af.

Zondag wagen gewassen en afgespoten en direct beginnen clayen, hier en daar wat S&W gebruikt voor stukken die wat droger waren en voor de rest het water dat nog op de lak lag gebruikt. Werkt imho zonder problemen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Japy Bekijk Berichten
                                      NFS is een polish, cleaner en wax in 1 hé.

Heb het de eerste keer ook gebruikt, nu echter overgestapt op Lime Prime + Wax naar keuze (light fantastic).

Polieren doe ik ook niet aangezien je met de hand toch niet het beoogde resultaat haalt. NFS is een goed product maar na een kleine maand was er zo goed als geen resultaat meer.

Mijn lak voelt nu veel gladder aan dan met NFS en de reflectie is ook een stuk beter.
                                      Idd, dat is zo. Eigenlijk het perfecte product vond ik voor mee te beginnen!

Mss de volgende keer ook eens een stapje verder gaan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
                                        Je kan niet zonder spray and wipe als je wil kleien. De spray and wipe is het glijmiddel van de klei. Zonder ga je niet veel goeds verrichten.

Welke wax of sealant had je graag gebruikt? Ik heb laatst de EX-P Sealant gebruikt en ik denk niet dat ik ooit nog iets anders bestel. Het werkt heel makkelijk en neemt goed af, zelfs als je langer dan een uur laat curen.
                                        Ik had gedacht om APC te verdunnen met water en dat te gebruiken bij het clayen.
                                        Ik wil vooral weten weke polish ik best gebruik. ik mag wel een DA van een kameraad lenen maar ik heb nog nooit met zo een machine gewerkt dus als ik een foute keuze maak van polish kan het mss zijn da ik heel de lak naar de klote doe.

De wax weet ik ook ni echt wa het beste is kwa prijs-kwaliteit. Ik had gedacht aan Dodo Juice - Hard Candy .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DjDoPy Bekijk Berichten
                                          Ik had gedacht om APC te verdunnen met water en dat te gebruiken bij het clayen.
                                          Ik wil vooral weten weke polish ik best gebruik. ik mag wel een DA van een kameraad lenen maar ik heb nog nooit met zo een machine gewerkt dus als ik een foute keuze maak van polish kan het mss zijn da ik heel de lak naar de klote doe.

De wax weet ik ook ni echt wa het beste is kwa prijs-kwaliteit. Ik had gedacht aan Dodo Juice - Hard Candy .
                                          Polish op een DA => poorboys SSR reeks. Die zijn er gewoon voor gemaakt en werken heel eenvoudig.

Als je al meer ervaring hebt kan je naar blackfire gaan, maar die zijn moeilijker te verwerken, en je moet al goed weten wat je aan het doen bent.

Ivm kleien met APC. Dit komt echt niet goed ! Die apc gaat gewoon uw klei stuk vreten !
                                          Je moet een GLIJMIDDEL hebben. Iets dat dus wat vettig is, en APC werkt net ontvettend.

Comment

Working...
                                          X