Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Detailing products wat & waar

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
    German pad was ik uit met dreft en warm water. Al mijn mf gaat in het wasmachien. 40-60° met vloeibaar wasmiddel zonder wasverzachter
    Oorspronkelijk geplaatst door stijntjeraes Bekijk Berichten
    idem dito
    Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
    German applicator spoel ik eerst goed uit, en doe ik daarna met vloeibaar wasmiddel zonder wasverzachter op 40° in de wasmachine. Programma 'extra spoelen' ook aangezet.
    Thanks!
    Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Japy Bekijk Berichten
      De PB's clay heeft daar blijkbaar geen problemen mee. Ik laat de stukken clay die ik niet gebruik gewoon in een emmer met water liggen en die brokkelt helemaal niet af.

Zondag wagen gewassen en afgespoten en direct beginnen clayen, hier en daar wat S&W gebruikt voor stukken die wat droger waren en voor de rest het water dat nog op de lak lag gebruikt. Werkt imho zonder problemen.
      ah, zeer interessante informatie Japy!

Heb ook PB's clay liggen en mijn plannen zijn om komend weekend mijn auto eens "grondig" aan te pakken of maw eens te kleien.

Ga uw raad/werkwijze eens opvolgen en zien wat voor resultaat het geeft.
      Ik zal zeker feedback geven achteraf.

edit: net dit stukje tekst gevonden op autopia.org

Q4. Is it better to use soapy water or a spray lubricant?
      A4. Both work equally well. If you want to do the job fast, use a bucket of soapy water. If you want to work inside or do a thorough job, use a spray lubricant. With a spray lubricant you can wipe down each panel as you go and feel for areas you missed.
      Last edited by ; 17/10/2008, 02:23.

Comment

• Ik zoek een winkel waar ik (degelijke) producten kan gaan afhalen, het probleem is dat er door de dag niemand thuis is bij ons, dus levering aan huis is nogal moeilijk.

Iemand adresjes?

Liefst niet te ver van postcode 2235

Comment

• Werkadres geen oplossing?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Glenn C Bekijk Berichten
            Ik zoek een winkel waar ik (degelijke) producten kan gaan afhalen, het probleem is dat er door de dag niemand thuis is bij ons, dus levering aan huis is nogal moeilijk.

Iemand adresjes?

Liefst niet te ver van postcode 2235
            En kunnen uw buren, familie, vrienden het pakketje niet in onvangst nemen?

Doe ikzelf ook regelmatig hoor (tenzij het van Pabo oid komt...).

Comment

• ik hang een briefje op de deur voor postbode dat hij het pakje vanachter zet en het briefje mee neemt met men handtekening, ik denk dat je tegenwoordig zelfs al niet meer moet tekenen, bij mij laatse 2 bestellingt tovh niet meer, het is wel wa met vertrouwen werken natuurlijk, maar bij mij lukt dit best.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Japy Bekijk Berichten
                Werkadres geen oplossing?
                Werken? Dat doe ik niet hoor!

Oorspronkelijk geplaatst door cossiemen Bekijk Berichten
                En kunnen uw buren, familie, vrienden het pakketje niet in onvangst nemen?

Doe ikzelf ook regelmatig hoor (tenzij het van Pabo oid komt...).
                Daar had ik nog niet aan gedacht!
                Pabo

Oorspronkelijk geplaatst door big boom Bekijk Berichten
                ik hang een briefje op de deur voor postbode dat hij het pakje vanachter zet en het briefje mee neemt met men handtekening, ik denk dat je tegenwoordig zelfs al niet meer moet tekenen, bij mij laatse 2 bestellingt tovh niet meer, het is wel wa met vertrouwen werken natuurlijk, maar bij mij lukt dit best.
                Ik woon over een school, die mannen kunnen ook lezen en zo is er al vanalles verdwenen.

Ik ga straks bij de lokale tjoener is kijken, zou verdeler van meguiar's zijn.

Alleszinds bedankt voor de reply's mannen!

Comment

• Hoi allemaal,

Deze week word mijn nieuwe wagen geleverd en ik zou graag goed van start gaan om hem elke week een wasbeurtje te geven, het enige probleem: ik weet niet waar ik moet beginnen en welke producten ik moet gebruiken dus als iemand mij wil helpen en een lijstje wil maken met de dingen die ik nodig heb en moet bestellen en in welke volgorde alles moet gebruikt worden zal ik heel dankbaar zijn! Je moet erbij denken dat ik vanaf nul (0) begin :-) dus zowel de doeken om te drogen, te wassen en dergelijke moet ik nog aanschaffen! Mijn auto is een candy white vw polo, zijn er voor witte auto's speciale producten en maakt dit niet echt een verschil, dank bij voorbaat!! :-):-)

Comment

• Vandaag heb ik de PB's black Hole tot het ultieme kunnen testen.

Ik moest een auto klaarmaken voor verkoop. Het ding zag er nog redelijk goed uit maar hij was zwart dus je kan al raden hoe het er ongeveer uitzag. Jammer dat ik geen foto's heb genomen

De auto (een nogal grote bestelbus à la Transit) moest dus in verkoop gaan en komt in een showroom terecht. We hadden een prijs afgesproken maar die was dus een stuk onder het gene wat ik vraag voor een full detail.

Ik volgde de volgende werkwijze:

foamen met TFR
                    wassen met shampoo+TFR
                    drogen
                    GEEN clay behalve de motorkap
                    PB's Black Hole met excenter op een witte LC polishing pad

De auto stond vol krasjes van carwashborstels ed en de lak was dof. Ik heb de Black Hole gewoon behandelt als een finishing polish en het resultaat was ongelooflijk. De glans kwam meteen terug, de krasjes verdwenen ... het zag er meteen een pak beter uit! Laten drogen tot een haze en afnemen. Zaligheid.

Ik weet nu ook wel dat dit niet de juiste werkwijze is maar hey, you pay peanuts you get peanuts

Ik ben (nogmaals) verbaast van het resultaat!
                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                      Vandaag heb ik de PB's black Hole tot het ultieme kunnen testen.

Ik moest een auto klaarmaken voor verkoop. Het ding zag er nog redelijk goed uit maar hij was zwart dus je kan al raden hoe het er ongeveer uitzag. Jammer dat ik geen foto's heb genomen

De auto (een nogal grote bestelbus à la Transit) moest dus in verkoop gaan en komt in een showroom terecht. We hadden een prijs afgesproken maar die was dus een stuk onder het gene wat ik vraag voor een full detail.

Ik volgde de volgende werkwijze:

foamen met TFR
                      wassen met shampoo+TFR
                      drogen
                      GEEN clay behalve de motorkap
                      PB's Black Hole met excenter op een witte LC polishing pad

De auto stond vol krasjes van carwashborstels ed en de lak was dof. Ik heb de Black Hole gewoon behandelt als een finishing polish en het resultaat was ongelooflijk. De glans kwam meteen terug, de krasjes verdwenen ... het zag er meteen een pak beter uit! Laten drogen tot een haze en afnemen. Zaligheid.

Ik weet nu ook wel dat dit niet de juiste werkwijze is maar hey, you pay peanuts you get peanuts

Ik ben (nogmaals) verbaast van het resultaat!
                      Ik heb eens een testspot gedaan op een auto van een klant die gewoon swirlhell was en meteen 50 tot 70 % swirlreductie
                      Ok het is geen correctie, maar het resultaat was idd boven de verwachtingen

Comment

• Vraagje: het dak van een Mini Cooper...zwart dak...is da gewoon lak of iets speciaals? Kan je dat bijgevolg gewoon cleanen, polishen en waxen??

Greetz

Comment

• It's just black

Comment

• Weet iemand waar ik in West-vlaanderen super snow foam of iets dergelijks kan kopen??? Ik ben hier in Brugge al bij iemand geweest die Meguiars verkoopt maar die had dit niet zo'n produkt...

Of kan je dit zo'n beetje zelf samenstellen met een paar produkten???
                            Last edited by ; 22/11/2008, 11:53.

Comment

• Ik heb een maand of 9 geleden wat materiaal gekocht in een lokale winkel, waaronder een velgenborstel van Meguiars....Is het normaal dat deze er nu al zo uitziet ?

De haren zijn vervormd (hoewel hij in de originele verpakking werd bewaard, maw, de haren maken geen contact met de ondergrond waarop de borstel ligt ) en het handvat komt los van de rest van de borstel....de niet echt handig meer om te gebruiken....

Zijn er betere (lees stevigere) borstels voorhanden ?

Comment

• De Meguiar's borstel is echt een prul. Zelf heb ik er ook al verschillende getest........en versleten, soms na 4x al. Het handvat draait los, de beschermstop laat los en de haren zij veels te stug en veren niet meer terug. En qua gebruik, hij spettert bij het leven als je hem uit de velg trekt zeg maar

Probeer de EZ wheelbrush eens, je weet niet wat je mee maakt qua verschil:

Zelf gebruik ik hem ook, en nog altijd naar volle tevredenheid. Hij spettert vrijwel niet en de haren veren terug als je hem in warm water legt. Ook een stuk flexibeler qua stam en handvat. Ik durf hem zeker aan te raden !

Comment

• Dat spetteren is inderdaad ergerlijk, verder kan ik nog niet klagen wat de slijtage of mankementen betreft van de Meuiars velgenborstel. Ik heb die nu drie maanden en elke week wordt ie gebruikt om de velgen van twee wagens te reinigen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door megane_cc Bekijk Berichten
                                    Dat spetteren is inderdaad ergerlijk, verder kan ik nog niet klagen wat de slijtage of mankementen betreft van de Meuiars velgenborstel. Ik heb die nu drie maanden en elke week wordt ie gebruikt om de velgen van twee wagens te reinigen.
                                    Dat van het spetteren is idd een feit, en ik moet toegeven dat in het begin de borstel het wel goed deed, maar na enkele maanden ging het zeer snel achteruit...het materiaal wordt nochtans goed onderhouden....

Comment

• De EZ borstel is idd zeer goed. Al denk ik dat die van mij binnenkort toch gaat breken vlak achter het handvat (ik zou niet de eerste zijn). Maar toch ben ik 100% tevreden. Als ie breekt koop ik gewoon een nieuwe
                                      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Iemand die dit produkt kent??? (bij wheelcleaners kijken)

www.flashwax.com

Op Youtube kan je er filmpjes van vinden.

Comment

• Mogen we gewoon ongestraft reklame maken hier?

Deze borstel dan inderdaad:

Comment

Working...
                                          X