Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Detailing products wat & waar

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Aardige voorraad Johen, geen betere raad dan voorraad .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carclean.nl Bekijk Berichten
      Natuurlijk is het voor de commerciele jongens, waaronder wij ook vallen, leuk. Maar de commerciele reacties volgen elkaar nu wel heel snel op. Er worden nu om de haverklap commerciele links geplaatst etc.

Dus niets persoonlijk naar u toe, maar alles bijelkaar is gewoon too much denk ik.
      Consument kan er maar goed bij varen zou ik zeggen maar bij el cangri is de shop wel erg beperkt en de prijzen zijn niet erg concurrentieel te noemen .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door megane_cc Bekijk Berichten
        Consument kan er maar goed bij varen zou ik zeggen maar bij el cangri is de shop wel erg beperkt en de prijzen zijn niet erg concurrentieel te noemen .

Is inderdaad beperkt, zijn paar zaken die ik in reserve heb. Je vindt mijn prijzen dus duur?

Comment

• Enig speurwerk zal je snel een antwoord opleveren

Comment

• Die lege spuitbuskes, kun je dat ergens vinden?

Comment

Enig speurwerk zal je snel een antwoord opleveren

Zijn alleszinds goedkoper dan sommige handelaars hier

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
                Die lege spuitbuskes, kun je dat ergens vinden?
                Uiteraard, Meguiar's verkoopt ze. Je kan ze ook in het buitenland bestellen. Google eens op Clean Your Car
                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Damn Jochen.........zo te zien wordt het voor u toch nog een witte kerst

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Custom Car Cleaning Bekijk Berichten
                    Damn Jochen.........zo te zien wordt het voor u toch nog een witte kerst
                    Echt he

1 bus SF is voor een maat. De rest, tja... Als je ziet wat zo'n bus Hyperwash hier kost en in het buitenland ... beter meteen tegoei inkopen doen hè.

Heb daarstraks die SF eens getest en was niet echt onder de indruk (zoals zovelen op DW) maar:

de auto was al meer dan een maand niet meer gewassen, zitten wel twee lagen Collinite op...
                    100ml in de fles aangevuld met 400ml water. Schuimt als zot, ruikt lekker maar echt proper krijg je hem niet. Maar dat weet je op voorhand hè...

Toen ik laatst in Hasselt naar de winkel ging om TFR vertelde die man mij dat je een 10% oplossing moet hebben OP DE WAGEN om een goede werking te hebben. Dat is dus puur in je foam gun en dan volledig openzetten volgens mij...

Misschien ligt daar de "fout", dat we hem te fel verdunnen... moe teen uitgetest worden!
                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Verhouding 1 op 4 lijkt me toch voldoende te zijn.

Ik popel van ongeduld om mijn foamgun van onder de kerstboom uit te pakken om de elite snow foam uit te testen, wagen is inmiddels ook al 4 weken niet meer gewassen .

Comment

Verhouding 1 op 4 lijkt me toch voldoende te zijn.

Ik popel van ongeduld om mijn foamgun van onder de kerstboom uit te pakken om de elite snow foam uit te testen, wagen is inmiddels ook al 4 weken niet meer gewassen .
                        Die verhouding is idd voldoende om een mooie foam te krijgen. MAar om echt te reinigen...

Als het in de fles al maar 20% is, en je foamguns gaat dat nog eens verdunnen dan heb je nog maar een paar procent over...

Langs de andere kant kan je niet verwachten dat ge met effe in te schuimen en af te spuiten je een 1 maand vuil kan verwijderen... Het helpt wel, dat is zeker. Zeker een TFR, dan zie je het vuil er zo vanaf druipen

2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Mooie schuimlaag. Hoeveel tijd heb je de schuimlaag laten inwerken?

Eh...wat bedoel je met TFR, effe googlen leverde me enkel als resultaat op "tijdschrift fiscaal recht"

Comment

• Ik laat hem inweken tot hij bijna van de auto gedropen is, maar niet laten opdrogen.

TFR = traffic film remover -> is een eigenlijk een sterke shampoo die vrij aggresief het vuil gaat verwijderen. Verwijdert dus ook wax enzo...
                            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Mijn ervaring met al die Snowfoam is dat het amper doet wat het moet doen, buiten lekker schuimen...
                              Er bestaan wel TFR (traffic film removers) die wel op die manier alles van een auto afkrijgen, maar dan is je waxlaag er meteen mee af.
                              Ik heb hier zo'n staal staan van de local carwash, dat spul ruikt naar salpeter en onverdund brand het op je handen....
                              Als je daarmee foamt is je auto wel echt proper, maar voelt ook super "droog" aan en persoonlijk vind ik dan dat de lak er maar schraal uitziet.

Vooral met water DEBIET krijgt een auto proper, dus minstens een HD reiniger met een debiet van 450/500 l/h, en dan nog met voldoende doorstroming.
                              Zelfs met een K4 van Karcher krijg je nog niet alles van vuil eraf.
                              (Buiten slijk en loshangend zand, maar die vuile "film" blijft...)

Snowfoam is wel goed om alles los te weken alvorens je gaat wassen, water is trouwens nog steeds de beste "oplosser" om iets los te krijgen...
                              www.perfectshine.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wally Bekijk Berichten
                                Mijn ervaring met al die Snowfoam is dat het amper doet wat het moet doen, buiten lekker schuimen...
                                Er bestaan wel TFR (traffic film removers) die wel op die manier alles van een auto afkrijgen, maar dan is je waxlaag er meteen mee af.
                                Ik heb hier zo'n staal staan van de local carwash, dat spul ruikt naar salpeter en onverdund brand het op je handen....
                                Als je daarmee foamt is je auto wel echt proper, maar voelt ook super "droog" aan en persoonlijk vind ik dan dat de lak er maar schraal uitziet.

Vooral met water DEBIET krijgt een auto proper, dus minstens een HD reiniger met een debiet van 450/500 l/h, en dan nog met voldoende doorstroming.
                                Zelfs met een K4 van Karcher krijg je nog niet alles van vuil eraf.
                                (Buiten slijk en loshangend zand, maar die vuile "film" blijft...)

Snowfoam is wel goed om alles los te weken alvorens je gaat wassen, water is trouwens nog steeds de beste "oplosser" om iets los te krijgen...
                                Die vuile film krijg je idd niet van de auto door foamen, zeker niet als die er al een maand op ligt. Zo'n TFR gebruik ik ook enkel als de auto daarna een behandeling krijgt.
                                Maar het blijft wel goed om het vuil los te weken zodat je het daarna makkelijke kan wegspuiten en ook makkelijker kan wassen. Mijn hogedrukreiniger geeft 600lh aan 150 bar en zelfs dan nog blijft er veel vuil op de wagen. Je moet gewoon aanvaarden dat je die "road film" niet kan verwijderen ermee.
                                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Eerste aanwinst voor 2009:

Comment

• Heb je nu bij chemical guys in Nederland besteld?