Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Detailing products wat & waar

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Voor de eerste keer in 2009 de megane aangepakt en uiteraard de nieuwe spullen geprobeerd.

Nieuwe foamgun (voor op de tuinslang) voor de eerste keer gebruikt met de meegeleverde elite foam: iemand zei ooit op één of ander forum: "leuk speelgoed, meer is het niet" en ofwel moet ik hem gelijk geven ofwel is de foam niet goed of ik doe iets verkeerd maar de foam blijft dus niet op de wagen liggen, na twee minuten ligt da spul al op de grond en is mijn wagen dus nog even vuil. Ik heb nochtans 400ml foam (wat dus veel meer is dan opgegeven) ingedaan (omdat de wagen er zo vuil uitzag) en 600ml water, heb ook zitten spelen met de verschillende standen op de foamaster maar het mocht niet baten. Ga dat snel weer verkopen geloof ik.

De nieuwe cobra bone spons gebruikt, deze is goed maar enkel voor grote oppervlaktes, de washmitt is nog steeds onontbeerlijk om in de hoekjes te raken.

Poorboys Ex-P sealant voor de eerste keer gebruikt, niets op aan te merken, niet te dik aanbrengen anders poets ie moeilijk uit.

Collinite 915 wax ook voor de eerste keer gebruikt, laat zich erg goed en dunnetjes aanbrengen (na een ganse wagen zie ik niet eens dat de pot geminderd is) en is ook erg goed af te nemen en uit te poetsen.

Comment

• Als je de PB EXP heel dun aanbrengt veegt het heel makkelijk uit.
      Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

• Inderdaad, heb ondervonden dat de Ex-P erg dun moet aangebracht worden, vind het dan ook OK. Ben enkel erg zwaar teleurgesteld in die Gilmour foamgun .

Comment

• Hoe lang heb je de EXP laten curen?

Spijtig van die Gilmour (die toch wel wat kost) maar ik had het enigzins verwacht dat die niet aan de verwachtingen zou kunnen weerstaan. Is het een beter schuimresultaat dan pakweg een hogedruk met schuimlans?

Comment

• Ik ben gewoon de wagen rondgegaan en dan terug begonnen met afnemen en oppoetsen, dus laten we zeggen dat de Ex-P een 30-tal minuutjes kon curen.

De schuimlaag was best OK hoor maar deze bleef gewoon niet liggen op de wagen, na een 2-tal minuten lag zo goed als alles op de grond.

Comment

• EXP mag je zonder problemen een uur laten curen. Dan ga je een langere bescherming krijgen. Tenzij je in de zon werkt natuurlijk.

Zou het niet aan je waxlaag kunnen liggen dat het schuim niet bleef hangen?

Comment

• De laatste keer dar de wagen gewaxt werd dateert van begin november 2008 en van enige beading was er bij de recentste regenbuien niet veel meer te bekennen dus zal er niet veel waxbescherming meer aanwezig geweest zijn op de wagen. Ik overweeg om eens een andere foam te bestellen (autobrite of bilt hamber). Waar ik nog aan zitten denken heb....ik heb de tuinslang aangekoppeld op de warmwaterkraan, zou het daaraan kunnen liggen? Misschien dat de foam wat van zijn kleefkracht verliest door het warme water? 'k weet nie hé, ik probeer maar een uitleg te vinden .

Hoe dan ook, het eindresultaat mag er wezen:

Last edited by megane_cc; 16/01/2009, 12:54.

Comment

• 't ziet er erg mooi uit.

Ik dacht dat warm water een positief effect had op die schuimsproeiers?

Comment

• Zo'n foammaster is idd niet ideaal, als je echt schuim wilt hebben dat lang blijft hangen moet je een foamlance voor de hogedruk kopen
                    Dan jouw schuim snel afloopt komt omdat er meer water iszit denk ik. Bij was het toen ook meer zeepsop dan schuim. Ik deed het wel met gewone shampoo...

Met mijn foamlance krijg ik dit resultaat (100ml ValetPro snowfoam en 400ml water)

Na een tijdje ziet het er zo uit:

Maar je auto ziet er heel goed uit iig!
                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• @ megane

Een waxlaag moet toch lang kunnen meegaan? Mijne dateert ook van zoiets en heb nog altijd goei effect (wel niet hele wagen gewaxt, maar een klein stuk ). Ik gebruik Nattys Paste wax van Poorboys.

Comment

• Zeker, maar ik ben enkele malen naar de wasbox geweest ermee omdat ik het niet zag zitten met die vrieskou om de wagen te wassen en die foam van de wasbox is niet gezond voor de waxlaag.

Comment

• @ Wax-it: ben uwen hele winkel aan t afgaan met t zicht op de komende bestelling.
                          Wat is het eigenlijke verschil tussen Spray & Wipe en Spray & Gloss?

Er staan 2 velgenborstels in de lijst, nl. EZ Brush en OXO brush. Welke is de beste qua gebruik? Ik vermoed dat de EZ in alle richtingen kan geplooid worden om overal goed bij te kunnen, ook achteraan de spaken.

Wanneer is de APC terug in stock want deze moet ik ook zeker hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                            @ Wax-it: ben uwen hele winkel aan t afgaan met t zicht op de komende bestelling.
                            Wat is het eigenlijke verschil tussen Spray & Wipe en Spray & Gloss?

Er staan 2 velgenborstels in de lijst, nl. EZ Brush en OXO brush. Welke is de beste qua gebruik? Ik vermoed dat de EZ in alle richtingen kan geplooid worden om overal goed bij te kunnen, ook achteraan de spaken.

Wanneer is de APC terug in stock want deze moet ik ook zeker hebben.
                            Hey,

Spray & wipe is dikker en eerder bedoelt om te kleien of om vuil van de wagen af te nemen.
                            Spray & Gloss is voor na een wasbeurt.

De EZ brush is langer en fijner. De OXO brush is een kortere dikkere versie. Het hangt af van het type velg.

Persoonlijk ben ik sterke fan van de EZ. Tot op heden nog geen betere brush gevonden voor velgen ...

APC kan wel nog 2 weken duren vrees ik ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                              Hey,

Spray & wipe is dikker en eerder bedoelt om te kleien of om vuil van de wagen af te nemen.
                              Spray & Gloss is voor na een wasbeurt.

De EZ brush is langer en fijner. De OXO brush is een kortere dikkere versie. Het hangt af van het type velg.

Persoonlijk ben ik sterke fan van de EZ. Tot op heden nog geen betere brush gevonden voor velgen ...

APC kan wel nog 2 weken duren vrees ik ...
                              Was toch van plan om sowieso de EZ te bestellen.

En wat de wachttijd van de APC betreft, voor mij althans geen probleem want ik zal zeker nog niet binnen de 2 weken kunnen langs komen.

Comment

• ben juist opzoek geweest naar een fatsoenlijke droogdoek die ik dus niet gevonden heb, buite die van meg, ma daar haddek ni genoeg geld voor op zak^^ nu hebbek turtlewax glass polish is meegebracht om te zien ofdat dit het geld waard is(hoop ik toch) iemand al ervaring mee?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ponrow Bekijk Berichten
                                  ben juist opzoek geweest naar een fatsoenlijke droogdoek die ik dus niet gevonden heb, buite die van meg, ma daar haddek ni genoeg geld voor op zak^^ nu hebbek turtlewax glass polish is meegebracht om te zien ofdat dit het geld waard is(hoop ik toch) iemand al ervaring mee?
                                  Klikkerdeklik

Comment

• Gezien de gilmour niet voldoet als tuinslangversie naar maat met draaibank gestapt die me een nylon tussenstuk gemaakt heeft om de gilmour op de HD aan te sluiten. Helaas is de kans klein dat ik dit weekend de tijd vind om een testje te doen maar in de loop van komende week denk ik wel dat dit zal lukken. Zal in elk geval niet direct de volle druk erop zetten.

Comment

• Mijn nieuwe aanwinst

Hiermee ga ik 'n keer het interieur van beide wagens thuis goed aanpakken.
                                      Graag alle nodige advies!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
                                        Hiermee ga ik 'n keer het interieur van beide wagens thuis goed aanpakken.
                                        Graag alle nodige advies!
                                        Gewoon aansluiten op de hoge-druk-reiniger, deuren van de auto open, en gaan met die banaan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                          Gewoon aansluiten op de hoge-druk-reiniger, deuren van de auto open, en gaan met die banaan
                                          Bernard-style

Comment

Working...
                                          X