Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Detailing products wat & waar

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door megane_cc Bekijk Berichten
    Inderdaad, wat Glenn zegt....bug-dinges vreten je lak weg, dus indien gebruikt, opnieuw een laagje wax erover zetten!
    Vreet de lak niet weg hé, enkel je beschermlaag, wax of sealant.

En dat gebeurt niet in 1 keer hé. Het neemt er vanaf, maar dat gaat beetje bij beetje ...

Comment

• Tjonge Bert, je bent snel man, maar heb het foutje inmiddels al rechtgezet . Wat het wegvreten betreft, ik merk toch als ik de Bug & tar remover gebruik van Meguiars dat bij het naspoelen geen beading meer te merken is op die bewuste plaatsen. misschien is da spul van Meguiars dan iets straffer?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door megane_cc Bekijk Berichten
        Tjonge Bert, je bent snel man, maar heb het foutje inmiddels al rechtgezet . Wat het wegvreten betreft, ik merk toch als ik de Bug & tar remover gebruik van Meguiars dat bij het naspoelen geen beading meer te merken is op die bewuste plaatsen. misschien is da spul van Meguiars dan iets straffer?
        Ik raadt altijd aan van bug squash te verdunnen naar 1:3 .

Dat maakt wel veel voor uw wax, en het is toch krachtig genoeg om de vliegen los te weken.

Comment

• Als uw lak goed geprepareerd is zie ik het nut niet van B&T remover.

Met de shmitt (gele kant) krijg ik heel gemakkelijk aangekoekte vliegen en vuil van mijn lak.

Ik wil ook nog even zeggen dat Dodo Juice echt goed spul is, de waxlaag die er nu ondertussen al 8 weken op zit houdt nog steeds stand. Beading is nog in overvloed aanwezig.

Het is dan nog de zachte wax die minder duurzaam zou zijn dan de harde wax.

Comment

• Die bug remover is vooral uit luiheid maar best altijd verdunnen dus.
            PB Quik detailer en dodo mild zal ik op aanraden aan het lijstje toevoegen.
            Qua wax had ik al veel positieve dingen gehoord over dodo, daarom had ik die bijgevoegd.

Bedankt voor de reacties mannen!

Comment

• Laatste aanwinst:

Autoglym SRP
              Carrand Microfiber MAX Supreme Drying Towel
              + extraatje van Carclean: sprayer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stijn89 Bekijk Berichten
                Hebt ge uw lance al kunnen testen ?
                Vandaag dus wel, Karcher bovengehaald en op de Renault Modus uitgeprobeerd, vergeet het maar, het werkt niet, komt nog minder schuim uit dan met de tuinslang

Wagen dan gewassen met NXTshampoo, wieldeksels met Meguiars Hot Rims all wheel cleaner, wagen afgedroogd met de nieuwe Carrand droogdoek (superdoek !!!), interieur gestofzuigd en met Quik interior detailer nagegaan, ruiten met evencoat en Meguiars glasscleaner ingewreven en opgepoetst met de Dodo Juice Mister Pink - Interior Detailing Mitt (werkt goed). Banden gezwart met nieuw binnengekomen spuitbus Shining Monkey No Spitting Tire Shine (ziet er goed uit). En dan de wagen nog nagegaan met ook pas binnengekomen PB Quick Detailer Plus, MFdoek ingespoten en paneel per paneel ingewreven en afgenomen met een andere doek. Ook een goede aanwinst, laat een superglans na. Ben weer erg tevreden van mijn nieuw aangekochte spulletjes .

Het resultaat:

Comment

• zo'n lance (zie 3de foto) icm een hogedrukreiniger werkt bij mij toch wel goed.
                  De "hogedruk"reiniger die ik gebruik is zo'n kleine draagbaare karcher die ik eens in de brico voor €50 gekocht heb ... dus veel heb je daarvoor niet nodig

de producten waarmee ik werk

Eerst wat om te testen

en dan gemerkt wat ik tekort kwam (genoeg doeken om lekker door te kunnen werken)
                  en dat het toch maar beter was om machinaal te werken (Flex XC3401)

Heb er best lang over gedaan om deze "selectie" te maken
                  Last edited by viperman; 06/10/2009, 20:36.
                  Audi A5 2.7TDI Multitronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door viperman Bekijk Berichten
                    zo'n lance (zie 3de foto) icm een hogedrukreiniger werkt bij mij toch wel goed.
                    Ik twijfel daar niet aan, maar ik had dus de keuze gemaakt voor de tuinslangversie en het resultaat daarvan viel tegen waardoor ik dus een tussenstuk had laten maken voor de tuinslangversie aan te sluiten op de Karcher en dat werkt dus niet. Terug aankoppelen aan de tuinslang.Ik ga wel een busje Autobrite foam aanschaffen (nu gebruik ik de Elite Foam) om te zien of de resultaten beter zijn daarmee.

Hieronder een foto van de Gilmour foamgun aangesloten aan een Karcherstuk:

Nice collection viperman!
                    Last edited by megane_cc; 07/02/2009, 11:27.

Comment

• Meguiars M205
                      Microfiber pads Mothers
                      Autobrite Super Snow Foam
                      Mister Pink interior detailing Mitt
                      Cobra micro restore concentrate
                      en attentie van CC: tweezijdige miniborstel (thanks)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                        Die komt er de volgende week in
                        Pssst... Reminder

Comment

• ff een vraagske aan bert.
                          Kunt gij die foam lance ook krijgen voor andere hogedruk reinigers, meerbepaald deze:

Comment

• @Wax-it: heb je echt geen preciezere datum voor wanneer die Clay Lube van Dodo beschikbaar komt in je webshop? Ik zit met een lijstje maar ik wacht daar specifiek op om te bestellen

Comment

• Vandaag mezelf (en de kar) eens verwend via Bert; 'k zat volledig zonder
                              en het wordt dringend tijd dat ik de Outlander onder handen pak...

1 x Poorboy's Black Hole Glaze
                              1 x Ultimate German Applicator Pad
                              1 x Dodo Juice - Born to be mild shampoo 250ml
                              1 x Dodo Juice - Need for Speed 250ml
                              1 x Poorboy's Spray & Gloss
                              1 x Poorboy's Trim Restorer
                              1 x Poorboy's Natural Look Dressing
                              1 x Poorboy's Clay Bar
                              1 x Poorboy's Spray & Wipe

Nog op het lijstje voor volgende maand:
                              DAP 500 + pads-kit
                              (tenzij ik een mooie korting krijg als ik alles tegelijk bestel he Bert )

Comment

• Ik heb op mijn voor- en achterruit allemaal heel fijne krasjes. Ik denk dat dit komt door mijn ijskrabbertje of zo. Dat ding is iig al naar de vuilbak doorverwezen.

Hoe kan ik deze krasjes er uit krijgen?

Antwerpen is't Stad
                                en al de rest is parking!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dédé Bekijk Berichten
                                  Ik heb op mijn voor- en achterruit allemaal heel fijne krasjes. Ik denk dat dit komt door mijn ijskrabbertje of zo. Dat ding is iig al naar de vuilbak doorverwezen.

Hoe kan ik deze krasjes er uit krijgen?
                                  Dat wordt héél moeilijk omdat glas keihard is !

Je kan proberen met een polish, en dat helpt een beetje, maar perfect krijg je het niet meer vrees ik.

Ik heb onlangs een glasspolish getest en die zit blijkbaar vol met filler. In het begin was het zo goed als perfect ,maar bij de eerste regenbui was het resultaat hetzelfde als voorheen ...

Comment

• dus beter ingooien en verzekering aanspreken dus

Antwerpen is't Stad
                                    en al de rest is parking!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                      Dat wordt héél moeilijk omdat glas keihard is !

Je kan proberen met een polish, en dat helpt een beetje, maar perfect krijg je het niet meer vrees ik.

Ik heb onlangs een glasspolish getest en die zit blijkbaar vol met filler. In het begin was het zo goed als perfect ,maar bij de eerste regenbui was het resultaat hetzelfde als voorheen ...
                                      Had je zo geen iets "scherpere" clay in je assortiment om ook op ruiten te gebruiken, Bert? Of heb ik dat niet goed gelezen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gwaaido Bekijk Berichten
                                        Had je zo geen iets "scherpere" clay in je assortiment om ook op ruiten te gebruiken, Bert? Of heb ik dat niet goed gelezen?
                                        Is dit iets? http://www.properautocare.com/prglpoki.html

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cumulus Bekijk Berichten
                                          Dit systeem heb ik nog niet getest, maar ik betwijfel of dit veel extra's oplevert tov van een normale polish ...

Feit is dat glas gewoon héél erg hard is, en dat je weinig inpact gaat hebben met het polieren. Het zal enkel een tijdelijke verbetering geven.

Mijn ervaring met glass polish is dat na een regenbui je weer met hetzelfde resultaat zit als ervoor.

Wat het wel doet is je ruiten héél goed reinigen en helder maken, maar krassen zal je er niet mee uitkrijgen IMHO

Comment

Working...
                                          X