Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik heb gevraagd of ze er het een en ander willen opzetten voor ze het verschepen ... Er is ook een doosje 303 bij, dus dat komt goed
verschepen, je laat dat toch niet met den boot afkomen zekers
laat mijn attrakties zelfs via luchtvracht afkomen met DHL, valt goe mee in prijs hoor. Vrijdags weg bij leveranciers en den dinsdag bij mij thuis. En ik denk toch dat ik pak meer kilo's zal hebben dan jij
verschepen, je laat dat toch niet met den boot afkomen zekers
laat mijn attrakties zelfs via luchtvracht afkomen met DHL, valt goe mee in prijs hoor. Vrijdags weg bij leveranciers en den dinsdag bij mij thuis. En ik denk toch dat ik pak meer kilo's zal hebben dan jij
Hangt af van hoeveel het is. Als het een paar palleten zijn dan is per ship vééél goedkoper, maar dan moet je wel een week of 5 wachten tot alles er is !
heb daar ooit een wax van gekocht maar kan toch niet tippen aan Meguairs (wellicht omdat ik daar het hele pakket van gekocht heb incl klei, polish enz..)
't is niet gezegd dat het allemaal brol is, maar 't is me nogal riskant.
Daar komt nog eens bij dat als je voor een merk als Poorboy's of Mothers gaat, dat het niet zo veel meer kost. En dan ben je zeker dat het goed gerief is.
@ Wax-it: Ben er gisteren eindelijk in geslaagd om aan dé grote beurt te beginnen.
Het is veel beter gegaan dan verwacht maar heb hier en daar, en met een kritisch oog bekeken , toch nog enkele lichte swirls. Ook zaten er enkele langere fijne krassen op de motorkap die ik er met SSR2 niet uitgekregen heb. Moet toegeven dat je met je gezicht bijna op de motorkap moet gaan liggen om ze te zien maar ze zijn er wel. Misschien hiervoor SSR3 proberen?
Voor de rest is alles goed gegaan.
Enkel één negatieve ervaring (en waar ik me echt aan gestoord heb): de blauwe 3M-afplaktape kwam soms los wanneer je er met de machine langs afgaat en laat dan lijmresten achter wanneer je er met de microvezeldoek langs veegt. Gevolg: allemaal fijne lijmstrepen op de lak. Moet dan wel weer toegeven dat deze lijmresten makkelijk te verwijderen zijn zonder enig bijkomend product maar heb er mij toch aan geërgerd.
@ Wax-it: Ben er gisteren eindelijk in geslaagd om aan dé grote beurt te beginnen.
Het is veel beter gegaan dan verwacht maar heb hier en daar, en met een kritisch oog bekeken , toch nog enkele lichte swirls. Ook zaten er enkele langere fijne krassen op de motorkap die ik er met SSR2 niet uitgekregen heb. Moet toegeven dat je met je gezicht bijna op de motorkap moet gaan liggen om ze te zien maar ze zijn er wel. Misschien hiervoor SSR3 proberen?
Voor de rest is alles goed gegaan.
Enkel één negatieve ervaring (en waar ik me echt aan gestoord heb): de blauwe 3M-afplaktape kwam soms los wanneer je er met de machine langs afgaat en laat dan lijmresten achter wanneer je er met de microvezeldoek langs veegt. Gevolg: allemaal fijne lijmstrepen op de lak. Moet dan wel weer toegeven dat deze lijmresten makkelijk te verwijderen zijn zonder enig bijkomend product maar heb er mij toch aan geërgerd.
W3N, blij dat alles goed verlopen is
Je zal idd lokaal moeten gaan compounden om diepere krassen te verwijderen, SSR3 is één van de mogelijkheden daarvoor.
Ivm de 3M, afplakken is een kunst, en in het begin heb ik ook veel in dezelfde situatie gezen zoals jij, lijm in je doek en in je pads ... kan beter stoppen en opnieuw beginnen.
De 3M tape is dan nog eens gemaakt om dit te minimaliseren, daar er weinig lijm gebruikt wordt. Doe je dit met een normale tape vliegt de lijm in het rond (figuurlijk dan hé )
De truuk is van de tape 1mm ofzo op de lak te plakken zodat hij mooi aansluit. Het je speling dan komt je pad onder je tape en neemt hij de lijm mee ...
Je zal idd lokaal moeten gaan compounden om diepere krassen te verwijderen, SSR3 is één van de mogelijkheden daarvoor.
Ivm de 3M, afplakken is een kunst, en in het begin heb ik ook veel in dezelfde situatie gezen zoals jij, lijm in je doek en in je pads ... kan beter stoppen en opnieuw beginnen.
De 3M tape is dan nog eens gemaakt om dit te minimaliseren, daar er weinig lijm gebruikt wordt. Doe je dit met een normale tape vliegt de lijm in het rond (figuurlijk dan hé )
De truuk is van de tape 1mm ofzo op de lak te plakken zodat hij mooi aansluit. Het je speling dan komt je pad onder je tape en neemt hij de lijm mee ...
Ik hoop dat het iet of wat duidelijk is
Overduidelijk.
Ben al blij dat ik niet de enige ben wat de tape betreft. Overal van die fijne lijmstrepen op de lak.
Maar idd, ik heb er juist extra opgelet om de tape niet mee op de lak te kleven maar zal in 't vervolg jouw raad opvolgen.
Ik ben gisteren na het grondig wassen gestart met eerst Meg's Paint Cleaner (stond hier nog en moet ook op geraken) en heb dan toch nog heel wat passes mogen doen met de SSR2.
Maar ben tevreden met het reeds behaalde resultaat. Zal me later, wanneer ik weer de moeite heb om te bestellen, ook nog SSR3 aanschaffen voor de volgende 'detail'beurt.
Je zal idd lokaal moeten gaan compounden om diepere krassen te verwijderen, SSR3 is één van de mogelijkheden daarvoor.
Ivm de 3M, afplakken is een kunst, en in het begin heb ik ook veel in dezelfde situatie gezen zoals jij, lijm in je doek en in je pads ... kan beter stoppen en opnieuw beginnen.
De 3M tape is dan nog eens gemaakt om dit te minimaliseren, daar er weinig lijm gebruikt wordt. Doe je dit met een normale tape vliegt de lijm in het rond (figuurlijk dan hé )
De truuk is van de tape 1mm ofzo op de lak te plakken zodat hij mooi aansluit. Het je speling dan komt je pad onder je tape en neemt hij de lijm mee ...
Ik hoop dat het iet of wat duidelijk is
Ik lees op een ander forum dat er na het gebruik van SSR2,5 nog M80 van Meg's wordt gebruikt om de grove krasjes van de SSR2,5 weg te werken. Is SSR2,5 dan zoveel sterker dan SSR2?
Ik lees op een ander forum dat er na het gebruik van SSR2,5 nog M80 van Meg's wordt gebruikt om de grove krasjes van de SSR2,5 weg te werken. Is SSR2,5 dan zoveel sterker dan SSR2?
Ja, SSR2.5 is al bijna een compound ! Daar moet je zoiezo nabewerken met SSR2 of SSR1.
Met SSR2 kan je ook afwerken op hardere lakken, dat is een medium polish die je bij goed verwerken bijna compleet kan afbreken.
Ik werk ALTIJD af met SSR1 , kwestie van zeker te zijn he
Nog een klein vraagje:
de laag op de achterkant van mijn pads die ervoor zorgt dat ze aan de velcro blijven kleven, laat los... Enig idee wat ik daaraan kan doen? Terug vastkleven met één of andere lijm of zo? (ik denk dat ik ze te vaak uitspoel)
Grtzzz
P.S. geinig machientje die DAP heb er al veel mensen mee doen uitslaan...
Als ik SSR2,5 heb gebruikt ga ik altijd nog eens nabewerken met SSR2 of SSR1.
Zou ik sowieso ook doen maar ik stelde me nu gewoon ff de vraag of de stap van SSR 2 naar 2,5 al meteen zo groot is. Heb pas mijn auto met SSR2 gedaan en deze is toch duidelijk een polish die geen nabehandeling hoeft. Wat is dan de stap van SSR2 naar SSR3? Dus, later in mijn geval beter eerst met SSR2,5 proberen ipv SSR3?
Edit: kzie dat Wax-it ondertussen al voor een deel geantwoord heeft.
Ik werk ALTIJD af met SSR1 , kwestie van zeker te zijn he
Nog een klein vraagje:
de laag op de achterkant van mijn pads die ervoor zorgt dat ze aan de velcro blijven kleven, laat los... Enig idee wat ik daaraan kan doen? Terug vastkleven met één of andere lijm of zo? (ik denk dat ik ze te vaak uitspoel)
Grtzzz
P.S. geinig machientje die DAP heb er al veel mensen mee doen uitslaan...
Ik krijg de Meg-pads bijna nooit van mijn excenter.
Comment