Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Detailing products wat & waar

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Xit, ik ga akkoord met jouw stelling. Ik wil mijn wagen ook goed "verzorgen" met goede produkten zonder daarom daarin te gaan overdrijven. Dus, zoals je zegt, 26 verschillende doeken ga ik mij ook niet aanschaffen. Het is volgens mij echter wél een feit dat die waffle weave towel een zeer goed en handig produkt is. Ik spreek me daarbij niet uit over andere, soortgelijke doeken (die misschien even goed zijn voor minder geld, misschien ook niet, ik weet het niet) maar als je zoals ik je wagen jarenlang hebt afgedroogd met een zeemvelleke dan is dit toch een wereld van verschil hoor! En volgens mij is dat ook hetgeen sommige andere mensen hier willen zeggen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
      Ik denk dat jouw opmerking geen steek houd....
      Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
      Ik ben daar zeker van.
      Dat er een grote grammaticale fout in die zin staat? Ik ook.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
        En waarom dan wel?
        Ik probeer ook verschillende producten uit, maar als iets niet goed is, heb ik er geen probleem mee dat te zeggen.
        Zo vind ik het klei-pakket van Meguiars fantastisch, maar ik heb me ook laten vangen aan die Wheel Spoke Brush en, eerlijk gezegd, dat is brol.
        Ik gebruik al jaren microvezeldoeken voor mijn wagen, maar ik speel het spelletje "een speciale doek om te drogen, een speciale doek voor het interieur, een speciale doek voor het waxen, enz" niet mee.
        Elk degelijk merk heeft goede producten, maar elk van die merken heeft ook producten in zijn gamma die eigenlijk totaal overbodig en nutteloos zijn (maw. dingen die veel geld kosten en waarvoor je iets anders kan gebruiken dat even goed, of zelfs nog beter, werkt).
        Ik zou niet graag zien dat het hier dezelfde weg opgaat als op het Meguiars-forum. Zolang je daar de producten ophemelt is alles goed, maar durf geen kritiek op een product te geven, want dan...
        Het moet toch zalig zijn om zó perfect te zijn als jij.
        En trouwens, heb je de wafeldoek, waarvan hier nu sprake is, al zelf geprobeerd of gebruikt?

Comment

Dat er een grote grammaticale fout in die zin staat? Ik ook.
          Ik had de fout ook opgemerkt en heb ze daarom gewoon verbeterd in de quote. En dit zonder er extra de nadruk op te leggen. Maar zoals ik reeds in mijn vorige post schreef: zalig als je zo perfect bent.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
            Het moet toch zalig zijn om zó perfect te zijn als jij.
            En trouwens, heb je de wafeldoek, waarvan hier nu sprake is, al zelf geprobeerd of gebruikt?
            Ik ben allesbehalve perfect, ik geloof niet in perfectie (ook niet van producten om wagens te onderhouden).
            Die specifieke heb ik nog niet gebruikt neen. Maar ga eens naar eender welk groot warenhuis, zoek de afdeling waar ze keukenhanddoeken verkopen en je vindt gegarandeerd microvezel handdoeken met WW-structuur aan een tiende van de prijs.

Comment

Ik ben allesbehalve perfect, ik geloof niet in perfectie (ook niet van producten om wagens te onderhouden).
              Die specifieke heb ik nog niet gebruikt neen. Maar ga eens naar eender welk groot warenhuis, zoek de afdeling waar ze keukenhanddoeken verkopen en je vindt gegarandeerd microvezel handdoeken met WW-structuur aan een tiende van de prijs.
              Veel plezier met jouw keukenhanddoek.

Comment

Veel plezier met jouw keukenhanddoek.
                En uit welke fabriek komt jouw 1000% duurdere "waffle weave towel", denk je?

Comment

En uit welke fabriek komt jouw 1000% duurdere "waffle weave towel", denk je?
                  Jij weet echt van geen ophouden, hé.

Comment

Jij weet echt van geen ophouden, hé.
                    Ik geef argumenten, maar behalve beledigingen lees ik geen tegenargumenten.
                    Als je wil ophouden, mij niet gelaten.

Comment

• Die waffle weave towel is echt dikker dan 'n gewone keukenhanddoek, hoor. En door die structuur neemt ie gewoon meer water op. We zullen eens zo'n vergelijkingstest moeten doen: de ene wagen met 'n waffle weave towel afdrogen en de andere met 'n microfiber zeemvel. Ik heb beiden al geprobeerd op mijn wagen en bij dat zeemvel had ik nog opgedroogde druppels, terwijl 'k bij die towel 'n volledig glanzend resultaat had. En de techniek die ik gebruikte was dezelfde, alhoewel ik dat zeemvel uiteraard wel moest uitwringen.

Ik begrijp dat je er skeptisch tegenover staat, maar zo'n speciaal geweven towel werkt gewoon goed. Kijk bv eens op detailing-fora en zoek 'n keertje op hoeveel mensen er met 'n speciaal geweven handdoek ('n sonus der wunder, poorboy's waffle weave towel, etc) en hoeveel er met 'n mf zeemvel hun auto afdrogen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
                        Ik begrijp dat je er skeptisch tegenover staat, maar zo'n speciaal geweven towel werkt gewoon goed. Kijk bv eens op detailing-fora en zoek 'n keertje op hoeveel mensen er met 'n speciaal geweven handdoek ('n sonus der wunder, poorboy's waffle weave towel, etc) en hoeveel er met 'n mf zeemvel hun auto afdrogen.
                        Ik zeg ook niet dat het niet goed werkt.
                        Ik zeg enkel dat ik het zijn prijs niet waard vind. Er zijn veel goedkopere alternatieven die volgens mij hetzelfde resultaat bereiken.
                        Iedereen koopt natuurlijk wat 'ie wil.

BTW: ik heb het niet over gewone keukenhanddoeken of zeemvellen, maar over dit (prijs ongeveer 1,50 tot 2 euro per stuk):

Comment

Ik zeg ook niet dat het niet goed werkt.
                          Ik zeg enkel dat ik het zijn prijs niet waard vind. Er zijn veel goedkopere alternatieven die volgens mij hetzelfde resultaat bereiken.
                          Iedereen koopt natuurlijk wat 'ie wil.

BTW: ik heb het niet over gewone keukenhanddoeken of zeemvellen, maar over dit (prijs ongeveer 1,50 tot 2 euro per stuk):
                          Het verschil in kwaliteit zit 'm nu vooral in 't feit hoe lang je met zo'n towel doet denk 'k. Ok, je kan veel goedkope towels kopen voor de prijs die je voor zo'n poorboy's betaalt. Je zal gewoon de dikte en de durabiliteit van beide towels eens moeten bekijken, hé.

Indien die gewone handdoeken even goed zouden zijn, dan zouden er toch meer mensen die gebruiken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
                            Het verschil in kwaliteit zit 'm nu vooral in 't feit hoe lang je met zo'n towel doet denk 'k. Ok, je kan veel goedkope towels kopen voor de prijs die je voor zo'n poorboy's betaalt. Je zal gewoon de dikte en de durabiliteit van beide towels eens moeten bekijken, hé.

Indien die gewone handdoeken even goed zouden zijn, dan zouden er toch meer mensen die gebruiken?
                            Ahnee want er staat geen merk op he... Moest er daar het merk van Poorboy's opstaan had iedereen die ook gekocht.

't Draait toch allemaal om het merk dat er op staat, niet? Moest Bert 2 dezelfde doeken verkopen, met op het ene het merk van Poorboys erop en op het andere een exotisch merk, zou toch ook de meest de Poorboys kopen hé.

Comment

En waarom dan wel?
                              Ik probeer ook verschillende producten uit, maar als iets niet goed is, heb ik er geen probleem mee dat te zeggen.
                              Zo vind ik het klei-pakket van Meguiars fantastisch, maar ik heb me ook laten vangen aan die Wheel Spoke Brush en, eerlijk gezegd, dat is brol.
                              Ik gebruik al jaren microvezeldoeken voor mijn wagen, maar ik speel het spelletje "een speciale doek om te drogen, een speciale doek voor het interieur, een speciale doek voor het waxen, enz" niet mee.
                              Elk degelijk merk heeft goede producten, maar elk van die merken heeft ook producten in zijn gamma die eigenlijk totaal overbodig en nutteloos zijn (maw. dingen die veel geld kosten en waarvoor je iets anders kan gebruiken dat even goed, of zelfs nog beter, werkt).
                              Ik zou niet graag zien dat het hier dezelfde weg opgaat als op het Meguiars-forum. Zolang je daar de producten ophemelt is alles goed, maar durf geen kritiek op een product te geven, want dan...
                              Mij ging het gewoon om deze post van jou:

Oorspronkelijk geplaatst door xit2050
                              Dat is nu juist het probleem met allemaal die spullen. Hij blijft droger dan een andere doek... ja hallo, de oppervlakte is veel groter.
                              Als ik een paar badhanddoeken aan elkaar naai zodat die de hele opppervlakte van de wagen bedekken, kan ik garanderen dat die kurkdroog blijven.
                              Ik vond je vergelijking van het aaneennaaien van verschillende doeken zo zinloos als wat. Vandaar mijn opmerking.
                              Ik ben ook bereid dingen die ik gekocht heb af te breken, als ze niet voldoen naar mijn normen.
                              Zo vind ik bv. de Acrylic Jeff's Werkstatt kit niet erg handig op het gebied van de sproeier. De straal is veel te geconcentreerd.
                              Maar die Waffle Wave is effectief een wondermiddel. Ook al vind je waarschijnlijk andere wafelstructuurdoeken in de supermarkt, het feit dat de topdetailers het gebruiken, en niet die van de supermarkt, zegt genoeg.
                              Het is trouwens die 7-8 euro niet die het verschil gaan maken he...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pietkonijn Bekijk Berichten
                                Ahnee want er staat geen merk op he... Moest er daar het merk van Poorboy's opstaan had iedereen die ook gekocht.

't Draait toch allemaal om het merk dat er op staat, niet? Moest Bert 2 dezelfde doeken verkopen, met op het ene het merk van Poorboys erop en op het andere een exotisch merk, zou toch ook de meest de Poorboys kopen hé.
                                Sorry Piet, maar dat is BS.
                                Ik koop mijn speculoos bij Aldi, omdat ik weet dat dat ook Lotus is .
                                Als je weet dat de kwaliteit hetzelfde is, dan koop je toch goedkoper.
                                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Ik vond je vergelijking van het aaneennaaien van verschillende doeken zo zinloos als wat. Vandaar mijn opmerking.
                                  Ik stelde me gewoon de vraag. Als ik het juist voorheb dan is die WW-towel ongeveer 61cm op 92cm groot. Het is toch logisch dat een doek van dergelijke afmetingen veel meer water kan opnemen dan een doek van 30cm op 30cm? Daarom mijn vergelijking (misschien wat uitvergroot).

Comment

Ik stelde me gewoon de vraag. Als ik het juist voorheb dan is die WW-towel ongeveer 61cm op 92cm groot. Het is toch logisch dat een doek van dergelijke afmetingen veel meer water kan opnemen dan een doek van 30cm op 30cm? Daarom mijn vergelijking (misschien wat uitvergroot).

Feit!
                                    Maar zoals je zegt, tot op het absurde af uitvergroot.

Comment

Feit!
                                      Maar zoals je zegt, tot op het absurde af uitvergroot.
                                      Wat me eigenlijk nog het meeste stoort aan die doek is het feit dat 'ie WIT is.
                                      Hoe krijg je zoiets in godsnaam na enkele gebruiksbeurten opnieuw proper?
                                      Ik heb bv. gele microvezeldoeken van Meguiars. In het begin zagen die mooi fel geel, maar nu...

Comment

Ik heb bv. gele microvezeldoeken van Meguiars. In het begin zagen die mooi fel geel, maar nu...
                                        Als je de poorboy's bedoelt, dan kan ik jou met zekerheid zeggen dat deze niet WIT is maar BLAUW.

Comment

Die van Meguiars is echt niet te vergelijken met de Poorboys. Ik heb hier 2 meguiars liggen en die doen het lang zo goed niet als die van Poorboys.

En als ik zelf die Meguairs niet zo goed vind kan ik mij voorstellen hoe een supermarkt WW het doet ...

Edit: Ik wil je hier zeker niet afbreken hé, maar die PB is echt wel héél goed. Je moet er anders maar eens één proberen

Comment

Working...
                                          X