Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Detailing products wat & waar

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
    Die van Meguiars is echt niet te vergelijken met de Poorboys. Ik heb hier 2 meguiars liggen en die doen het lang zo goed niet als die van Poorboys.

En als ik zelf die Meguairs niet zo goed vind kan ik mij voorstellen hoe een supermarkt WW het doet ...

Edit: Ik wil je hier zeker niet afbreken hé, maar die PB is echt wel héél goed. Je moet er anders maar eens één proberen
    vooraleer kritiek te geven.

Comment

• Bert:
      De PB's doet goed zijn werk (wat ik zelf heb gezien op de Astra van Whispy) maar met één Meguiars Water Magnet kon ik toch wel de Volvo V70 volledig drogen... dus zo slecht zijn die nu ook weer niet.

Er is wel techniek nodig want in het begin kon ik de Fiesta nog niet eens droog krijgen met die van Megs. maar als je hem wat gewoon bent, werkt hij fantastisch.

Comment

• Bestelling geplaatst, overschrijving gedaan

Comment

• Ik heb zonet mijn pakket in ontvangst genomen, bedankt Bert, alles is in orde!

Maar heb enkele vraagjes:

PB's natural look gebruiksaanwijzing: spray natural onto the surface to be cleaned...enz

=> met die bus kan ik niets verstuiven, ik dacht dat het gewoon aanbrengen was op doek en uitvegen, nee?

WW Towel: in een ander topic hier staat een filmpje waar ze die mini wassen, hij droogt de auto na het wassen af met een 'zeemvel' en pas daarna de WWT. Ik dacht dat je die ook zou gebruiken voor hem volledig af te drogen, ook na het wassen?

Vandaag zal er van wassen wel niets in huis komen, dat weer jongens...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa Bekijk Berichten
            Ik heb zonet mijn pakket in ontvangst genomen, bedankt Bert, alles is in orde!

Maar heb enkele vraagjes:

PB's natural look gebruiksaanwijzing: spray natural onto the surface to be cleaned...enz

=> met die bus kan ik niets verstuiven, ik dacht dat het gewoon aanbrengen was op doek en uitvegen, nee?

WW Towel: in een ander topic hier staat een filmpje waar ze die mini wassen, hij droogt de auto na het wassen af met een 'zeemvel' en pas daarna de WWT. Ik dacht dat je die ook zou gebruiken voor hem volledig af te drogen, ook na het wassen?

Vandaag zal er van wassen wel niets in huis komen, dat weer jongens...
            Voor de natureal look gebruik ik zelf die worktowel die je gekregen hebt.
            Ik ben niet voor vernevelen daar je nevel op onderdelen terecht komt waar het niet hoort ! Gewoon op de worktowel aanbrengen en inwrijven

Met de WWT kan je de hele wagen afdrogen hoor, je zal wel zien

Comment

• Nog zo'n vreemde twist in die amerikaanse directions of use...

voor de PB's Super slick & dus carwash: 1oz (28.3gr) in elke 2 gallons (7,56 liter)....

28 gr op 8 liter. Got it...

Comment

• Vandaag m'n wagen de eerste keer gewassen met Poorboy's super slicks & suds en een washandschoen (Auto5), het is echt een merkbaar verschil ivm dat spul dat standaard uit de selfcarwash komt!
                En de waffle weave towel:
                mijn wagen afgedroogd zonder één keer de wwt uit te wringen! Ik wist niet goed wat ik zag.

Dan het interieur met Pb's Natural look, ook een groot verschil met de tot nu gebruikte producten, mijn vriendin zag en rook het verschil ook direct. "je mag mijn wagen volgend weekend ook kuisen"...dat was wel het gevolg

Zeer tevreden van het eerste gebruik van de nieuwe producten, dat is zeker!

Comment

Vandaag m'n wagen de eerste keer gewassen met Poorboy's super slicks & suds en een washandschoen (Auto5), het is echt een merkbaar verschil ivm dat spul dat standaard uit de selfcarwash komt!
                  En de waffle weave towel:
                  mijn wagen afgedroogd zonder één keer de wwt uit te wringen! Ik wist niet goed wat ik zag.

Dan het interieur met Pb's Natural look, ook een groot verschil met de tot nu gebruikte producten, mijn vriendin zag en rook het verschil ook direct. "je mag mijn wagen volgend weekend ook kuisen"...dat was wel het gevolg

Zeer tevreden van het eerste gebruik van de nieuwe producten, dat is zeker!
                  2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Ik ben me vandaag bij een Meg's dealer in Hasselt een Quick Clay Detailing System setje gaan uithalen. Morgen staat er een wasbeurt op de planning en daarna wil ik me de klei erop gaan.

Comment

Morgen staat er een wasbeurt op de planning en daarna wil ik me de klei erop gaan.
                      Pas maar op dat 'm er niet afvalt door teveel te wrijven.

Comment

Ik ben me vandaag bij een Meg's dealer in Hasselt een Quick Clay Detailing System setje gaan uithalen. Morgen staat er een wasbeurt op de planning en daarna wil ik me de klei erop gaan.
                        Vandaag dus zoals gepland een eerste keer klei gebruikt op mijn dak, de motorkap en kofferdeksel. Ondanks een relatief zuivere lak, dus niet veel voelbare vuiligheid, heb ik op die plaatsen mijn klei toch (erg) geel zien worden. Het resultaat op m'n motorkap is enorm, zó glad en zuiver. M'n vader was ook onder de indruk . Dus ongetwijfeld hangt op de rest van mijn wagen ook nog zo'n hoop onzichtbare smurrie, dat pak ik later nog aan. De harsplekken (bobbels) op mijn dak zijn er helaas niet vanaf gegaan.

Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                        Pas maar op dat 'm er niet afvalt door teveel te wrijven.
                        Dat is gelukkig niet gebeurd.
                        Ik heb hem wél laten vallen door onhandigheid terwijl ik achteraf, met de klei in mijn hand, het resultaat inspecteerde. Dat stukje is dus linea recta in de vuilbak beland.

Comment

• Vandaag mijn vervang Wash-mitt ontvangen... M'n eerste had wat beschadiging opgelopen. Als extra had ik nog wat Poorboy's shampoo besteld.

Mijn felicitaties aan Bert!
                          Hij stelde meteen alles in het werk zodat ik een vervanger kon krijgen en nam de verzendingskosten op zich. Prima service dus!

Ben heel tevreden over alles wat ik besteld had, daarnet alles uitgeprobeerd!
                          Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• @ wax-it

Beste Bert

verkoop jij ook P21s velgenreiniger, of iets gelijkaardig ? hoor daar veel goeie kritieken over en veilig voor velgen, hou niet zo van die zwaar chemische reinigers

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bm3er Bekijk Berichten
                              Beste Bert

verkoop jij ook P21s velgenreiniger, of iets gelijkaardig ? hoor daar veel goeie kritieken over en veilig voor velgen, hou niet zo van die zwaar chemische reinigers
                              De P21s heb ik niet.

Ik heb wel de Menzerna Wheel Gel
                              Deze is compleet gelijkaardig en super veilig voor je velgen. (het is namelijk PH neutraal)

Je moet er wel voor zorgen dat je velgen koel zijn als je het aanbrengt ... als ze warm zijn durft de gel nogal snel gaan uitdrogen en blijft dan aan de velgen hangen bij het afspoelen.

Let wel, je moet met een borsteltje het product nog inwerken hé, het is geen reiniger waarmee je het verneveld en afspuit ...

Comment

• Vandaag shampoo gaan zoeken

Ik gebruikte vroeger altijd shampoo van Turtle Wax. Zeeer tevreden over maar ik kan ze niet meer vinden

Heb nu deze van Topix gekocht. 13.9€ Voor 5l vind ik niet slecht. Als je ziet dat Poorboy's al meer dan 15€ kost voor 1l .

Als het morgen droog is ga ik ze eens proberen

Topix heeft toch een vroij groot assortiment moet ik zeggen. Veel dingen lijken op die van Meguiar's maar dan tegen 2/3 of de helft van de prijs. Of de kwaliteit gelijkaardig is weet ik niet.
                                Ik heb wel zo'n microvezel washandschoen van Topix en daar ben ik ook tevreden van...
                                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                  Vandaag shampoo gaan zoeken

Ik gebruikte vroeger altijd shampoo van Turtle Wax. Zeeer tevreden over maar ik kan ze niet meer vinden

Heb nu deze van Topix gekocht. 13.9€ Voor 5l vind ik niet slecht. Als je ziet dat Poorboy's al meer dan 15€ kost voor 1l .

Als het morgen droog is ga ik ze eens proberen

Topix heeft toch een vroij groot assortiment moet ik zeggen. Veel dingen lijken op die van Meguiar's maar dan tegen 2/3 of de helft van de prijs. Of de kwaliteit gelijkaardig is weet ik niet.
                                  Ik heb wel zo'n microvezel washandschoen van Topix en daar ben ik ook tevreden van...
                                  In die hoeveelheden moet je eerder gaan kijken naar de pro-line van meguairs. (grotere inhoud in de verpakking) Die is wel dubbel zo duur als dit product denk 'k.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
                                    In die hoeveelheden moet je eerder gaan kijken naar de pro-line van meguairs. (grotere inhoud in de verpakking) Die is wel dubbel zo duur als dit product denk 'k.
                                    Dubbel? En de rest.
                                    41,99 euro voor de Shampoo Plus en 93,99 euro (!) voor de Hyper Wash. telkens voor 3,78 liter.

Comment

• Idd, die van Meguiar's zijn vrij duur. De NXT wash kost iets van een 24€ voor 1.7l.

Ik geef veel geld uit aan prudukten maar ik kan echt geen 40 of 50€ aan shompoo geven. Zeker als je niet zeker weet of hij je gaat bevallen...
                                      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                        Idd, die van Meguiar's zijn vrij duur. De NXT wash kost iets van een 24€ voor 1.7l.

Ik geef veel geld uit aan prudukten maar ik kan echt geen 40 of 50€ aan shompoo geven. Zeker als je niet zeker weet of hij je gaat bevallen...
                                        Ditto, 'k heb me onlangs een fles Gold Class Shampoo gekocht: 10 euro voor een halve liter ofzo.
                                        Besluit: goeie shampoo, maar beter dan een fles van een ander merk voor de helft van de prijs? Neen. (ik vind dat de wagen na het wassen sneller stof aantrekt dan met mijn vorige shampoo)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                                          Ditto, 'k heb me onlangs een fles Gold Class Shampoo gekocht: 10 euro voor een halve liter ofzo.
                                          Besluit: goeie shampoo, maar beter dan een fles van een ander merk voor de helft van de prijs? Neen. (ik vind dat de wagen na het wassen sneller stof aantrekt dan met mijn vorige shampoo)
                                          Dat van dat stof zit tussen uw oren.

Ik gebruik momenteel ook 'n turtlewax shampoo, hoor. Die is nog meer dan half vol, dus ik moet op 't moment mijn kop niet breken over 't feit welk de volgende shampoo gaat zijn. Ik maak mij pas zorgen over problemen die in de heel nabije toekomst voor gaan komen.

Comment

Working...
                                          X