Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Detailing products wat & waar

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Het klopt idd dat Meguiar's producten duur zijn. Maar je doet er imo ook een pak langer mee dan een ander 'goedkoper' product.

Met mijn bus NXT Car Wash shampoo doe ik nu al iets meer dan een jaar, en de bus zit momenteel nog maar in de helft. Je moet er echt niet veel indoen om een goed resultaat te bereiken.

Velen verklaren mij gek dat ik zoveel geld uitgeef aan 'kuisproducten' voor de wagen. Maar ze zien dan ook wel het verschil t.o.v een auto die bv. met een druppel dreft gewassen is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
      Dubbel? En de rest.
      41,99 euro voor de Shampoo Plus en 93,99 euro (!) voor de Hyper Wash. telkens voor 3,78 liter.
      Ik verdeel die ook, maar enkel op aanvraag

Voor bovenstaande shampoo's geleden wel aanleng maten van 128:1 hé

Dus dat is heel goedkoop.

Als je enkel je eigen wagen wast heeft het dus geen zin dat je zoiets koopt, je zou er jaren mee doen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Skillz Bekijk Berichten
        Het klopt idd dat Meguiar's producten duur zijn. Maar je doet er imo ook een pak langer mee dan een ander 'goedkoper' product.

Met mijn bus NXT Car Wash shampoo doe ik nu al iets meer dan een jaar, en de bus zit momenteel nog maar in de helft. Je moet er echt niet veel indoen om een goed resultaat te bereiken.

Velen verklaren mij gek dat ik zoveel geld uitgeef aan 'kuisproducten' voor de wagen. Maar ze zien dan ook wel het verschil t.o.v een auto die bv. met een druppel dreft gewassen is

Ik heb hem nooit geprobeerd dus ik kan er niet over oordelen. Enkel de Soft Wash Gel heb ik eens gekocht voor mijn 9-3 om de carnuba er zo lang mogelijk op te houden.
        Het busje kostte 8,99€ en is iets van een 450ml dacht ik. Het is een goeie shampoo maar als je de gebruiksaanwijzig volgt dan is het na 4 of 5 wasbeurten ofzo gewoon leeg...

Ook moet ik er rekening mee houden dat mijn broer en pa hun auto ook af en toe eens wassen en als ze dan mijn dure shampoo gebruiken...
        Daarom zoek ik naar 5l busen. Kom je lang mee toe en als ze dan ook nog eens supergoed zijn (zoals die turtle wax) dan is dat nog eens zo leuk
        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Mannen,

de Meguiars shampoo Hyper Plus heeft een Mengverhouding van 400/1
          en de shampoo pluas hebben jullie gelijk 128/1

door deze moeilijke mengverhouding wordt er dan ook bij de hyper plus een pomp meegeleverd voor het handig doseren.

het is maar dat jullie het weten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sven MPCP Bekijk Berichten
            Mannen,

de Meguiars shampoo Hyper Plus heeft een Mengverhouding van 400/1
            en de shampoo pluas hebben jullie gelijk 128/1

door deze moeilijke mengverhouding wordt er dan ook bij de hyper plus een pomp meegeleverd voor het handig doseren.

het is maar dat jullie het weten.
            De shampoo die ik nu heb schrijft 40-60ml per emmer (10l) voor.

Pak dat je 60 ml gebruikt dan is dat een mengverhouding van 166/1. Ook niet slecht lijkt me... En nog steed een pak goedkoper...

Ik twijfel er niet aan dat de specs van Meguiar's beter zijn maar wilde dit toch even vergelijken.
            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Heeft er iemand bij http://www.cleanandshiny.co.uk/default.asp al eens een bestelling geplaatst?

Comment

• Iemand ervaring met het merk Valma?

Zien er mij redelijke producten uit en behoorlijk goed te doen qua prijs.

Comment

• Poorboy's all purpose cleaner, is die goed om het vuilere werk op allerhande oppervlakken mee te doen? Je kan het volgens hen op quasi elk onderdeel gebruiken...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa Bekijk Berichten
                    Poorboy's all purpose cleaner, is die goed om het vuilere werk op allerhande oppervlakken mee te doen? Je kan het volgens hen op quasi elk onderdeel gebruiken...
                    Wat bedoel je met het vuilere werk ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                      Wat bedoel je met het vuilere werk ?
                      Op mijn wagen...niets speciaal eigenlijk, enkel het motorcompartiment moet ik nog 'ns onder handen nemen

Maar ik ben van plan om mijn moeder haar wagen binnenkort er eens tussen te nemen, is al lang niet meer aan een goede wasbeurt onderworpen. Mijn idee erachter is dan om bvb interieurpanelen & leder eerst te reinigen (rokerswagen) met iets als PB APC en dan pas de PB NLD toe te passen.

Comment

Op mijn wagen...niets speciaal eigenlijk, enkel het motorcompartiment moet ik nog 'ns onder handen nemen

Maar ik ben van plan om mijn moeder haar wagen binnenkort er eens tussen te nemen, is al lang niet meer aan een goede wasbeurt onderworpen. Mijn idee erachter is dan om bvb interieurpanelen & leder eerst te reinigen (rokerswagen) met iets als PB APC en dan pas de PB NLD toe te passen.
                        Dat is er idd ideaal voor. Gewoon correct aanlengen voor het juiste gebruik. Op interieur bvb 1:10. Onder de motorkap mag het sterker zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                          Iemand ervaring met het merk Valma?

Zien er mij redelijke producten uit en behoorlijk goed te doen qua prijs.
                          Ik heb jarenlang hun shampoo's gebruikt en die zijn zeer goed, met de rest heb ik geen ervaring.

Comment

• Misschien een rare vraag:

Een autoshampoo moet zacht zijn voor de lak en liefst zo weinig mogelijk produkten bevatten.

Kan ik dan ook gewoon een shampoobasis (water en Natriumlaurylethersulfaat) gebruiken die geschikt is voor mensen. Dus gewoon de basis zonder alle andere dingen die ze erin draaien?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pi Bekijk Berichten
                              Misschien een rare vraag:

Een autoshampoo moet zacht zijn voor de lak en liefst zo weinig mogelijk produkten bevatten.

Kan ik dan ook gewoon een shampoobasis (water en Natriumlaurylethersulfaat) gebruiken die geschikt is voor mensen. Dus gewoon de basis zonder alle andere dingen die ze erin draaien?
                              Het enige waar ik al gebruik heb van gemaakt (in mijn pre wax-it tijd) was Johnsons Baby shampoo

De shampoo moet zacht zijn ,maar toch voldoende reinigen. + hij moet zorgen voor voldoende glijmiddel om vuil af te voeren zonder dan het krassen maakt in de lak.

De goeie autoshampoo's zijn specifiek voor dit doel ontwikkeld en getest ! Gewoon water en Natriumlaurylethersulfaat is dit dus niet ...)

Ik ga niet zeggen dat het MOET hé, maar you get the picture

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                Het enige waar ik al gebruik heb van gemaakt (in mijn pre wax-it tijd) was Johnsons Baby shampoo

De shampoo moet zacht zijn ,maar toch voldoende reinigen. + hij moet zorgen voor voldoende glijmiddel om vuil af te voeren zonder dan het krassen maakt in de lak.

De goeie autoshampoo's zijn specifiek voor dit doel ontwikkeld en getest ! Gewoon water en Natriumlaurylethersulfaat is dit dus niet ...)

Ik ga niet zeggen dat het MOET hé, maar you get the picture
                                Als ik mijn theorie nog wat onthouden van vroeger is het de NaLaurSulf die zorgt voor de verlaging van de oppervlaktespanning en zodoende een reinigende werking uitoefent en dus het vuil afvoert.

Ik vermoed dat ze in zo'n autoshampoo nog wat 'voedende' produkten voor de lak en waslaag doen, maar om te reinigen lijken die me niet noodzakelijk.
                                Maar wax-it als je een idee hebt wat die zouden kunnen zijn, mag je me het altijd laten weten.

Eventueel doen ze er nog wat Na-Chloride bij om de viscositeit te verhogen, wat parfum voor de geur, kleurstof voor ... de kleur :-), wat parabenen om de vieze beestjes buiten te houden.

Zo'n shampoo zelf maken is nu niet echt veel goedkoper, maar ik experimenteer nu éénmaal graag :-)

Ik kan natuurlijk ook totaal verkeerd zijn

Comment

Poorboy's all purpose cleaner, is die goed om het vuilere werk op allerhande oppervlakken mee te doen? Je kan het volgens hen op quasi elk onderdeel gebruiken...
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                  Dat is er idd ideaal voor. Gewoon correct aanlengen voor het juiste gebruik. Op interieur bvb 1:10. Onder de motorkap mag het sterker zijn
                                  Die APC, hoe breng je dat best aan? Aanlengen met water en aanbrengen met doek of kan je dat ook met verstuiver aanbrengen?

Comment

• Afhankelijk van het oppervlak.

Aanlengen, in een verstuiver doen, en zo opspuiten. Als het een krasvast oppervlak is (bvb de wielkasten) dan kan je nog in werken met een borstel, velgen natuurlijk ook...

Afhankelijk van de hoeveelheid vuil de verhouding ook veranderen, maar ik dacht dat 1/4 goed was? (don't shoot me if i'm wrong)

Comment

• @wax-it

Als jij Swissvax concorso (Bos) gebruikt, leg jij er dan 1 of 2 lagen wax op?

Comment

• Aan te raden product:

Turtle Wax Velgenreiniger !!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                                          Aan te raden product:

Turtle Wax Velgenreiniger !!
                                          Turtle Wax heeft wel meer goede pruducten hoor. Maar goedkoop zijn ze ook niet (maar dat hoeft ook niet altijd).

Hun tyre dressing is oo kaan te raden. En die quick wax is ook leuk...
                                          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Working...
                                          X