Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Detailing products wat & waar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
    TW gaat erop vooruit, dat niet. Maar je kan het toch totaal niet vergelijken met de betere producten hoor.

    En het feit dat er een spons in het pakket zit zegt genoeg
    Ga je dan met die spons je lak wassen, je velgen, en de onderste boorden van je wagen ! ? Je lak zal je niet dankbaar zijn.

    Gebruik voor je velgen en je onderste lijsten (worden héél vuil) een andere WASHMITT dan voor de rest van je wagen. Daarom zitten er in mijn pakket 2 washmits !

    Ook zit er geen droogdoek in het pakket.
    Alleen die waffeldoek is het geld meer dan waard
    Ik zal zien wat ze daar nog hebben in die winkel. Dan koop ik appart wel een droogdoek en 2 washmitten ipv een spons

    Comment


    • Gisteren heb ik gehoord van iemand dat ik mijn auto moet wassen met een beetje amoniak. Hij zegt dat er nooit water op 'n auto blijft staan en dat er een mooie glans is. Ik denk echter dat hij binnen 10 jaar niet veel lak meer op z'n auto zal overhebben.
      Powered by Detroit Diesel.

      Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
        Gisteren heb ik gehoord van iemand dat ik mijn auto moet wassen met een beetje amoniak. Hij zegt dat er nooit water op 'n auto blijft staan en dat er een mooie glans is. Ik denk echter dat hij binnen 10 jaar niet veel lak meer op z'n auto zal overhebben.

        Comment


        • Ik vermoed dat dit allemaal geldt voor metallic lakken. Wat voor niet metallic ? vb simpel witte wagen ?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Gunther112 Bekijk Berichten
            Ik vermoed dat dit allemaal geldt voor metallic lakken. Wat voor niet metallic ? vb simpel witte wagen ?
            De vraag is niet zozeer of je lak metallic is of niet, maar of het een lak is met een clearcoat of niet.
            In feite speelt dit tegenwoordig niet zoveel meer uit. Het overgrote gedeelte van de produkten is goed voor alle types lak (indien het over een moderne wagen gaat).
            Indien je wilt polieren is het wel belangrijk om te weten of het een zachte of een harde clearcoat is. In het eerste geval is het opletten geblazen met compounds.
            Wat de kleur betreft, sommige produkten zijn beter voor lichtere kleuren dan anderen. Voor wit zou ik opteren voor Jeff's Werkstatt, P21S, Chemical Guys 50/50, Poorboy's EX-P en Natty enz...

            Comment


            • Thanks,
              en nog een vraagje : waarom moet bepaalde delen van je auto afplakken ? En welke allemaal ?

              Voor die clearcoat dus beter even de garage (Mercedes) contacteren ?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Gunther112 Bekijk Berichten
                Thanks,
                en nog een vraagje : waarom moet bepaalde delen van je auto afplakken ? En welke allemaal ?

                Voor die clearcoat dus beter even de garage (Mercedes) contacteren ?
                Recente wagen hebben allemaal clearcoat

                Afplakken doe je met al het rubber en plastic. Een polish gaat die namelijk wit maken ...

                Comment


                • Is er eigenlijk ergens een lijst van automerken en de gemiddelde hardheid van hun lakken? Het is mss handig als we 'straks' gaan werken met onze UDM.
                  Powered by Detroit Diesel.

                  Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

                  Comment


                  • Hmm, kzou 't ni direkt weten, iets zegt me van wel maar ik weet niet waar gezocht

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                      Oorspronkelijk geplaatst door Max Dish Bekijk Berichten
                      @Wax-it:
                      Is er al meer nieuws over de UDM?
                      Ik weet niet of er recent iets van gezegd is , volgens de geweldige zoekfunctie niet .
                      Nope, niets definitiefs
                      Geen goed min of meer gelijkwaardig alternatief ook?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Max Dish Bekijk Berichten
                        Geen goed min of meer gelijkwaardig alternatief ook?
                        Voor die prijs niet nee ....
                        De meguiars DA machine leunt er het dichtste bij aan, maar is wel iets duurder.

                        Ik kan sterk de Festool RO150 aanraden, maar die is wel vrij duur ...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
                          Is er eigenlijk ergens een lijst van automerken en de gemiddelde hardheid van hun lakken? Het is mss handig als we 'straks' gaan werken met onze UDM.
                          Een lijst op zich ken ik niet en is in feite ook niet zo belangrijk. Je moet het zelf ervaren. Zowiezo moet je beginnen met de minst aggressieve combo (polish + pad) en opbouwen tot je de juiste combinatie hebt gevonden.
                          Binnen een zelfde merk kunnen vrij grote verschillen optreden. Niet alle modellen worden in dezelfde fabriek gemaakt. Hangt ook voornamelijk in welk land de wagen gemaakt wordt omwille van milieuwetgeving. Japanse wagens gemaakt is Japan zijn veel zachter dan die gemaakt in Europa of VS.
                          Daarbij komt nog dat de hardheid van de clearcoat niet synoniem is van krasvrijheid.
                          Ook harde lakken krassen en zijn soms sneller zichtbaar dan op een zachte lak.
                          Maar als je toch een lijst wilt (eventueel aan te passen en bij te vullen door anderen door ervaring) ;

                          HARD.
                          Mercedes, BMW, Audi, VW, Corvette, Lexus (sommige modellen)...

                          MEDIUM-HARD
                          Saab, Porsche, Lamborghini, Ferrari, Cadillac, Jaguar, Fiat, Lancia, Alfa-Romeo....

                          MEDIUM
                          Ford, Jeep, Renault, Peugeot, Citroën, ...

                          MEDIUM-ZACHT
                          Kia, Hyundai,...

                          ZACHT

                          Toyota, Honda, Nissan, Lexus, ...

                          Comment


                          • eigenlijk moet je dus eerst weten in welke fabriek je auto is gebouwd voor je kan beginnen polieren?
                            Powered by Detroit Diesel.

                            Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door chutney Bekijk Berichten
                              Een lijst op zich ken ik niet en is in feite ook niet zo belangrijk. Je moet het zelf ervaren. Zowiezo moet je beginnen met de minst aggressieve combo (polish + pad) en opbouwen tot je de juiste combinatie hebt gevonden.
                              Binnen een zelfde merk kunnen vrij grote verschillen optreden. Niet alle modellen worden in dezelfde fabriek gemaakt. Hangt ook voornamelijk in welk land de wagen gemaakt wordt omwille van milieuwetgeving. Japanse wagens gemaakt is Japan zijn veel zachter dan die gemaakt in Europa of VS.
                              Daarbij komt nog dat de hardheid van de clearcoat niet synoniem is van krasvrijheid.
                              Ook harde lakken krassen en zijn soms sneller zichtbaar dan op een zachte lak.
                              Maar als je toch een lijst wilt (eventueel aan te passen en bij te vullen door anderen door ervaring) ;

                              HARD.
                              Mercedes, BMW, Audi, VW, Corvette, Lexus (sommige modellen)...

                              MEDIUM-HARD
                              Saab, Porsche, Lamborghini, Ferrari, Cadillac, Jaguar, Fiat, Lancia, Alfa-Romeo....

                              MEDIUM
                              Ford, Jeep, Renault, Peugeot, Citroën, ...

                              MEDIUM-ZACHT
                              Kia, Hyundai,...

                              ZACHT

                              Toyota, Honda, Nissan, Lexus, ...
                              BOTER
                              Mitsubishi

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
                                eigenlijk moet je dus eerst weten in welke fabriek je auto is gebouwd voor je kan beginnen polieren?
                                Maar neen, zoals eerder geschreven : begin met de minst aggressieve combo. Test het op een oppervlakte van 40 op 40 cm. Gaan de krassen niet weg gebruik je een sterkere combo.
                                Met een oranje pad en een polish type SSR2 geraak je al heel ver voor de meeste wagens.

                                Comment


                                • Kan je eigenlijk met de SSR-reeks een Audi van pakweg 2002 telijf gaan? Of moet je dan al naar Blackfire toestanden grijpen...
                                  Moet binnenkort mss een A6 Avant doen die er erg aan toe is
                                  2002 MX-5 NB 1.6

                                  2011 Honda PCX

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                    Kan je eigenlijk met de SSR-reeks een Audi van pakweg 2002 telijf gaan? Of moet je dan al naar Blackfire toestanden grijpen...
                                    Moet binnenkort mss een A6 Avant doen die er erg aan toe is
                                    Blackfire geeft je een meer bijtkracht, maar met SSR3 kom je er ook hoor !

                                    Je hoeft dus geen blackfire te hebben

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                      Blackfire geeft je een meer bijtkracht, maar met SSR3 kom je er ook hoor !

                                      Je hoeft dus geen blackfire te hebben
                                      Maar ik heb nog geen SSR3
                                      Dus als ik een product zou moeten kopen dan kan ik ws beter meteen voor de blackfire gaan. Zie er eigenlijk een beetje tegenop om zo'n A6 avant te doen
                                      2002 MX-5 NB 1.6

                                      2011 Honda PCX

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                        Maar ik heb nog geen SSR3
                                        Dus als ik een product zou moeten kopen dan kan ik ws beter meteen voor de blackfire gaan. Zie er eigenlijk een beetje tegenop om zo'n A6 avant te doen
                                        Als je hem nog niet hebt ga je idd beter voor de blackfire compound. Je kan dan wel afwerken met wat je hebt hoor

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                          Maar ik heb nog geen SSR3
                                          Dus als ik een product zou moeten kopen dan kan ik ws beter meteen voor de blackfire gaan. Zie er eigenlijk een beetje tegenop om zo'n A6 avant te doen
                                          Het zal zeker vlugger gaan met de Blackfire. Menzerna en Optimum zijn eveneens zeer geschikt.

                                          Comment

                                          Working...