Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Detailing products wat & waar

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik kom net van de lidl:
    3 bussen velgenreiniger
    3 bussen insectenreiniger
    3 bussen bandenreiniger + bling blinger

Het zal mss niet zo effectief zijn als "the real stuff" maar op een goed onderhouden wagen zal het zen werk even goed doen, beter zijn dan gelijk ne zot schrobben (wat ik nooit doe ), en het werkgemak verhogen... en het kost een fractie van "the expensive stuff"
    €2.50 per fles...
    Zeker op ne witte is insectenreiniger een hemels instrument...

Comment

• Handschoenen aan, mondkappen op voor die reinigers

Als je auto goed in de wax staat en regelmatig bijgehouden wordt heb je geen insectenreiniger of velgenreiniger nodig

Eventuele vliegenrestjes met een stukje klei wegkleien.

Maar eens, het is erg voordelig!

Comment

• mijn auto staat goed in de was hoor,
        poorboys sealant afgetopt met 3 laagjes poorboys patty's paste wax met carnauba...

maar insectnereiniger blijft handig op een witte... vooral in de zomer

en ja ik weet , insectenreiniger stript de wax

Comment

• Kijk dat is keurig! Let wel dat goedkoepere insectenreinigers je wax ook naar de maan helpen!

Comment

• Graag had ik even het advies gehad van mensen die er wat van kennen.

Als ik het goed begrijp moet je om swirls en lichte krassen te verwijden (al dan niet machinaal) polieren? Nu heb ik dit nog nooit gedaan dus ben ik op zoek naar een 'foolproof' polish om swirls te verwijderen. En welke poliermachine zouden jullie aanraden voor een beginner, die moet dienen om heel wat ondiepe krassen te verwijderen?

Graag had ik ook nog geweten welke klei ik best zou gebruiken, zonder dat ik schade kan aanrichten aan de lak (ook eerste keer dat ik zou kleien)

Alvast bedankt!!

Comment

• Om te beginnen best een Excenter machine, en een oude motorkap om op te oefenen...
              gebruik de zoekfunctie, ze zijn al een paar topic over...

Over de klei: Mothers heeft zo een Clay kit met zachte klei die "lakvriendelijk is, meguiars heeft ook zo een kitje ....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                Graag had ik even het advies gehad van mensen die er wat van kennen.

Als ik het goed begrijp moet je om swirls en lichte krassen te verwijden (al dan niet machinaal) polieren?
                Polieren gebeurt altijd machinaal. Krassen en swirls met de hand verwijderen is zo goed als onmogelijk. Producten die dat wel kunnen zitten vol fillers en gaan de krasjes en swirls tijdelijk verbergen.
                Nu heb ik dit nog nooit gedaan dus ben ik op zoek naar een 'foolproof' polish om swirls te verwijderen. En welke poliermachine zouden jullie aanraden voor een beginner, die moet dienen om heel wat ondiepe krassen te verwijderen?
                Ik zou de machine van Megiuar's aanraden, de G220. Zelfs de pro's zijn er erg over te spreken en het is een excenter dus 98% foolproof. Nadeel natuurlijk dat dat ding wel wat kost (250-300€). Een goedkoper alternatief is de AEG 460 (150€)

Graag had ik ook nog geweten welke klei ik best zou gebruiken, zonder dat ik schade kan aanrichten aan de lak (ook eerste keer dat ik zou kleien)
                De kleikits van Meguiar's zijn ideaal om te beginnen!

Alvast bedankt!!

Hoop dat dit je wat op weg helpt!
                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                  Hoop dat dit je wat op weg helpt!
                  Ok, thanks! Zeker en vast!!

Die G220 had ik al iets over gelezen, dus die heeft de voordelen van een roterende met de foolproof eigenschappen van een excentrische als ik het goed begrijp he? En kan je met die AEG ook je werk goed doen of is dat maar goed om mee te beginnen en moet ik dan later als ik meer ervaring heb toch over naar een betere machine? Want dan zou de G220 natuurlijk weer interessanter worden, ondanks zijn prijskaartje.

Comment

• De AEG 460 wordt niet meer gemaakt en is dus ook niet meer leverbaar,
                    de opvolger daarvan is de AEG 150,
                    Ik wou eerste een metaba SXE 425, maar ben dan uiteindelijk toch voor de G220 gegaan...

Comment

• En let op als je een AEG 150 neemt dat je de buitenkap eraf haalt, anders kan deze de polierpads kapot maken!

Comment

• Juist ging ik even naar mijn favo "poetsspullen winkel" zag ik daar heel wat spullen van Meguiar's bijgekomen waren. Onder andere de grote verpakkingen van hyperdressing, APC, wheel brightener,... . Pokke duur maar toch maar een bus last touch meegenomen . Kan je nooit teveel hebben.
                        Volgende keer neem ik de wheel brightener mee denk ik. Leuk om te weten dat ik deze producten hier in de buurt kan aankopen.
                        In het buitenland zijn ze stukken goedkoper maar wordt je genekt door de hoge verzendingskosten...
                        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Een groepsbuy zou interessant zijn natuurlijk. Voor Meg's APC zit je dan op 140€ voor 10 bussen van elk 1 gallon.

Is minder dan de helft van wat het hier kost!

Maar ik wil natuurlijk Wax-it niet onder zijn duiven schieten. Of hij moest gewoon meekopen
                          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                            Juist ging ik even naar mijn favo "poetsspullen winkel" zag ik daar heel wat spullen van Meguiar's bijgekomen waren. Onder andere de grote verpakkingen van hyperdressing, APC, wheel brightener,... . Pokke duur maar toch maar een bus last touch meegenomen . Kan je nooit teveel hebben.
                            Volgende keer neem ik de wheel brightener mee denk ik. Leuk om te weten dat ik deze producten hier in de buurt kan aankopen.
                            In het buitenland zijn ze stukken goedkoper maar wordt je genekt door de hoge verzendingskosten...
                            Jij bent van limburg zie ik, waar is die winkel ergens? Ik zit op kot in Diepenbeek, dus wie weet kan ik er es passeren, ben al een tijdje op zoek naar een winkel waar ik terecht kan voor goede spullen

Comment

• Auto Shop Van den Eynde
                              Beringersteenweg 106
                              3550 Heusden Zolder

2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Zou wel eens willen weten of er hier iemand ervaring heeft met de menzerna
                                produkten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gilles 01 Bekijk Berichten
                                  Zou wel eens willen weten of er hier iemand ervaring heeft met de menzerna
                                  produkten
                                  Blackfire finishing polish is hetzelfde als 106FA

Comment

• Hallo Bert,
                                    Ik dacht wel dat ik je zou strikken.
                                    Bedankt voor de Mothers klei deze week.
                                    Kan jij aan die menzerna van 1 liter geraken

Ps Ik ben Hans en zit op mijn zoon zijn pc
                                    Last edited by ; 02/03/2008, 22:47.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                      Blackfire finishing polish is hetzelfde als 106FA
                                      Alleen is het een stuk duurder

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICU Bekijk Berichten
                                        Alleen is het een stuk duurder
                                        Er staat een mooi aanbieding op een engelse site.
                                        Ze verkopen daar 3 x 1 Liter voor 41 pond. Omgerekend zo'n 60 euros.

Het gaat over Menzerna PO106FA ( final finish), 85 RD en de 3.2 RD.
                                        De topprodukten van Menzerna.

Jammer van die 20 pond verzendingskosten.
                                        Iemand zin in een gezamelijke aankoop ???

Comment

• Had dat een week eerder gezegd... .Tis nog steeds een koopje vind ik, zeker als je nog wat ander grut van die site besteld. Het aanbod daar is we wel niet zo overweldigend, anders had ik daar mijn spul gekocht
                                          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Working...
                                          X